PDA

View Full Version : Marshall VS100RH



Snarx
5 juli 2006, 21:26
Hallo,

Ik ben van plan om deze versterker te kopen (als ik ooit genoeg geld heb).
Ik zou de head versie nemen met speakerkast eronder.

Heeft iemand ervaringen met deze versterker en wat is tegenwoordig de prijs ervan??

bedankt op voorhand.

STW
5 juli 2006, 22:32
ik heb de comboversie
sommige mensen vinden het nix, ik weet niet beter
soms heb ik live wel eens moeite met definitie, kom niet echt lekker door de mix
ik heb ook wel eens een tientje gekregen van een dronken persoon omdat mn gitaargeluid zo lekker was (hij meende het echt, dronken mensen zijn eerlijk (en horen bepaalde frequenties minder goed))

laatst ging ik andere amps testen (een buizenfender en -marshall) en ik was niet bepaald overtuigd dat dat een vooruitgang zou zijn, maar ja ik ben ook gewend aan mn eigen ampje. alleen een hi-watt (geloof ik) transistor stack kon me wel bekoren, vooral omdat die sound gewoon erg leek op die van de vs100r. geen reden dus om die aan te schaffen.

op laag volume in mn eentje vind ik haar gewoon goed
in bandsituaties lukt het niet altijd, ik denk dat het ook komt omdat de eq niet zo precies is, binnenkort ga ik even met een eq-pedaaltje experimenteren

een topversterker is het niet, maar ze is niet duur (check marktplaats voor de actuele prijzen, er staan er genoeg) ik ben best blij met haar

ik zou zeggen, als de sound je bevalt, dan is t een leuk ding voor het geld
probeer haar wel even met je eventuele band als dat kan, kijken of ze dan overeind blijft staan

STW
5 juli 2006, 22:33
oh ja, gebruik de zoekfunctie eens, dan vind je een hoop meningen over de vs100

Wabbie
5 juli 2006, 22:39
Ik heb jarenlang opgetreden met een VS100 top en een 1x12" cabinetje. Dat klonk altijd prima en erg degelijk. Ik heb nooit problemen gehad met mijn top, en kon ook altijd prima door de mix heen komen. Hij gaat ook hard zat als het moet. Het is natuurlijk geen buizenversterker, maar het is toch zeker wel een hele degelijke transistor/hybride versterker. De mijne heb ik nog steeds en die gaat voorlopig niet de deur uit. Uit nostaligische overwegingen en het feit dat het soms wel handig is om een 2de versterker in huis te hebben.
Je kunt ze niet meer nieuw krijgen, maar 2de hands nog wel. Dingen zijn niet zo gek duur, eurootje of 300 geloof ik.

STW
5 juli 2006, 22:45
wat voor gitaar heb/had jij erbij wabbie?
vanwege dat door-de-mix-verhaal

ik zal de mijne ook nooit weg doen trouwens

Snarx
5 juli 2006, 23:10
Is 300 euro een goede prijs voor enkel de Head of is dat te duur?.

STW
5 juli 2006, 23:12
voor dat geld heb je ook een combo, duur dus

Snarx
5 juli 2006, 23:18
Wat is dan een normale prijs voor de head.
En zijn er vergelijkbare amps zoals de VS100 (liefst geen buizen).

Scali
5 juli 2006, 23:18
wat voor gitaar heb/had jij erbij wabbie?
vanwege dat door-de-mix-verhaal

Is het niet gewoon een kwestie van aan de contour-knop draaien?
Beetje meer midden erin en je snijdt door de mix als boter (ik heb zelf een VS230, geen VS100, maar het principe zal hetzelfde zijn).

STW
5 juli 2006, 23:22
die zit maar op 1 van de 3 kanalen
maar ik zal er eens mee experimenteren, ik draai m de laatste tijd juist wat meer terug (11 a 12 uur)

op marktplaats staat die top voor 200 euro

Wabbie
6 juli 2006, 01:37
wat voor gitaar heb/had jij erbij wabbie?
vanwege dat door-de-mix-verhaal

ik zal de mijne ook nooit weg doen trouwens

erhmm even nadenken hoor. Ik heb met mijn vs100 opgetreden met een stratocaster ( MiM SSS ), een Hohner Les Paul ( goldtop P90), een Jazzmaster ( CIJ, met zowel stock als SD elementen) en een Ibanez SA120 ( geloof ik, dat was al een tijdje terug, iig iets met humbuckers). Met iedere gitaar kon ik prima meekomen en kwamen mijn solo's goed over. Tuurlijk valt een VS100 in het niet ( mijn mening!) bij een degelijke buizenamp, maar voor de rest doet hij het toch vrij aardig. Voor door de mix heen snijden is het gewoon een gevalletje van even spelen met de contourknop en wat mid erin draaien. De contourknop zit idd alleen maar op je 3de kanaal. Maar eerlijk gezegd gebruikte ik het 2de kanaal ook nooit. Daar kon ik nooit een bevredigend geluid uit krijgen vond ik toenertijd. Tegenwoordig maak ik een licht compromis tussen mijn clean en mijn crunch( zelfde EQ) en klinkt het vrij okee. Het cleane kanaal vind ik wat aan de vlakke kant, maar doet z'n werk wel prima.

Overall gezien is het een prima versterker en ik zou er tegewoordig gewoon mee optreden als dat toevallig zo uitkomt.
Ik geloof dat je de VS100 in het rijtje Peavy banditt ed kunt schuiven. Ik heb iig een vs100 ( comboversie) naast meerdere peavy transistor versterkers gehoord en ik vond altijd datde vs100 vele male beter klonk. Ook tov de "moderne" Valvestate series vind ik de VS100 beter klinken. Bij een kameraad van mij staan een 8080( de voorloper van de VS100) waar ik ook nog regelmatig gebruik van maak, daar zit ook een prima geluid in.