PDA

View Full Version : last van piepende versterker



adri_maiden
20 november 2002, 22:05
Als ik de volumeknop van mijn versterker nog niet voor de helft opendraai, geeft hij al een piepend geluid om doof van te worden. Wat ik ook probeer, 't is altijd hetzelfde. Kan er mij iemand helpen?

pimmetje
20 november 2002, 22:13
Ik weet niet wat voor versterker... maar 't kan misschien iets buizigs :grin: zijn. Ik heb 't een keer gehad dat bij vrij laag volume al een soort van brom kwam (bij sommige frequenties iets erger dan andere)... bij iets hoger volume werd 't al snel een piep. Dit was dan alleen op 't overdrive kanaal.

Later bleek 1 pre-amp buisje zelf wel goed te zijn, maar niet 100% lekker te zitten.

adri_maiden
20 november 2002, 22:19
Heb een peavey bandit 112? Zegt voor velen genoeg zeker? :wink:

Janneman
21 november 2002, 00:56
Nee hoor, met een bandit moet je ook gewoon zonder piep kunnen spelen. Een andere gitaar kan helpen, maar logischer is gewoon je pre-gain of hoe dat op jouw versterker ook heet minder ver open te draaien. Gewoon minder oversturing dus. Krijg je bovendien nog een strakker geluid.

adri_maiden
21 november 2002, 18:39
Yep, inderdaad, mijn pre-gain stond te hoog. 't Was een gouden tip Janneman. Bedankt hé!!!

Janneman
21 november 2002, 23:30
:wink:

Ik heb ook nog op zo een soort versterker gespeeld. Om precies te zijn een Squier. Als je dan in een band speelt weet je op een gegeven moment wel hoe het werkt.
Moet je gewoon een beetje improviseren soms.

ForzaFreek
24 november 2002, 12:00
Hi,

Ik heb geen buizenversterker en dat ding van mij piept zeer akelig!! Ik wordt er helemaal naar van! Het is een CRATE en ik heb een Fender stratocaster (japan) Het is om gek van te worden. ook als ik wat minder gain gebruik blijft het zo!! Kan iemand mij helpen.

Doei

Ic3gl0vE
24 november 2002, 18:18
minder treble, verder van je versterker staan, minder volume (ook op je gitaar) en anders: gooi je crate uit het raam

Pee
24 november 2002, 18:24
het schijnt dat teles ook vlug beginnen te piepen

Ic3gl0vE
24 november 2002, 19:03
ja maar fozafreek heeft een strat...

Pee
24 november 2002, 19:14
een squier strat. is een verschil natuurlijk