PDA

View Full Version : RMC wah, Ibanez TS-10, Roger Mayer axis fuzz,...



Jorn69
5 juli 2006, 17:24
hoi,

Ik ben dus in het bezit van de boven vermelde effecten en deze werken allemaal het beste voor single coil elementen... Nu ben ik van plan om Kinman Woodstock pups aan te schaffen maar deze zijn eigelijk humbuckers (maar wel met het karater van single coils). Kijk ik toch beter uit naar andere pickups ? of zal dit weinig invloed hebben ?

robert-gitarist
5 juli 2006, 17:34
Hoezo werken die allemaal het beste voor single coils? das bullshit
Die wah en ibanez werken net zo goed voor humbuckers :stop:

Dirk_Hendrik
5 juli 2006, 18:42
True maar draai het eens om. Sommeige pedalen klinken te gek met humbuckers maar ruk met single coils.

Jorn69
5 juli 2006, 19:48
The RMC1 is tuned for single coil pickups. If you use humbuckers, I strongly suggest you consider another model...

ewout
5 juli 2006, 20:11
ik heb een woodstock middle pickup in mijn strat, samen met een Seymour Duncan alnico2pro humbucker in de brug en een kinman traditional mk2 in de hals positie.

Ik heb veel vergeleken tussen verschillende normale alnico strat pickups en de kinmans en ook humbuckers. Over het algemeen gedragen de kinmans zich echt als singlecoils. Ik heb een aantal fulltone effecten en die zijn over het algemeen getuned voor singlecoils. Ze hebben nog nooit zo goed geklonken als met de kinmans. De humbucker klinkt echt anders. Relatief klinken de woodstocks het meest als humbuckers, ze hebben een beetje dat felle en harde karakter van mijn brughumbucker. Toch klinkt het veel dieper en dynamischer dan de humbucker. De traditional mk2 is echt bijna niet te onderscheiden van een normale strat pickup, het klinkt alleen allemaal wat voller het heeft wat meer ballen, iets minder van dat dunne slinky geluid en iets minder belletjes.

Ik denk dat die effecten helemaal geweldig gaan klinken met de kinman. Ik denk dat je je meer de vraag moet stellen; wil ik exact het geluid uit 1954, 1963, 1969 kies dan fender custom shop pickups, of bijvoorbeeld suhr, nordstrand, lindy fralin voor een kleine variatie. Kinmans klinken nog steeds vintage, maar veel strakker, gedefinieerder, gebalanceerder, meer een hifi achtig gevoel. Het maakt zeker verschil. Sommige mensen vinden het te perfect klinken, anderen zoals ik zijn laaiend enthousiast. sommige mensen zijn blij dat alle tekortkomingen van vintage stratocaster pickups zijn weggewerkt, andere mensen vonden die tekortkomingen juist karaktervol, etc. Mijn oplossing; ik heb twee strats, een met kinmans en de andere met normale elementen. ;-) Best of both worlds. (tenminste, als mijn andere strat fender custom shop '54 pickups heeft binnenkort, haha)

Mitch
5 juli 2006, 20:30
Ik zie zo gauw niet staan welke RMC de topic starter heeft, maar de 1 is inderdaad duidelijk lekkerder met single coils. Heeft veel mid en laag en dat gaat lelijk oversturen met humbuckers. Een TS werkt ook duidelijk veel beter met single coils en sommige fuzzes klinken duidelijk lekkerder met single coils. Deze Roger Mayer ken ik niet, maar als ik ewouts verhaal zo lees denk ik niet dat het een probleem gaat worden.

Jorn69
5 juli 2006, 22:02
oké bedankt ! The kinmans are on their way...