PDA

View Full Version : Pink Floyd reunie??



marc_o
4 juli 2006, 22:20
http://contactmusic.com/news.nsf/article/pink%20floyd%20trio%20hint%20at%20reunion_1001516

check de link!!

Harm
5 juli 2006, 07:54
Hmmm!!! Ik ben en blijf benieuwd!!! Die ouwe knarren deden het geweldig op Live 8! Ik zou het graag willen zien en meemaken!

Harm

E-J
5 juli 2006, 12:59
Van dat bericht klopt nauwelijks wat van...

Wright speelt mee op de solo tour van Gilmours 'On An Island'. Mason is een paar keer op komen dagen bij Waters tour...ze willen heus nog samen spelen, maar een echte reunie, dat wilt Gilmour niet. Een interview van een paar maanden oud, dat behoorlijk diepging (over o.a. de drugsverslavingen van Wright en Gilmour nadat de band uit elkaar ging) zei Gilmour al dat hij nooit een echte reunie zou willen, omdat Pink Floyd volgens hem 'history' is.

Maar wat ik wel vaag vindt, is dat hij zelf met Wright enorm veel oude nummers speelt tijdens zijn toer, o.a. Barrett songs zoals Arnold Layne, Wot's the Deal en Floyd nummers zoals Echoes...het lijkt me dus niet echt moeilijk om effe Waters erbij te halen (Mason zou zo wel meekunnen, aangezien het dikke maatjes zijn). Het probleem ligt volgens mij bij het solo werk van Gilmour en Waters...kijk maar eens naar hun recente tours, waar Gilmour en Waters heel veel solowerk laten horen...misschien dat Gilmour ook gewoon solonummers van zichzelf wil spelen, en niet alleen Pink Floyd...maar nu zowel Waters ALS Gilmour veel weiniggespeelde Floyd nummers gaan spelen...heel vreemd.

Ik heb net het interview weer gevonden...erg interessante informatie. Ik citeer er wel wat uit:


The main question that everyone always asks him is: are Pink Floyd ever going to reunite?

"The answer to that is no," says Gilmour. "What would make me want to go back there? What is it that people want? A load of men in their sixties playing their old tunes in football stadiums? It's mad. They are mad.
It's like being children of divorced parents. They all think it would be great if parents reunite but it's never the case.
It had its moment and it is no longer relevant. We made a lot of that music when we were still in our twenties."

Hier is het interview helemaal te zien:
http://www.thisislondon.co.uk/music/articles/22595418?version=1

Wie weet wat de toekomst ons brengt :) ;)

floyd
5 juli 2006, 17:50
Helaas staan er altijd een hoop tegestrijdige dingen in de intervieuws.
Neem bijvoorbeeld het filmpje over de rehearsal voor live 8
ze doen er allemaal vrij positief over , en toch zegt pinkfloyd.co.uk nog steeds dat er geen tour komt..

Het blijft tot nu toe een raadsel........

nielsduursma
5 juli 2006, 18:53
ik vraag me vooral af wat zo erg zou kunnen zijn geweest dat die 2 elkaar niet meer kunnen uitstaan.

E-J
5 juli 2006, 20:14
ik vraag me vooral af wat zo erg zou kunnen zijn geweest dat die 2 elkaar niet meer kunnen uitstaan.

Ha die Niels!

Het antwoord is heel simpel, Waters werd uiteindelijk zo dominant, of VOELDE zich dat, dat hij zich van alles meende en dacht dat de andere 3 nauwelijks tot niets bijdraagden aan hun muziek. Hij heeft ten tijde van The Wall opnames bijvoorbeeld Rick Wright uit de band gemieterd, omdat die niets gedaan zou hebben. Wel vreemd is dat hij wel Wright weer opriep voor een klein aantal The Wall live concerten...voor een baan als sessiemuzikant...Wright kreeg dat betaald!

Met alle respect hoor :) maar zowel Gilmour als Waters hebben nogal een flinke vorm van egoisme gekregen, en als de één zich beter voelt als de ander...komen er nu eenmaal problemen.

Dat van 'elkaar niet uitstaan' is ook flink overdreven door iedereen. Het waren natuurlijk niet echt maatjes meer, maar elkaar haten is nooit geweest.

Het feit is gewoon dat Gilmour z'n leven al goed genoeg vindt, hij heeft niets meer nodig, en heeft geen trek in een nieuwe tour...omdat 'je dan toch maar alleen oud materiaal speelt'...en Dave zou alleen willen toeren als er nieuw materiaal is...voila. :) Als zie ik nog wel eens voor speciale gelegenheden ze bij elkaar komen...

floyd
5 juli 2006, 20:21
het is gewoon zonde , dat ze uitelkaar zijn...
Maar misschien is dat ook wel een mooi deel van het verhaal pink floyd

nielsduursma
5 juli 2006, 20:46
lijkt me stug dat je alleen maar kan zeggen dat ze elkaar niet zo mogen. er moet wel iets meer achter zitten als je ECHT maar dan ook ECHT niet meer samen wil spelen met elkaar.

floyd
5 juli 2006, 21:02
ik kan mij goed voorstellen dat wanneer waters zegt Ik ben pink floyd. dat je als gedreven muzikant(gilmour) het een keer goed zat bent.. Na animals is het eigenlijk langszaam aan fout gegaan.


Maarja vrijdag gaan we hem weer zien :)

nielsduursma
5 juli 2006, 21:08
Maarja vrijdag gaan we hem weer zien :)

precies, ik verheug me er al een tijdje op!

mischien een idee voor een mini-meeting in de pauze voordat hij dark side of the moon gaat spelen?

floyd
5 juli 2006, 21:15
precies, ik verheug me er al een tijdje op!

mischien een idee voor een mini-meeting in de pauze voordat hij dark side of the moon gaat spelen?


weet eigenlijk niet hoe het met de staanplaatsen geregeld is. Maar als het een open plaats is behoud dan je plekkie maar , en laat een mini meeting zitten....op arrow stond ik vooraan en daar ben ik ook niet meer weggegaan.


http://www.stronks.net/Roger%20Waters%20-%20Arrow/Arrow%20Rock%20(27).JPG

nielsduursma
5 juli 2006, 21:18
ik heb zitplaatsen dus dat zit wel snor. anders zeg ik 1e ring, linksvoor het podium (waar snowy en dave staan). maar ik weet niet of je daar wel mag komen met veldkaarten.

floyd
5 juli 2006, 21:24
geen idee waar je allemaal mag rondlopen..
Ik hoop wel dat ze shine on helemaal spelen , en dat snowy niet weer de fout in gaat

nielsduursma
5 juli 2006, 21:27
en dat snowy niet weer de fout in gaat

ging hij de fout in dan:o

en als bij shine on weet ik niet of ik het dan droog hou, dat vind ik echt zo'n ontzettend mooi nummer (net als het time intro, eclipse, en de comf numb solo. en alles eigenlijk). de eindsolo van its a miracle (gespeeld zoals op de "in the flesh dvd") is ook zo'n kippenvel moment.

floyd
5 juli 2006, 21:33
van shine on werd het hele intro solo over geslagen , het werd gewoon gestart vanaf dit stuk... beetje jammer
-----------------0----
----------6-----------
-------------0--------
-------8--------------


en snowy had daar ook nog een schoonheids foutje.

nielsduursma
5 juli 2006, 21:37
oh, das zeker heel jammer.

floyd
5 juli 2006, 21:39
maar het mag de pret niet drukken ;)

nielsduursma
5 juli 2006, 21:45
ik weet niet of je de dvd in the flesh hebt gezien van waters?? tijdens shine on, in snowy's laatste solo houd hij de eerste noot echt abnormaal lang aan, kwestie van geluk op dat moment denk ik, maar ooooh zo mooi.

net als de solo aan het eind van its a miracle, echt zo'n typisch kippenvel moment. hier (http://www.gitaar.net/forum/download.php/8,770/its%20a%20miracl.mp3) staat hij.

floyd
6 juli 2006, 16:56
ik heb de dvd , daar op is het een mooie versie van shine on.

Nog één nachtje slapen :)