PDA

View Full Version : Setup (amp + speakers)



Mike McCready
5 juli 2006, 19:32
Ik ga een neuwe setup aanschaffen maar twjifel nog een beetje over de opbouw ervan. De mogelijkheden zijn:
combo 212
top + 212 cabinet
top + 412 cabinet

Ik wil het liefst alles in 1 flightcase hebben (alleen een 412 zou evt. los kunnen, top in flightcase).
Nu zit ik er een beetje mee in de maag hoe ik alles goed op hoogte kan krijgen (als dat nodig is).
Een 212 combo kan ik gewoon op de flightcase zetten en hij staat goed qua hoogte.
Als ik een top neem met 212 cabinet wordt de flightcase al wat hoger en staat het geheel misschien te hoog.
Met een top en 412 cabinet ben ik bang dat de speakers weer iets te laag staan (alhoewel ik deze setup vaak genoeg zie). Wellicht een angled cabinet.
Ik speel meestal in kroegen, kleine/grote zalen, festivals met grotere podia.

Een foto van je setup is welkom en ook van de 'verpakking' (flightcase)

timgte
6 juli 2006, 09:26
Yo, ik zit in ongeveer dezelfde fase als jij. Ik ga het zo doen.

Ik heb inmiddels een top met flightcase en ga nog een 2x12" kopen met flightcase (of die maak ik zelf).

Op deze manier kan ik ze op allerlei manieren combineren. Ik kan (van laag naar hoog) de flightcase van de top neerzetten, daarop de 2x12" en daarop de top.

Iets hoger is, flightcase 2x12, 2x12, top

Nog hoger, flightcase 2x12, 2x12, flightcase top, top. Ik denk alleen niet dat dit stabiel is, maar dat ga ik nog even proberen.

Het zit zo niet in één flightcase, maar waarom wil je dat? Vaak zat moet je bij die rare kroegen trapjes op, het podium op, etc.

Succes ermee

BLOK182
6 juli 2006, 10:37
1 flightcase wordt idd beetje lomp denk ik,handig als je in echt grote tenten speelt (met ergonomisch verantwoorde laaddokken enzo), maar als je een kroeg door moet met een grote kist van 60-70 kg is de lol er snel vanaf:-) Wat ik persoonlijk zou doen: top in flightcase (bescherming) en voor de cab een rockbag-hoes (tegen krassen/scheuren). Ter plekke gewoon bierkratjes of flightcases van de PA-verhuur lenen om eventueel op te hogen, als de verhoging dmv de flightcase voor je top niet hoog genoeg is. Zo heb ik het jaren gedaan met een halfstack!

paulusdeBKB
6 juli 2006, 11:00
+1 voor Blok!

Als je niet op kratjes wilt vertrouwen, dan kan je altijd nog een keyboardstandaard kopen voor onder je halfstack.

BLOK182
6 juli 2006, 11:20
Flightcases (vooral voor cabs) zijn zwaar, duur en lomp! Heb nu voor mijn Budda top een flightcase van Hardcase, zo'n heavy duty kunstof bak, zeg maar. Beetje aan de grote kant, maar wel erg tilbaar, èn het is te gebruiken als verhoging voor een amp/cab, speciaal voor dat doel gebouwd, das wel erg handig! Cabs hoeven denken ik pas cases als je heel Europa doortoert en het spul elke avond opnieuw in een truck wordt gedonderd met de hele PA-handel der bovenop:p

Mike McCready
6 juli 2006, 17:22
Flightcases (vooral voor cabs) zijn zwaar, duur en lomp! Heb nu voor mijn Budda top een flightcase van Hardcase, zo'n heavy duty kunstof bak, zeg maar. Beetje aan de grote kant, maar wel erg tilbaar, èn het is te gebruiken als verhoging voor een amp/cab, speciaal voor dat doel gebouwd, das wel erg handig! Cabs hoeven denken ik pas cases als je heel Europa doortoert en het spul elke avond opnieuw in een truck wordt gedonderd met de hele PA-handel der bovenop:p
Bedankt voor de reacties. Heb je een voorbeeldje van die Hardcase? Of een internetlink?

timgte
6 juli 2006, 17:31
Bedankt voor de reacties. Heb je een voorbeeldje van die Hardcase? Of een internetlink?


http://www.hardcase.com/ampmate.htm


Mooi spul, misschien ook wel wat voor mij. Bedankt voor de tip.

Punt
6 juli 2006, 19:29
Ik heb nog zo'n hardcase in de schuur staan, gebruikte ik vroeger voor m'n Valvestate 8080. Mag weg voor weinig....

Zelf gebruik ik zoiets, lekker licht:

http://www.tukicovers.com/

BLOK182
6 juli 2006, 19:59
http://www.hardcase.com/ampmate.htm


Mooi spul, misschien ook wel wat voor mij. Bedankt voor de tip.

Dat zijn ze inderdaad! Wegen leeg echt weinig, en er zit nog een handig opbergvak in de bodem. Verder waterdicht, rot het niet, en je amp snoer je vast met een soort spanband in de bak. Zolang je niet heeeeeeeeeele rare en lompe fratsen uithaalt een ideale case, dunkt me!

pieter25
7 juli 2006, 10:50
Nog hoger, flightcase 2x12, 2x12, flightcase top, top. Ik denk alleen niet dat dit stabiel is, maar dat ga ik nog even proberen.



Hoezo zou je dit willen? wat is het nut daarvan?

BartL
7 juli 2006, 10:56
Er staat een 1960 TV cab incl. flightcase op gitaarmarkt...600 euro. Verkoop de flightcase, klaar :)

gerwin
7 juli 2006, 11:40
Ik heb het als volgt opgelost: ik had vroeger een line6 ax212 combo en doorvoor had ik een flightcase laten bouwen maar naar verloop van tijd heb ik dat digitale ding weg gedaan en speel nu over een Marshall 1959 top en een 1936 cab. En ik heb er nu een soort van tussen ring voor de flightcase laten maken, dus ik heb de orginele case van die combo nog en die is, zeg maar nu verhoogt. Dus ik pak het deksel er af en daar komt de cab op en daar boven op de top. Hoogte van het deksel is 48 cm en de tussenring 36cm en dan de wielenbak van een centimeter of tien.

timgte
7 juli 2006, 13:30
Hoezo zou je dit willen? wat is het nut daarvan?

Op hoogte krijgen, gebruiksgemak (bediening), looks, kan je flightcase niet kwijt... kunt ook de twee flightcases onder doen... Wat je wilt.

Het ging me er maar om dat je beetje kan combineren afhankelijk van de situatie waar je bent.

Mike McCready
7 juli 2006, 18:16
Ik heb het als volgt opgelost: ik had vroeger een line6 ax212 combo en doorvoor had ik een flightcase laten bouwen maar naar verloop van tijd heb ik dat digitale ding weg gedaan en speel nu over een Marshall 1959 top en een 1936 cab. En ik heb er nu een soort van tussen ring voor de flightcase laten maken, dus ik heb de orginele case van die combo nog en die is, zeg maar nu verhoogt. Dus ik pak het deksel er af en daar komt de cab op en daar boven op de top. Hoogte van het deksel is 48 cm en de tussenring 36cm en dan de wielenbak van een centimeter of tien.
Ja, onze andere gitarist heeft zijn Mesa/B in een verhoogde flightcase. Er zit zeg maar een plank halverwege de case en onder de plank heeft hij reservekabels enzo liggen. De combo komt op de plank en staat dus een stukje hoger. Als dat niet hoog genoeg is, kan hij altijd nog op de top van de case of je zet de hele flightcase weer in elkaar en de combo daarop. Ik denk dat ik dat ook maar ga doen. Ik heb geen zin om met kratten te klooien, dan ben je iedere keer weer afhankelijk van wat ze hebben. Als ik ooit uitbreid met een 2x12 cab, dan kan ik op deze manier drie verschillende hoogtes uit het geheel halen. Kortom, ik ben eruit!

Dank iedereen voor de reacties!

Punt
7 juli 2006, 18:38
Ik zet m'n 2 x 12 met head erop gewoon op het podium.
Geen enkel probleem.
Toen ik op valvestate combo's speelde moest ik ze ook op een verhoging zetten, maar met m'n huidige spul hoeft dat niet.
Mogelijk heeft het karakter van de gitaar, amp en cab er iets mee te maken.