PDA

View Full Version : Nieuw en verbeterd hout



vinni
5 juli 2006, 14:02
Een nieuwe!
Een Heritage 150CM Old Style Burst.

http://members.home.nl/vincentkoek/PICT0130.JPG

http://members.home.nl/vincentkoek/PICT0131.JPG

En ook nog mijn Gibson The Paul helemaal gepimped:
Nieuwe frets, gelakte hals, Grover locking tuners, Bareknuckle Coldsweat PU's, RS Guitarworks Historic '50's kit met superpots en Hovlandcaps en Push/pull, Tonepro's system II Bridge en Tailpiece. Graphtec nut, switchcraft jack.....

http://members.home.nl/vincentkoek/PICT0133.JPG

http://members.home.nl/vincentkoek/PICT0135.JPG

Groet,
Vinni

Ganjaman
5 juli 2006, 14:08
geil hoor, ik wil ook nog wel een keer een The Paul hebben :)
heritage, erg goede gitaren, maar die headstocks :stop:

Tupelo
5 juli 2006, 14:16
Congrats :)

Ben je nu tevreden over je the Paul trouwens?

vinni
5 juli 2006, 14:28
Heel erg tevreden!

Beter kan gewoon niet.
Deze twee gitaren ontlopen elkaar eigenlijk niet.
Enne....betere hardware is er gewoon niet.
Ik werk ook met Snake Oil Brand snaren en Nut sauce.
Nou....een betere stemming en een beter geluid is niet mogelijk.
Aan mn gitaren kan het niet liggen.....nu ik nog......
Oefenen, oefenen oefenen.....

Vinni

iwamoto
5 juli 2006, 14:32
mag ik binnenkort even langskomen om te mastruberen op je gitaren? :)

ffe serieus, damn. vette dingen, volgens mij speelt dat echt als een droom, en dat terwijl ik niet eens van les paul necks hou :p

DarknessAwaits
5 juli 2006, 14:54
mag ik binnenkort even langskomen om te mastruberen op je gitaren? :)

En met dat beeld in m'n hoofd moet ik nog een hele dag door zien te komen, je wordt bedankt...

@vinni: Mooie gitaar, persoonlijk vind ik de headstock er niet bij passen, te modern. Maar das persoonlijk he.

FruscianteFan
5 juli 2006, 15:01
Mooie gitaar die Heritage!
Vind inderdaad de headstock ook wat minder, maar de rest is echt heel mooi.

marc_o
5 juli 2006, 15:06
mag ik binnenkort even langskomen om te mastruberen op je gitaren? :)

ffe serieus, damn. vette dingen, volgens mij speelt dat echt als een droom, en dat terwijl ik niet eens van les paul necks hou :p


2 weken geleden wilde je nog masturberen op de auto van HanS.....jij hebt issues!

Stratman70
5 juli 2006, 15:48
mag ik binnenkort even langskomen om te mastruberen op je gitaren? :)

Jij moet je nog helemaal niet bezighouden met grote mensendingen die jij nog niet kunt spellen.

marc_o
5 juli 2006, 15:54
Jij moet je nog helemaal niet bezighouden met grote mensendingen die jij nog niet kunt spellen.

Mastr....matsu....mitsibu....m...mats...mratsubre. ..



Eureka!


Rukken Iwa!

paulusdeBKB
5 juli 2006, 16:56
En met dat beeld in m'n hoofd moet ik nog een hele dag door zien te komen, je wordt bedankt...

@vinni: Mooie gitaar, persoonlijk vind ik de headstock er niet bij passen, te modern. Maar das persoonlijk he.

En JIJ denkt dat je het zwaar hebt? Bij mij brak het zweet al uit bij 'nut sauce'.

ssj3goku
5 juli 2006, 17:21
mag ik binnenkort even langskomen om te mastruberen op je gitaren? :)

ffe serieus, damn. vette dingen, volgens mij speelt dat echt als een droom, en dat terwijl ik niet eens van les paul necks hou :p

En ik dacht nog wel dat je mijn MC7 kon uitproberen... nou nee dus! Je blijft met je lul van mijn gitaar af! :D

zeppo
6 juli 2006, 10:02
Wat hebben die verbeteringen aan de The Paul nou gekost? Lijkt me niet echt goedkoop ...
En dat herfretten, bij wie heb je dat laten doen?

iwamoto
6 juli 2006, 10:19
2 weken geleden wilde je nog masturberen op de auto van HanS.....jij hebt issues!
nee, van marijn, onze ex arpeggio king, die heeft die mooie ford mustang *kwijl kwijl* als ik me niet vergis, want hansS had toch een gewone oldtimer ofzo?

vinni
6 juli 2006, 11:56
Wat hebben die verbeteringen aan de The Paul nou gekost? Lijkt me niet echt goedkoop ...
En dat herfretten, bij wie heb je dat laten doen?

Totaal denk ik dat het ca. Eur 800 heeft gekost.
Refretten heb ik laten doen door Don Hofstee van Westerhaven muziek in Groningen.

Groet,
Vinni

imlikeajungle
6 juli 2006, 12:05
En vind je het de 800 + aanschafprijs van de The Paul waard?

Tupelo
6 juli 2006, 12:55
Vroeg het Vinni ook daarom of hij nu tevreden was. Ik heb ook een the Paul gehad, maar kwam tot de conclusie dat voor het geld dat ik nodig zou hebben om de gitaar te upgraden, ik een 2e the Paul zou kunnen kopen. :D

Eigenlijk vind ik het wel stoer wat Vinni gedaan heeft, want het zijn fijne gitaren die the Pauls. Is vooral dat het ongewoon voelt om meer aan een gitaar uit te geven aan upgrades dan dat 'ie kost. Maar als je toch zeker weet dat je 'm gaat houden..

vinni
6 juli 2006, 18:44
Het gaar er niet zozeer om wat het kost.
Wel welk resultaat het oplevert.
In mijn geval de beste gitaar met het beste geluid mogelijk.
Een gitaar met deze specs bestaat gewoonweg niet.
Eigenlijk is dan Eur 800 niet veel......

Vinni

Anders Destium
6 juli 2006, 19:26
Gefeliciteerd, dat gaat helemaal de goede kant op ;)

Punt
6 juli 2006, 19:46
Dat is toch geen Heritage?
Er staat The Heritage op de headstock, lijkt me wat anders dan die ex Gibson mensen....

Ben benieuwd hoe die klinkt..

Overigens heb ik een aantal van van die mods op je The Paul op m'n LP R9 geprobeerd en ben uiteindlijk weer terug naar stock gegaan, beviel me toch beter. If it ain't broken don't fix it, zal ik maar zeggen :)
Niet iedere mod heeft het zelfde effect op iedere gitaar.

Die Snake Oils vind ik wel erg fijn, die gebruik ik ook altijd. Ik gebruik de vintage type, rock vindt ik weer wat te hard klinken.

Orpheo
6 juli 2006, 22:29
Dat is toch geen Heritage?
Er staat The Heritage op de headstock, lijkt me wat anders dan die ex Gibson mensen....

Ben benieuwd hoe die klinkt..

Overigens heb ik een aantal van van die mods op je The Paul op m'n LP R9 geprobeerd en ben uiteindlijk weer terug naar stock gegaan, beviel me toch beter. If it ain't broken don't fix it, zal ik maar zeggen :)
Niet iedere mod heeft het zelfde effect op iedere gitaar.

Die Snake Oils vind ik wel erg fijn, die gebruik ik ook altijd. Ik gebruik de vintage type, rock vindt ik weer wat te hard klinken.

tis wel dezelfde.

vinni
6 juli 2006, 23:24
Die SOB Vintage Nickel heb ik ook geprobeerd.
Die vond ik weer wat minder dan de Rockformula.

Tja....smaken verschillen.....gelukkig wel.

Hiervoor gebruikte ik DR Titefit. Ook goed. Maar SOB voelt beter en
blijft langere tijd op stemming.

Ik weet het....
Er zijn geleerden die zeggen dat alle snaren uit vrijwel één en dezelfde fabriek komen. Wellicht wel....maar per merk zijn er toch echt verschillen.

Heb nu ca. 20 merken geprobeerd. Voorlopig maar SOB's

Oh ja....Heritage wordt inderdaad gemaakt door ex-medewerkers van Gibson....en niet de minste! Vind Heritage veel meer waar voor je geld.

Het enige dat je direct moet laten doen is een andere topkam. Ze worden geleverd met plastieke ondingen. Da's echt belachelijk op zo'n gitaar.
Laat er meteen Grahptec opzetten. Bone heb ik ook overwogen. Maar...hmm....zou het echt uitmaken?....en zo ja.....echt beter?


Groet,
Vinni

Punt
7 juli 2006, 07:45
Ja, die topkam is wel een idee inderdaad....

Orpheo
7 juli 2006, 09:00
Oh ja....Heritage wordt inderdaad gemaakt door ex-medewerkers van Gibson....en niet de minste! Vind Heritage veel meer waar voor je geld.

Groet,
Vinni

heritage is begin jaren 80 opgezet door werknemers van gibson, die er nog waren in de jaren 50/60.... ik denk niet dat die er NU nog werken. hooguit het gedachtengoed van die mensen voortzetten. ik vind die heritage heel erg mooi qua kleur en de top is ook heel mooi, maar niet 'mijn' gitaar :) die the paul is t meer :chicken: maar goed, als jij er blij mee bent :D

wel benieuwd; waarom de 'les paul' versie van heritage, en niet de es335?

Josdevos
7 juli 2006, 09:23
Om dat hij die nog heeft en hij die misschien niet strak genoeg vind voor stevig downpick rockwerk...

frekie
7 juli 2006, 09:33
Vraagje. Ik zie op die Heritage 2 gaatjes aan weerszijden van het schroefje in de humbucker rings. Is dat origineel? Ik heb net een kennis die een Heritage 335 heeft gekocht wijsgemaakt dat het niet origineel is...

Orpheo
7 juli 2006, 09:59
Vraagje. Ik zie op die Heritage 2 gaatjes aan weerszijden van het schroefje in de humbucker rings. Is dat origineel? Ik heb net een kennis die een Heritage 335 heeft gekocht wijsgemaakt dat het niet origineel is...

ik heb wel eens meerdere heritages gezien die dat hebben. sommige pups hebben namelijk de mogelijkheid om ze aan 2 schroeven op te hangen (of moeren of bouten, of hoe je t noemen wilt). en daar is die ring dus voor. ik vind het eerlijk gezegd, geen gezicht.

vinni
7 juli 2006, 13:47
Om dat hij die nog heeft en hij die misschien niet strak genoeg vind voor stevig downpick rockwerk...

Inderdaad....
En ik sta soms op grote festivals waar enorme stacks een paar meter van je vandaan de nodige megawatts de zaal in slingeren. Zo'n semihollow gaat dan rondzingen. Wat me ook is opgevallen (heb ze dus echt direct naast elkaar vergeleken) is dat muten op de Heritage LP meteen strak stil is. Bij de H535 klinkt het toch nog een beetje door. Zeker als je met higain werkt

Groet,
Vinni

vinni
7 juli 2006, 13:47
ik heb wel eens meerdere heritages gezien die dat hebben. sommige pups hebben namelijk de mogelijkheid om ze aan 2 schroeven op te hangen (of moeren of bouten, of hoe je t noemen wilt). en daar is die ring dus voor. ik vind het eerlijk gezegd, geen gezicht.

Ja,
Het is origineel.
Geen idee waarom....vind het ook neit echt lelijk hoor.

Groet,
Vinni

Orpheo
10 oktober 2006, 14:57
ik bump 'm eventjes. Ik (en anderen denk ik ook wel) ben (zijn) benieuwd naar hoe die bareknuckles nu klinken in die gitaar. kan je 't globaal beschrijven of vergelijken met wat er eerst in zat?

vinni
10 oktober 2006, 20:09
Je merkt aan alles dat het hout van de Gibson The Paul een aardig woordje meespreekt. Het geluid is enorm strak en zeer gebalanceerd.
De Bareknuckles hebben meer output dan de SD '59 in mijn Heritage.
Voor scheurwerk enorm goed, clean wonderboven wonder ook erg goed.

Toch geef ik de voorkeur aan de Heritage. Weet niet waarom...
Niet zozeer de klank...vind'm mooier......

Ik denk dat ik op de Gibson hooguit 4 uur gespeeld heb sinds ik'm heb.
Da's zonde. Ga 'm ook ruilen. Ik heb erg veel behoefte aan een goeie strat (haar, Fender EJ) Met name voor het RHCP-werk vind ik een Humbucker gitaar gewoon te vet.

Dus gemengde gevoelens....
Ja...project is geslaagd....alleen ik doe er geen fuck mee.
Heeft me wel ca. Eur 1200 gekost :(.....da's zonde.

Overigens ga ik wel Bareknuckles in mijn Heritage stoppen.
The mules....PAF met een randje of de Steve Stevens....
Erg vet maar schijnt clean ook erg goed te zijn.

Vinni

Oh ja....ruilvoorstellen zijn welkom hoor....

Orpheo
10 oktober 2006, 21:09
Als je de cold sweat in de heritage hebt gezet, gaarne weer een sound review! maar volgens mij heb ik de keuze al gemaakt. Cold sweat in brug, black dog in hals...