PDA

View Full Version : rauwe opnamen stoner rock/metal



interessander
5 juli 2006, 11:19
Ik heb laatst met mn band hogtied voor de eerste keer opgenomen, wat ik kan laten horen is echter nog ruw direct uit de recorder zonder enige vorm van mix/master, de zang is ook nog niet aanwezig.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, play it loud!

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=567164

new deep
5 juli 2006, 18:01
cool, doet me denken aan corrosion of conformity!

interessander
6 juli 2006, 13:26
Dank je, het grappige is dat ik die band enkel van naam ken, toch maar eens beluisteren dan!

Solidkick
6 juli 2006, 15:26
:rockon: :rockon:

Fumi SG
6 juli 2006, 15:40
cool, doet me denken aan corrosion of conformity!

Mij ook, klinkt lekker en bekend! Leuke riffs, alleen die gitaarsound kan stukken beter.;)

interessander
6 juli 2006, 16:02
Thanks, wat bevalt je niet aan de gitaarsound dan?

Fumi SG
6 juli 2006, 17:40
Hij is erg 'donker' en niet erg gedefinieerd. Het intro vind ik cool klinken, maar zodra de band inzet wordt het een brij van geluid. Dat kan natuurlijk ook aan de opname zelf liggen maar een beetje mids kan geen kwaad denk ik.

Voor de loopjes, het riffwerk, is het een erg vette sound. In de band komt het echter niet goed mee IMO.;)

interessander
6 juli 2006, 20:10
Ik snap wat je bedoelt, ik gebruik op deze opnames het clean kanaal van mn 5150, met een ibanez metal charger als vieze booster en links een maxon od-808 en rechts een STL als extra booster. Als ik deathmetal speel dan gebruik ik het leadkanaal maar ik vind het wel lekker als het geluid af en toe en beetje over zn nek gaat, a la disfear: misantrophic generation als je die toevallig kent. De mids stonden vrij hoog op de versterker maar het kan zijn dat de gebruikte mic de opnames sowieso vrij donker kleuren (sennheiser e609)

Sicky61
14 juli 2006, 11:03
cool, doet me denken aan corrosion of conformity!
no way dude!

wel dus .....maar dan zonder vuur en je gitaargeluid klinkt te dof.
Kwamen wel een paar lekkere riffz voorbij

interessander
14 juli 2006, 12:36
Ik moet COC toch zeker eens gaan checken, zoals ik al zei is er nog niks qua mix/master gedaan met deze tracks, er zit ook nog veel sub-bas in wat het geheel er niet beter op maakt qua definitie.

spanky_franky
14 juli 2006, 13:34
Gitaren vind ik te gruizig, minder gain, meer hoog/midden, beetje meer á la St. Anger. Geeft het meer kracht. Neemt niet weg dat het al supervet klinkt :rockon:

interessander
6 november 2006, 16:48
Zo, eens even een oude koe uit de spreekwoordelijke sloot trekken: de eerste paar mixen zijn er al overheen gegaan maar hier is het tussentijdse resultaat, laat weten wat jullie er van vinden in vergelijking tot de rauwe takes!

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=567164

Dezelfde twee songs zijn toegevoegd, de naam heeft mix2 als extensie

peter_heijnen
6 november 2006, 17:01
Vet, maar de gitaren te hard. Ik hoor nauwelijks drums.

IamSam
6 november 2006, 17:37
klinkt geweldig

uit welke versterkers komt zo'n geluid?

interessander
6 november 2006, 19:04
T'is een peavey 5150 (clean kanaal) met een ibanez MS10 en een maxon od-808 ervoor, andere kanaal heeft een ibanez STL i.p.v. de 808. De mix is inderdaad nog niet helemaal in balans, de boel moet nog gelijkgetrokken worden als de zang erbij komt. Degene die het mixt (http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=99488616) is zelf gitarist dus dan krijg je dat he ;)

MaxR
6 november 2006, 19:38
stonerrock for the win! geweldig. doet me denken aan Unida/Hermano en de wat snellere QotsA nummers, maar ook de traditionele stoner komt voorbij. zeer vet! kom eens in Heerlen optreden!

Solidkick
7 november 2006, 13:37
De mix is inderdaad nog niet helemaal in balans

Met de koptelefoon klinkt het allemaal nogal boomerig.
Teveel (sub) laag & weinig scherpte.

Er staat achter dat wollige dekentje overigens een lekker bandje te speul'n :rockon:

drap
7 november 2006, 14:41
Ik vind het ook zeker niet slecht klinken. Ik zou alleen als advies willen geven es een rauwe fuzz pedaal te proberen zoals een Pro Co Rat of een EHX Big Muff of iets dergelijks. Dat zou er naar mijn mening wat beter bij passen. Verder m'n complimenten! :)

interessander
7 november 2006, 14:44
bedankt voor de complimenten!

@drap: Ik snap wat je bedoelt, maakt het meer stoner, maar ik ben van huis uit dan ook metalgitarist dus dit is meer een soort compromis qua geluid.

Robin.ke
12 november 2006, 00:25
Klinkt goed, leuke rifs. Helemaal mijn stijl van muziek.
Ik mis de zang niet eens ;)
Drums klinken naar mijn mening een beetje "muf", is waarschijnlijk wel op te peppen met een goede mix.

ben vanhoof
12 november 2006, 14:23
untitled 3 is echt wel vet, mengeling van machine head (gitaargeluid) en st anger (riffkes) vind ik persoonlijk.

Fenndangoband
2 december 2006, 01:40
Eindelijk, eindelijk... this is what I mean with rock&roll. :rockon: :rockon:
De klank kan nog ietsje beter, het zit in mijn hoofd maar kan het niet verwoorden dus zou ik beter mijn muil houden, vette riffs, goed samenspel, constant een groove... alles zal vallen of staan met de zang erbij... ik ben alvast benieuwd naar het eindresultaat en kom dan maar eens toeren naar België, Gent meerbepaald.
Hermano, Clutch, Cowboys&Aliens, Fu Manchu, Neurosis,... het zit er allemaal in... goed goed goed... hier geniet ik alvast van.

Iceman
2 december 2006, 11:15
Stuur 1 nummer als losse files naar BlackNeonBob, dan gaat het pas knallen.

imlikeajungle
23 december 2006, 17:43
Klinkt lekker hoor, die gitaar & bas.
Drums kunnen inderdaad nog wel wat boost gebruiken. Goeie mixing engineer en klaar!

PeterX
23 december 2006, 18:25
Lekker, t rockt! En hoewel dat klinkt als een cliche bedoel ik t erg goed, james hetfield's riffs bv rocken, maar veel vd hedendaagse bands snappen t niet zo goed meer ;)
Wat ik dan wel weer mis is een solotje zo nu en dan, zeker als je een paar vd nummers achter elkaar luistert...
Ga zo door :rockon:

Keesz
24 december 2006, 15:11
tip : minder metal, meer groove! voor de rest zeer vet!

-=JEROEN=-
25 december 2006, 15:17
wanneer mogen we een update verwachten?

met zang :listen:

interessander
29 december 2006, 15:54
Een kleine update dan maar, met zang (http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=567164&songID=4825824)

biels
30 december 2006, 19:59
klinkt gaaf man (Y)

interessander
16 januari 2007, 00:00
Zo, check de myspace (http://www.myspace.com/hogtied666) voor een 4-tal filmpjes van ons eerste optreden (oudjaarsavond, dus niet geheel nuchter)

-=JEROEN=-
16 januari 2007, 14:41
ik weet smaken verschillen, maar 't gaat hier niet alleen om smaak

ik vind het reuze jammer, dat zulke goed verzorgde instrumentale partijen zo worden verneukt door iets wat zich zanger durft te noemen

maar misschien ben ik verwend door bands als Tool of System of a Down

-- mijn mening --

MrHefner
16 januari 2007, 18:46
Wow, geweldige nummers!
Maar, zoals -=JEROEN=- zei ...


ik weet smaken verschillen, maar 't gaat hier niet alleen om smaak

ik vind het reuze jammer, dat zulke goed verzorgde instrumentale partijen zo worden verneukt door iets wat zich zanger durft te noemen

maar misschien ben ik verwend door bands als Tool of System of a Down

-- mijn mening --

Maar het is natuurlijk een mening zoals een ander.
Iemand die goede zangpartijen kan neerzetten, zou die nummers echt wel naar een hoog niveau kunnen brengen (instrumentaal zijn ze dit zeker en vast al).

Wimvdb
19 januari 2007, 07:58
T'is echt geen slecht geluid , maar bij stoner verwacht ik toch wat minder gain en meer een in your face sound

interessander
7 mei 2007, 11:56
Een update, en vooral voor de liefhebbers van zang op de nummers ;) laatste mix, eerste nummer: http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=567164 en dan loath.

Pickslide
8 mei 2007, 14:21
Wow, geweldige nummers!
Maar, zoals -=JEROEN=- zei ...



Maar het is natuurlijk een mening zoals een ander.
Iemand die goede zangpartijen kan neerzetten, zou die nummers echt wel naar een hoog niveau kunnen brengen (instrumentaal zijn ze dit zeker en vast al).

Nou ik ben het met de beide heren oneens, kijk mss is het niet de beste zanger ooit (al vind ik hem zeker niet slecht). Maar het gaat bij deze muziek om ballen en dat heeft de beste man zo te horen wel! Tenzij hij als een houten klaas op het podium staat lijkt het me prima!