PDA

View Full Version : Mijn Gitaar kraakt.... -> kontaktspray?



Fegisje
21 november 2002, 11:39
Jongens. Mag ik kontakt spray gebruiken om mijn gitaar niet meer te laten knorren. Namelijk: als ik hem op een bepaalde stand zet en ik zet hem op een bepaald volume dan geeft hij het geluid erg stotterend door aan me Amp. Ik heb een nep-fender.

Ik denk dat het probleem is opgelost met kontaktspray. kan het kwaad voor de gitaar?

DiGGERtje
21 november 2002, 11:43
Ja.. dat zou ik ook wel eens willen weten. Het hendeltje waarmee je je elementen selecteert (hoe noem je zo'n ding ook alweer) kraakt als de tering. M'n gitaar is redelijk nieuw, dus het komt niet door ouderdom... Kan ik gewoon wat contactspray gebruiken?? Of een nieuw potmetertje (ben a-technisch.. dus dat moet wel goedkomen :smile: )

lars
21 november 2002, 11:50
5 standen schakelaar. is niet echt een potmeter maar contactspray moet wel werken.

Fegisje
21 november 2002, 12:02
okee ik probeer het ff. en dat kraken bij een bepaald volume dan?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fegisje op 2002-11-21 12:02 ]</font>

Stefan16384
21 november 2002, 12:17
Op 2002-11-21 12:02, schreef Fegisje:
okee ik probeer het ff. en dat kraken bij een bepaald volume dan?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fegisje op 2002-11-21 12:02 ]</font>


Inderdaad zit er dan gewoon wat vuil in die potmeter. Beetje contactspray doet wonderen. Als dat ook niet helpt, een potmeter mag niet meer dan een paar euro kosten. Neem de oude mee naar de plaatselijke electronicaboer (niet megapool, das een tv-boer) en hij heeft ze liggen. Als hij keuze heeft, kies dan de duurste, er zit kwaliteitsverschil in.

vulvasonic
21 november 2002, 12:29
contactspray is een korte termijnoplossing.
Het werkt goed, maar laat een licht kleverig laagje achter, waar stofjes graag aan vastplakken. Uiteindelijk kun je er beter gewoon een nieuwe potmeter in laten zetten.

maarten
21 november 2002, 13:33
mijn gitaar is ook vrij nieuw en heeft een heel ligt kraakje bij de volume knop. Het is een redelijk goede gitaar dus t ligt niet aan de kwaliteit. in zo'n geval lijkt mij contactspray voldoende omdat t maar heel weinig is. alleen op hoog volume merk je het. om dat nou gelijk nieuwe potmeter voor te kopen..

guvnor
21 november 2002, 13:55
Kontaktspray is inderdaad een korte termijn oplossing. De kans is zelfs groot dat het probleem erger terugkomt dan het was. Elke keer dat je daarna de spray gebruikt zal het probleem sneller terugkomen en uiteindelijk zou je het liefst een kontakt infuus aan willen leggen.

De beste oplossing is potmeter/schakelaar vervangen...

Fenisi
21 november 2002, 14:17
trug gaan naar de shop...

sash
22 november 2002, 00:00
Op 2002-11-21 11:43, schreef DiGGERtje:
Het hendeltje waarmee je je elementen selecteert (hoe noem je zo'n ding ook alweer) kraakt als de tering.


Dat is het euvel van 5 standen schakelaars, die kraken áltijd, zelfs op dure custom shop fenders. :smile:

Marc Oblivian
22 november 2002, 09:31
Op 2002-11-22 00:00, schreef sash:


Op 2002-11-21 11:43, schreef DiGGERtje:
Het hendeltje waarmee je je elementen selecteert (hoe noem je zo'n ding ook alweer) kraakt als de tering.


Dat is het euvel van 5 standen schakelaars, die kraken áltijd, zelfs op dure custom shop fenders. &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

Klinkt wel lekker garagerockerig
:grin: ...otw: gewoon met bijzonder veel overdrive spelen: valt het niet op.
Of: je volume altijd op 10 laten staan :smile:
Nee, serieus: gebeurt heel vaak dat die troep kraakt...alleen als het echt heel erg wordt klopt er iets niet volleges mijn..

lars
22 november 2002, 15:29
klopt, mijn customshop hellecaster :smile: kraakte ook, effe wat spray en et was gefixed

Fegisje
22 november 2002, 15:54
Mooi, dan ga ik met wat kontakspray brassen!

bedankt!