PDA

View Full Version : mp3 nieuwe gitaar "No More Mr. Wise Guy"



Harald
5 juli 2006, 12:03
Bij deze een mp3 van mijn nieuwe Maton. Niet perfect, maar het is hier op zolder nu net een sauna, en tijd is beperkt aangezien mijn vrouw deze weken ook druk op de pc is... Ben nog niet echt aan goede microfoonopstelling en instellen toegekomen. Zal ergens in de vakantie nog wel wat posten, als ik wat meer tijd heb.

Eigen nummer: No More Mr Wise Guy

http://home.tiscali.nl/haraldkoll/nomoremrwiseguy.mp3

-=JEROEN=-
5 juli 2006, 12:09
ik blijf me verbazen aan 't hoge nivo van de spelers hierzo :dontgeti:

JasperSteenbergen
5 juli 2006, 12:15
tjee... techniekje zeg... hoe moet ik dat voor mekaar krijgen? Die slag en melodie door elkaar heen. En dat het dan ook nog door elkaar heen blijft klinken hè.. pfff..daar zit ik dan met m'n fingerpicking - akkoorden - pingeltje tussendoor :)

gertdm
5 juli 2006, 12:36
Leuk nummer....en het echte Maton-geluid....
Wel hoor ik aan de verhouding tussen de bijgeluiden op de hals en het volume uit de kast, dat er meer uit te halen is? Dat is mijn indruk in ieder geval.....
Misschien een iets hardere attack proberen of de snaren hier en daar wat dieper indrukken en meer sustain geven..... (is niet als kritiek bedoel maar als feedback....het klinkt verder super )

Roy K.
5 juli 2006, 12:51
Subliem, echt mooi gecomponeerd en lekker gespeeld Mr. Wiseguy!! :cool: Bijgeluiden maakt het er IMO alleen maar mooier op (het is niet storend, maar klinkt meer als een noodzakelijk kwaad, zelfs bij een speler als Emanuel hoor je ze)!! 8)

Harald
5 juli 2006, 14:00
Thanks! @Gert, klopt, moet bij deze gitaar inderdaad nog erachter komen wat de beste manier is om hem op te nemen. En helemaal zonder bijgeluiden hoeft het niet, maar er is veel meer mogelijk met die gitaar. Vind het ook altijd wel leuk dat Tommy ook in de studio af en toe even meezingt als hij een instrumentaal nummer speelt. Met de Alhambra heb ik ondertussen vaak genoeg opnames gemaakt om vrij snel wat aardigs te hebben. Komt met de Maton ook wel. Uiteindelijk klinkt die beter tenslotte. Had nu een microfoonopstelling die ik nog niet eerder geprobeerd had, in combinatie met een cheapo hoofdtelefoon (aangezien mijn andere stuk is), en weinig tijd...

JanB
5 juli 2006, 15:14
Mooi gespeeld, Harald. Leuk nummer ook.

Jan

meul
5 juli 2006, 15:25
Tof Harald! Knap gespeeld!

Sonno
5 juli 2006, 15:37
Heel netjes en sfeervol gespeeld!

Hier word ik verdomme vrolijk van! :sssh:

LaurentB
5 juli 2006, 16:28
Bij deze een mp3 van mijn nieuwe Maton. Niet perfect, maar het is hier op zolder nu net een sauna, en tijd is beperkt aangezien mijn vrouw deze weken ook druk op de pc is... Ben nog niet echt aan goede microfoonopstelling en instellen toegekomen. Zal ergens in de vakantie nog wel wat posten, als ik wat meer tijd heb.

Eigen nummer: No More Mr Wise Guy

http://home.tiscali.nl/haraldkoll/nomoremrwiseguy.mp3

Goed gespeeld maar vooral ook goed bedacht! Mooi geluid, inderdaad.

Zeg, zit je nu bij een gloednieuwe gitaar gewoon aan de hals te rukken of lijkt dat maar zo, bij die laatste flageoletjes?

Harald
5 juli 2006, 16:53
Dat is het B-bender trucje van Doyle Dykes. (in het intro trouwens ook) In dit geval wat lastiger aangezien de b snaar echt een b is (Doyle doet dat dan meestal in wat volgens hem "God's favourite tuning" is, nl. Gsus (DGDGAD) dan is de spanning wat lager op de B snaar) en het een hele toon omhoog moet. Bij het outro had het wat hoger gemoeten. Maar dan moet ik dat ook maar niet ter plekke toevoegen...

Ik sla hier de b en e snaar tegelijk aan, en dan snel met mijn linkerhand de b-snaar tussen de mechanieken van de e en b snaar opduwen naar een c# (richting g-snaar). Bij de Alhambra lukt dat gelijk achter de kam, maar daarvoor heb ik bij de Maton niet genoeg ruimte. Dus moet het zo (net als op een Taylor) Moet er nog aan wennen om dan snel genoeg op de goede plek te zitten. Kans dat je je aan snaareindjes prikt is ook wat groter zo.

Don Capo
6 juli 2006, 08:07
Goedemorgen!

Mooi geluidje. Typisch Maton. Klinkt super. Je zegt dat je snel op je zolderkamertje hebt opgenomen, bedenk je dit dan ter plekke of lag het al op de plank?

GunMetalBlue
6 juli 2006, 09:30
Met wat voor een gitaar is dit opgenomen?

en zeg alsjebliiiiiiieft dat dit niet ter plekke geïmproviseerd is! Daar is het veel te goed voor en dat zou mij dan weer depri maken :seriousf:

Harald
6 juli 2006, 09:35
Ter plekke bedenken... mocht ik willen ;) Het intro is redelijk improv. Die B-bender truc erdoorheen gooien bedacht ik pas op het laatste moment. Moest ik wel een paar keer doorspelen voordat dat in die riff een beetje goed uitkwam, deels doordat ik bij de Maton zo'n bend anders moet doen dan ik van mijn Alhambra gewend was. Daarop kun je de snaar gelijk achter de kam omlaag, naar de kop toe duwen. Bij de Maton kan dat niet, en moet je tussen de mechanieken de snaar omhoog duwen. Is wel even wennen. Het walking bass is al wat ouder, en het stride piano stuk is in ontwikkeling. De afsluiting/overgang daarvan ga ik nog een beetje aanpassen.

Harald
6 juli 2006, 09:41
@GunMetalBlue: Een Maton, zie voor details http://gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=76074

Gitaar zelf uit Australie geïmporteerd. Het bankje komt bij de Blokker vandaan :D

erwin_ve
6 juli 2006, 12:02
Hoi Harald, lekker gespeeld, als ik "boom-chick" achtige dingen hoor krijg ik spontaan zin om mijn gitaar op te pakken, zo nu ook!
Groet,

Erwin