PDA

View Full Version : Iron Maiden - A Matter Of Life And Death (2006)



Vonk
4 juli 2006, 16:14
Zo ik heb maar een topic opengemaakt voor het nieuwe album, aangezien ik het zo loos vind om een 1 jaar oud topic omhoog te persen die niet over het nieuwe album gaan.

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=54586

DE COVER VAN HET NIEUWE ALBUM:

http://www.ironmaiden.com/media/images/IID00002173.JPG

Ik vind het echt een retegave cover. De DODcover was natuurlijk kut, maar ik ben blij dat ze terug gaan naar tekeningen ivp computerrotzooi. Als de muziek aansluit op de cover gaat dit een duister plaatje worden in het straatje van the X-factor.

Alleen dat eddielogo is een beetje cheesy...

drap
4 juli 2006, 17:12
En nu maar hopen dat er weer van die pompende nummers opstaan zoals The Trooper of Aces High, want dat ontbrak wel een beetje op de laatste twee albums. Ik vond Dances Of Death en Brave New World niet slecht, maar niet des Iron Maiden

THW
4 juli 2006, 17:22
Waar ook wel een notitie van gemaakt van kan worden is dat Adrian Smith een groot gedeelte heeft meegeschreven. En zelfs een paar Smith/Dickinson/Harris composities ( Niet meer gebeurt sinds 7th Son Of A 7th Son):

1. Different Worlds (Smith/Harris) 4.17
2. These Colours Don't Run (Smith/Harris/Dickinson) 6.52
3. Brighter Than a Thousand Suns (Smith/Harris/Dickinson) 8.44
4. The Pilgrim (Gers/Harris) 5.07
5. The Longest Day (Smith/Harris/Dickinson) 7.48
6. Out Of the Shadows (Dickinson/Harris) 5.36
7. The Reincarnation of Benjamin Breeg (Murray/Harris) 7.21
8. For The Greater Good of God (Harris) 9.24
9. Lord Of Light (Smith/Harris/Dickinson) 7.23
10. The Legacy (Gers/Harris) 9.20

Ibanezlover
13 juli 2006, 11:17
Dit is volgens mij ook een van de eerste albums waarbij ze de titel niet naar een nummer noemen ofniet?.

Die mannen zijn ook onsterfelijk, dit is al het 14e studioalbum van de band, en ze hebben gezegd nog lang niet te stoppen, ook moet dit album een krachtig album zijn.

De cover vind ik ook ram geweldig, beter dan die computershit waar ze de laatste 10 jaar mee bezig zijn geweest.

Up The Irons!!!!!!!!! :rockon:

ArjenP
18 juli 2006, 14:56
De clip van de eerste single van A Matter Of Life And Death, The Reincarnation Of Benjamin Breeg, is nu via Ironmaiden.com (http://www.ironmaiden.com/homepage.php?section=0&subsection=0) te bekijken/luisteren!

Damn wat klinkt dit nummer lekker, heb hem nu al een paar keer achter elkaar beluisterd. *wacht op de tabs* :rockon:

Bloodline
18 juli 2006, 15:07
Ik hb toch zoveel respect dat die lui nog doorgaan met muziek maken, maar het is totaal niet mijn muzeik. maar gaaf dat er een nieuw lbum is !

wille525
20 juli 2006, 15:44
Als de meeste nummers door Adrian Smith zijn geschreven is dat goed nieuws. De meest vette Maiden songs zijn nl door hem geschreven. Daarnaast is hij ook verantwoordelijk voor de beste songs van Bruce Dickinson als solo-artiest. Ik kan niet wachten!!

Vonk
24 juli 2006, 17:17
Zo, leuk cadeautje van Maiden nu ik na een week vakantie weer thuis ben.

Eerst een (standaard) introotje zoals ie voor bijna elk nummer van ze past... toen de harde klap. Ik schrok eigenlijk wel :seriousf: jezus wat een scheur, dat ben ik niet van ze gewend! Toen zag ik de clip met Adrian en een sg, toen dacht ik: oh ja good old adrian, zoals ie ook voor de scheur van de wickerman zorgde met een lp.

Wel redelijk magere riffs, standaard allemaal, net als het basgeluid. Na 5 minuten beginnen de lekkere melodietjes op te komen (wat eigenlijk ook gebruikelijk wordt...) Tevens een standaard Murray-solo met de toonladders op en neer gaan.

Ze zeiden in interviews dat het schrijven makkelijk ging. Logisch, ze werken steeds met dezelfde formule om een nummer op te bouwen. Als de rest ook zo is wordt het wel een saai album...

Damage Inc.
4 augustus 2006, 03:08
Ze zeggen zelf dat dit album nog heavier en groter wordt dan ooit.
Vooral omdat ze het over een afleiding van 'Paschendale' hadden ofzo?
Ik vond de sound in de clip wel zo heavy klinken dat ik dacht dat ze aan die detune-crap waren begonnen, maar toen ik het deuntje in m'n hoofd had en de laagste noot ervan op de gitaar opzocht bleek het gewoon Standaard E stemming te zijn.

En ja die 'Dance Of Death' cover vond ik ook al klote met dat computer gedoe, de clips konden nog maar de cover had wel getekend mogen worden.
Het lijkt me ook dat die tekenaar er niet meer is ofzo, want die van 'A Matter Of Life And Death' lijkt me toch anders getekend.
En dat Eddie-logo vind ik niet zo cheesy eigenlijk...
Eerst met de nieuws-aankondiging op de website dacht ik even dat dat ene zwarte plaatje met dat logo erop de cover was, maar ik dacht al dat het te simpel was.
Ik vind 't dus wel een vet logo voor onderdeel van de cover en op die tank.
Maar dat kan ook zijn omdat ik de laatste tijd een beetje een oorlogs-obsessie heb door een bepaald spel :S .

Maar ik ben blij om te zien dat ze niet veel veranderen en altijd een band van hoge kwaliteit zijn en blijkbaar blijven.
Nu nog eerst kijken of ze echt zo'n vet album hebben gemaakt :P , wat vast wel zo is.

GreetingZ
- Damage Inc.

drap
4 augustus 2006, 07:42
Ik vind het nieuwe nummer van hun site maar een zaadnummer eigenlijk. Dat vond ik van de laatste drie albums met uitzondering van een paar nummers eigenlijk ook. De magie is een beetje weg heb ik het idee. Live vind ik ze nog steeds te gek om te zien

Damage Inc.
5 augustus 2006, 18:41
Trouwens, die 'Death On The Road' cover was ook alweer getekend, die ook wel vet bedacht is "Death On The Road" : ) .
En zoals iemand een paar posts terug zei over 'X-Factor' ofzo?...
Het clean geluid van de intro doet me inderdaad denken aan dat album.
Maar je moet echt niet kijken naar alleen het nummer van de clip voor hoe het album wordt, ik vind deze al best mooi.
Meestal is het eerste nummer altijd een super vet nummer, doen ze altijd zo'n sneller heavy nummer zoals 'Aces High', 'Futureal', 'The Wicker Man', 'Wildest Dreams' enz.
En er MOETEN gewoon erg goeie nummers bij zitten, ze zorgen er meestal wel voor dat ze niet "de fout in gaan" .
Zoals bijv. best wel MetallicA met St. Anger ofzo :S .
Alleen dat was wel een vet album... voor 1 keer...

- Damage Inc.

Steeff
12 augustus 2006, 15:25
Twee 'nieuwe' previews op de officiele Iron Maiden site (naja, 1 nieuwe en de ander stond er al een week...); Brighter Than A Thousand Suns en Different World. Ik weet nog niet wat ik er van vind.... Aan de ene kant wel vet, maar ik mis wel het echte Maiden-geluid..

Vonk
12 augustus 2006, 17:10
Ik heb alleen different world geluisterd, en dat was een ander soort nummer als dat ze normaal als opener hebben. Ik heb hem maar 2 keer half geluisterd om het nog niet echt in mijn geheugen te krijgen ;)

En die Brighter... heb ik nog niet geluisterd. Het moet wel leuk blijven, de eerste keer luisteren ;)

Steeff
12 augustus 2006, 17:45
Ik vond het juist wel echt een openingsnummer...

Jimwoud
13 augustus 2006, 13:21
Juist Maiden mag stoppen van mij. Echt alles begint op elkaar te lijken bij die gasten. Het lijkt ook wel of ze niets nieuws willen proberen. Het laatste goede album vind ik Brave New World, maar daar blijven ze nu in slechtere vorm op doorborduren. Want Dance of Death was ook een matig album, en denk dat deze precies hetzelfde gaat worden

Damage Inc.
13 augustus 2006, 16:01
Juist Maiden mag stoppen van mij. Echt alles begint op elkaar te lijken bij die gasten. Het lijkt ook wel of ze niets nieuws willen proberen. Het laatste goede album vind ik Brave New World, maar daar blijven ze nu in slechtere vorm op doorborduren. Want Dance of Death was ook een matig album, en denk dat deze precies hetzelfde gaat worden

Hm, ik vond 'Dance Of Death' geen matig album hoor, dat dacht ik eerst ook.
Maar als je goed luisterd zijn het erg goede nummers, je moet gewoon het goeie erin vinden.
Ze blijven het proberen om het geluid steeds groter te maken, en dat is het mooie aan Maiden.
Dat grote epische geluid, heavy, melodisch, mooi, groots, duister, noem maar op!
En wel een beetje naar hun verhalen luisteren èh...

- Damage Inc.

Maiden Michiel
13 augustus 2006, 16:21
Juist Maiden mag stoppen van mij. Echt alles begint op elkaar te lijken bij die gasten. Het lijkt ook wel of ze niets nieuws willen proberen. Het laatste goede album vind ik Brave New World, maar daar blijven ze nu in slechtere vorm op doorborduren. Want Dance of Death was ook een matig album, en denk dat deze precies hetzelfde gaat worden

+1!

Alleen hoeven ze wat mij betreft niet te stoppen. Maar ze zouden eens wat moeten doen aan de structuur van de nummers ofzo.

Gitaro
13 augustus 2006, 16:38
Dat nieuwe popliedje is echt bagger.

-=JEROEN=-
13 augustus 2006, 16:47
ik heb alle platen en maxi-singles ( 1980-1988 ) te koop, voor de echte liefhebber

http://www.darkelucidation.com/iron...discography.php

Maiden Michiel
14 augustus 2006, 19:53
De echte liefhebber heeft dat al :)

Damage Inc.
14 augustus 2006, 21:47
De echte liefhebber heeft dat al :)

Hah, ik niet :( ... niet veel geld èh...

- Damage Inc.

ArjenP
20 augustus 2006, 10:06
http://www.connect-europe.com/GB/en/album/static/001/360/node48_album_NextRow1360978.html (Internet Explorer only)

Hier kan je van alle nummers een klein sample'tje horen. Ik heb ze iig allemaal ff beluisterd en ben er van overtuigd dat dit album zo vet gaat worden! :)

Damage Inc.
20 augustus 2006, 12:02
http://www.connect-europe.com/GB/en/album/static/001/360/node48_album_NextRow1360978.html (Internet Explorer only)

Hier kan je van alle nummers een klein sample'tje horen. Ik heb ze iig allemaal ff beluisterd en ben er van overtuigd dat dit album zo vet gaat worden! :)

Joah, maar zoals iemand eerder al zei, eerste keer luisteren moet wel leuk blijven : P .
Dus ik luister alles wel als ik 'm binnenkort koop :) .
Maar bedankt voor de tip.

GreetingZ
- Damage Inc.

RedBuell
22 augustus 2006, 11:59
Heb sinds Adrian Smith maiden verliet en Gers zijn intrede deed de band hard achteruit gehold is. Toen ging Bruce ook weg toen vond ik het helemaal niks meer. Ik ben naar metal/hardrock gaan luisteren door maiden en ben ook daardoor gitaar gaan spelen, jammer dat de band slechter en slechter werd na (voor mij dan) 7th son, toen Adrian wegging. Gers vind ik vooral live echt ruk klinken, ben benieuwd of ze nu Smith weer terug is weer een beetje terug krabbellen.

Het blijft natuurlijk "mijn" eerste bandje uit een tijd van LP's en casette bandjes toen de rest van mijn klasgenootjes luisterden naar Milli Vanilli en De La Soul.

Vonk
22 augustus 2006, 12:37
Nou gemiddeld gingen ze achteruit in de tijd zonder Bruce, maar op die albums staan zeker nog wel wat uitschieters en mooie ideeen. Ik vind het ook wel leuk dat ze Blaze hebben gehad, anders zou ik echt gek worden van iedere keer hetzelfde album.
Daarbij vond ik Brave New World echt gaaf toen ie uitkwam (en nog), gewoon omdat dat weer een hernieuwde kennismaking was. Met Adrian in de clip van Wickerman met zijn Les Paul en die solo van hem: goaf. Dance Of Death werd dan weer minder, maar bijv. Rainmaker (die beginriff) kan ik erg waarderen.
Ben benieuwd wat we nu gaan krijgen, ik ken alleen Breeg een beetje uit mijn hoofd, de rest nog niet gehoord.

Damage Inc.
22 augustus 2006, 18:35
Iron Maiden was dan ook een van mijn eerste Metal en Rock.
Ik had wel wat losse liedjes gehoord van andere bands op de radio enzo, maar toen ik Powerslave in het CD-rek van m'n vader had gevonden was ik verkocht.
Ik kende ze dan vanaf ongeveer half 2000, had ze net op Dynamo 2000 gemist...

Dus, voor mij waren de albums met Janick Gers en Blaze Bayley er al en ik accepteerde dat gewoon als Iron Maiden.
O ja, en ze waren toen ook nét met z'n 6en begonnen, wat ik helemaal mooi vond.
Ik kende de meeste albums met Bruce enz. dan wel eerder, en ook de live opnames.
Maar ik vond 'No Prayer For The Dying', 'Fear Of The Dark' (wat een beetje de Load & Re-Load albums voor Iron Maiden zijn vind ik), 'The X Factor' en 'Virtual XI' ook erg mooie nummers hebben en die nu live ook erg vet zijn.

Over live gesproken, ik hoorde fans het jammer vinden dat er weer zoveel zelfde nummers gespeeld waren op 'Death On The Road' .
Wat ook wel is, dus ik vind dat ze meer "onbekendere" nummers moeten spelen.

En Janick Gers vind ik trouwens wel apart, soms is het misschien een beetje afraffelen, maar mja... tis niet van "wat een fokking valse solo" : P .

Maar ik vind echt niks mis met de albums 'Brave New World' en 'Dance Of Death' (op de computer-shit na soms) .
Ze klinken echt zo groots en heavy en mooi.
Echt een superband met kwaliteit, talent en natuurlijk originaliteit.
Ik hoop echt dat ze zo groot gaan klinken dat de wereld ervan barst ofzo : P .

- Damage Inc.

-=JEROEN=-
22 augustus 2006, 21:04
tja hangt er van af dus

ik ben met maiden opgegroeid, was een jaar of 12/13 toen we the number of the beast playbackten in de camping kantine, heb dus met bruce, steve, dave, adrian en nicko de gouden jaren van maiden meegemaakt

toen ze in 88 begonnen te experimenteren met synthesizers riep iedereen "blasphemy", en ook al stond ik open voor veranderingen, vernieuwingen, ik miste de oude maiden sound en merkte dat ik begon af te haken

het vertrek van adrian, die ik altijd een veel betere gitarist dan dave had gevonden, was voor mij het droevige einde: geen maiden meer, en geen metallica meer... ik ben toen hele andere muziek gaan luisteren, de alternatieve kant op

ik heb dus alle platen en maxi-singles ( 1980-1988 ) te koop voor diegene die de gouden periode niet hebben meegemaakt

Maiden Michiel
23 augustus 2006, 14:01
Ik ben ook een groot fan van t/m 88.

Toch vind ik de andere albums ook best goed, met uitzondering van VXI en Dance Of Death.

Blaze vond ik eigenlijk helemaal niks, toch vind ik The X Factor dan weer erg goed. Toen deden ze eigenlijk iets totaal anders qua geluid en sfeer, dat vond ik gaaf.

ArjenP
24 augustus 2006, 12:30
Heb het album binnen en ik moet zeggen dat ik érg onder de indruk ben. Later zal ik wel een uitgebreide mening geven. :)

-=JEROEN=-
24 augustus 2006, 14:15
@michiel: ik ben toen gewoon helemaal afgehaakt, geen maiden en geen metallica meer betekende voor mij eigenlijk geen hardrock/metal meer... ben toen een tijdje zoekende geweest en pas laat jaren 90 weer met (harde)rock in aanraking gekomen middels nirvana, pumpkins en tool

Maiden Michiel
24 augustus 2006, 16:24
Heb het album binnen en ik moet zeggen dat ik érg onder de indruk ben. Later zal ik wel een uitgebreide mening geven. :)

Ja ik ben wel benieuwd of je nog verassende aspecten tegenkomt.

Damage Inc.
24 augustus 2006, 23:04
Heb het album binnen en ik moet zeggen dat ik érg onder de indruk ben. Later zal ik wel een uitgebreide mening geven. :)

WTF, hoezo al binnen, de 28ste toch???

"The band have now finally confirmed that the release date for their new Studio album 'A MATTER OF LIFE AND DEATH ' will be 28th August in most of the world, 29th August in Canada, and the USA has been confirmed as 5th September."

Mja, nu ik op bijv. Free Record Shop kijk staat er dan releasedatum de 25ste :S .
Lekker dan...
Waar heb jij 'm dan vandaan :O .

- Damage Inc.

Maiden Michiel
25 augustus 2006, 08:15
DC++? Bittorrent?

ArjenP
25 augustus 2006, 11:41
Ja, ik kon niet wachten, dus heb hem maar van het internet geplukt. Maar maak je geen zorgen, ik heb hem al lang geleden gepre-orderd, dus Maiden krijgt mn centjes toch wel ;)

Hier een klein recensietje, dus als je het spannend voor jezelf wilt houden, lees dit NIET!










Alrighty then.

Different World: Iedereen kent dit nummer waarschijnlijk al, lekker tempo en een leuke chorus, plus een krachtige typische solo van Smith (deed me een beetje aan Road To Hell van Bruce Dickinson denken). Erg lekker nummer naar mijn bescheiden mening, beter dan Wildest Dreams, iets minder dan The Wicker Man.

These Colours Don't Run: Begint mooi opbouwend, vergelijkend met bv. Still Life, waarbij 1 gitarist een standaard riddeltje speelt en een andere gitaar een lead-part eroverheen speelt. Vervolgens gaat de scheur aan en krijg je een lekker riffje. De zang is in het begin goed, maar vind op veel stukken dat de zang totaal niet bij de muziek past, beetje jammer dus. Vind Bruce hier ook het minst klinken van op het hele album.

Brighter Than A Thousand Suns: Nog een nummer dat al een tijd te beluisteren is. Vind het zelf een erg lekker nummer, zwaar riffje, beetje on-maidish maar toch weer niet. Twee lekker solo's en een tempo-wisseling halverwege met een gallopje die me deed denken aan de overgang in Dreams of Mirror.

The Pilgrim: Misschien wel één van mn favorieten en dat is Gers nog niet vaak gelukt bij mij. Leuk oosters sfeertje hangt er in dit nummer. Leuke melodietjes en harmonie-stukken met een kickass solo van Gers. Bruce zingt hier geweldig.

The Longest Day: Oeeeeeh, wat een sfeer hangt er in dit nummer. Hij bouwt een tijdje op een zeer spannende manier op, om daarna over te gaan in een geniaal refrein waar Bruce 100% goed klinkt! Halverwege slaat het nummer om, gevolgd door enkele solo's en een harmonieus stuk zoals we dat van Maiden gewend zijn. Het is geen Paschendale, maar zeker wel een goed nummer.

Out Of The Shadows: Bij de eerste keer luisteren dacht ik gelijk aan Tears of the Dragon van Bruce's solo-album. Out of the Shadows is een lekkere balade die eigenlijk iedereen gelijk lekker in de oren zou moeten klinken. Het is niks baanbrekends, maar zeker aangenaam om naar te luisteren. Ook hier weer prachtige solo's en gitaarwerk op de achtergrond.

The Reincarnation of Benjamin Breeg: Misschien toch wel één van de zwakste nummers op het album. Het is geen slecht nummer, maar heeft gewoon niks bijzonders. Wordt denk ik een nummer die velen zullen skippen bij het beluisteren van de cd bij de 3e of 4e keer.

For The Greater Good of God: Harris kan het nog steeds! Dit nummer is het enige nummer op A Matter of Life and Death die helemaal door hem is geschreven. En hij klinkt goed! Prachtig bas-werk in het begin en Bruce zingt met ontzettend veel gevoel. De tempo-wisselingen zijn lekker en de solo's even zo. Wel jammer dat een groot gedeelte van de tekst bestaat uit het herhalen van één zin. Maar dat zijn we inmiddels wel gewend...

Lord Of Light: Erg gaaf nummer! Ik moest hem een paar keer beluisteren voordat hij goed viel, maar nu is het wel één van mn favorieten. Wederom een rustige intro, waarna het even stil valt en vervolgens Smith het main-riffje aankondigt (a la paschendale voor de solo's), geweldig! Leuke solo's weer. In het begin zit alleen een raar effectje over de stem van Bruce, die ze er van mij uit hadden mogen laten.

The Legacy: Een waar meesterwerkje van de hand van Gers! Ik kreeg bij dit nummmer gelijk het '7th Son-gevoel', hij had denk ook niet misstaan op de album. Begint met een laaaaange akoestische intro en bouwt zo op, todat de scheur aan gaat, zoals wel vaker het geval is op dit album. Gers bewijst hiermee nogmaals een goede aanwinst te zijn voor Maiden wat betreft song-writing (over zn live-solo's zal ik het maar niet hebben :P).

Dusssss... Ik ben best wel te spreken over het album, ik plaats het voorlopig iig boven zowel BNW als DoD. Toch vind ik dat het album ook wel wat minpunten heeft. Zo hadden ze van mij het album wel wat beter mogen masteren en mixen, komt soms beetje té live-achtig open. Ik weet dat dat is wat ze wilden bereiken, maar ik had misschien liever gewild dat ze wat minder die live-sound hadden gehouden en de verschillende instrumenten beter hadden laten uitkomen. Bovendien kreeg ik soms het idee dat Bruce te zacht stond en hij het moest opboksen tegen een muur van instrumenten om hem heen, ook niet echt mooi. Ook is de stem van Bruce is een aantal nummers dubbel (zoals in bijvoorbeeld Gates of Tomorrow). Dit is bij één nummer wel leuk, maar beetje irritant na 3.

Al met al, een 9/10 album voorlopig, waarbij de mankementjes voor mij niet bij de nummers zelf liggen, maar meer bij de post-production.

ArjenP
25 augustus 2006, 11:45
Ja ik ben wel benieuwd of je nog verassende aspecten tegenkomt.

Niet echt, zo 'anders' als Maiden ons de hele tijd verteld vind ik dit album niet. Het is gewoon een ijzersterk album, maar ik vind niet dat ze een nieuwe weg in slaan of zo. Oke, het is allemaal wel íets harder, maar niks op dit album is zo hard als Montsegur van DoD.

Damage Inc.
25 augustus 2006, 21:05
Oke, het is allemaal wel íets harder, maar niks op dit album is zo hard als Montsegur van DoD.

Jammer ;) ...
Maar ik hem 'm net gehaald, dus WEEEY!... *weg*

JeroenZ
26 augustus 2006, 00:33
is ie al te krijgen bij de gewone platenboer?

Damage Inc.
26 augustus 2006, 03:05
is ie al te krijgen bij de gewone platenboer?

Mja, ik heb 'm sinds vandaag of ja... de 25ste was ie daar verkrijgbaar.
Dus gisteren eigenlijk, het is 03:06 nu : P .

- Damage Inc.

JeroenZ
26 augustus 2006, 03:42
Mja, ik heb 'm sinds vandaag of ja... de 25ste was ie daar verkrijgbaar.
Dus gisteren eigenlijk, het is 03:06 nu : P .

- Damage Inc.

kep hem gedl-t maar ga hem ook kopen net zoals de andere maiden albums. De artwork is gewoon ontzettend mooi

Eliytres
26 augustus 2006, 14:55
Geweldig album, iig wel het beste dat maiden heeft uitgepoept sinds Seventh son of a Seventh son.

JeroenZ
26 augustus 2006, 15:58
Godnakende kut, the longest day een geil nr zeg!!
Ik kan niet wachten om ze weer eens te gaan zien in november !!!

Wie gaat nog meer van hier?

ArjenP
26 augustus 2006, 15:58
Ik zal er 27 nov. zijn :)

Eliytres
26 augustus 2006, 16:26
Ik ook, kan nu al niet meer wachten :)

JeroenZ
26 augustus 2006, 19:01
.

Al met al, een 9/10 album voorlopig, waarbij de mankementjes voor mij niet bij de nummers zelf liggen, maar meer bij de post-production.


Er zal heus wel een digital geremasterde versie uitkomen, zeker voor de verzamelaars onder ons.

Steeff
26 augustus 2006, 19:14
Ik ben er ook! :)

Reel Big Fish
26 augustus 2006, 23:28
De vis is ook van de partij! :rockon:

Stratman70
27 augustus 2006, 12:13
Toch vind ik dat het album ook wel wat minpunten heeft. Zo hadden ze van mij het album wel wat beter mogen masteren en mixen, komt soms beetje té live-achtig open. Ik weet dat dat is wat ze wilden bereiken, maar ik had misschien liever gewild dat ze wat minder die live-sound hadden gehouden en de verschillende instrumenten beter hadden laten uitkomen. Bovendien kreeg ik soms het idee dat Bruce te zacht stond en hij het moest opboksen tegen een muur van instrumenten om hem heen, ook niet echt mooi. Ook is de stem van Bruce is een aantal nummers dubbel (zoals in bijvoorbeeld Gates of Tomorrow). Dit is bij één nummer wel leuk, maar beetje irritant na 3.

Al met al, een 9/10 album voorlopig, waarbij de mankementjes voor mij niet bij de nummers zelf liggen, maar meer bij de post-production.
Een niet onbelangrijke factor in het (verre) verleden van Maiden, was de productie van Martin 'The Wasp' Birch.
Sinds dat deze beste man met pensioen is gegaan, missen de albums iets in mijn oren. Birch gaf een album altijd iets mee, waardoor je hoorde dat hij de productie had gedaan. Hij gaf iets organisch aan het geluid en het geluid klonk wat meer 'hout-achtig' (misschien snapt niemand mij nu nog, maar anders kan ik het niet verwoorden.)

Birch was erg goed en best belangrijk voor het Maiden geluid.

wille525
1 september 2006, 14:33
helemaal mee eens!! De sound van Number of the Beast, Pease of Mind en Powerslave vind ik zoveel veel lekker dan die nieuwe sound van de afgelopen CD.

RS-Rik
2 september 2006, 01:46
Erg goeie cd, qua tempo allemaal iets lager en slepender dan de voorgaande delen. Nog steeds erg leuk om te luisteren, vette riffs ook. Teksten erg diep en toch direct, iets wat je van een politieke punkband meets smashing pumpkins zou kunnen verwachten, niet van Maiden. Alsnog erg goed gedaan

gitaar-z
4 september 2006, 16:20
Ik vind het nieuwe nummer van hun site maar een zaadnummer eigenlijk. Dat vond ik van de laatste drie albums met uitzondering van een paar nummers eigenlijk ook. De magie is een beetje weg heb ik het idee. Live vind ik ze nog steeds te gek om te zien

Vet mooie cover. Muziek is ook goed.

OJJVZ
28 november 2006, 17:47
ik wou ff kwijt, ik ben geen fan van t album :P, ik vond de meeste albums gaaf, Vooral de eerste 2 :D, maar ook latere, tot en met Death on the Road, maar dit is wel heel anders opzich, nah, vind t niet super

en het eddie logo..
klopt niet.. het magazijn van die m16-m4 zit verder naar voren?:P niet al té groot detail, maar mij stoort het :P het klopt niet :P!

Damage Inc.
28 november 2006, 19:59
ik wou ff kwijt, ik ben geen fan van t album :P, ik vond de meeste albums gaaf, Vooral de eerste 2 :D, maar ook latere, tot en met Death on the Road, maar dit is wel heel anders opzich, nah, vind t niet super

en het eddie logo..
klopt niet.. het magazijn van die m16-m4 zit verder naar voren?:P niet al té groot detail, maar mij stoort het :P het klopt niet :P!

Jongâh, het is maar een logo...
Ik ken die wapens dan ook wel, de nieuwere, maar ik vergelijk het echt niet met het logo.
Het is zo getekend zodat de 2 geweren goed over elkaar heen vallen.
Volgens mij is het gewoon geimproviseerd, en áls het van in het echt nagemaakt zou moeten zijn zou het wel van oudere wapens zijn, want het gaat niet bepaald over oorlog(en) van deze tijd met M4 en M16 geweren.
En ik vind 'm wel kool...

Ik was gister naar Maiden geweest, vat goaf! :P
En het album is ook vet, je moet 'm gewoon vaker horen.

- Damage Inc.

OJJVZ
28 november 2006, 20:17
ja ok, ik heb ook niet echt vergeleken, maar het viel me metéén op :P k begrijp wrom ze dede, toch vind k t lelijk :P naja

mij verbaasde trouwes ook dat ze zulke nieuwe guns gebruikten, M16 bestaat nogmaar sins 50's / 60's..

naja, geen big deal, maar k wou t ff kwijt :P

JeffreyButer
30 november 2006, 11:07
Ik wil ook nog even wat zeggen over het nieuwste Maiden album. Ik ben hier nog maar net op het forum dus daarom is het misschien wat laat.

Ik vind het nieuwste album TERING GOED. Eindelijk is er een album waar de tripple guitar setting goed uitkomt. Brave New World had in principe met z'n tweeën gespeeld kunnen worden en Dance of Death had slechts enkele songs waarin de tripple guitar setting goed uit kwam. Maar deze cd is voor mij het bewijs dat Maiden nu nogsteeds de beste band is die er rondloopt en dat ze zijn blijven groeien.
Ze zijn een compleet andere weg ingeslagen dan velen verwacht hadden maar dat maakt het album ook zo interessant. Vrijwel bij iedere nummer heeft men bij de eerste luisterbeurt geen idee waar het heen gaat met de nummers. The Legacy en Lord Of Light vind ik de beste voorbeelden. De nummers beginnen rustig en monden uit in zeer "volle" muziekale stukken.
Maiden heeft naar mijn mening weer een zeer puik album neergezet en hopelijk leidt dit album tot nog een beter (laatste?) album.

Favo songs:
Brighter than a thousand suns, Lord of Light, Benjamin Breeg, For the Greater Good en The Legacy

Ohjah...MAIDEN ROCKS FUCKING HARD..ZE WAREN GEWELDIG IN DEN BOSCH :jam:

almarvk
30 november 2006, 11:53
Dusssss... Ik ben best wel te spreken over het album, ik plaats het voorlopig iig boven zowel BNW als DoD. Toch vind ik dat het album ook wel wat minpunten heeft. Zo hadden ze van mij het album wel wat beter mogen masteren en mixen, komt soms beetje té live-achtig open. Ik weet dat dat is wat ze wilden bereiken, maar ik had misschien liever gewild dat ze wat minder die live-sound hadden gehouden en de verschillende instrumenten beter hadden laten uitkomen. Bovendien kreeg ik soms het idee dat Bruce te zacht stond en hij het moest opboksen tegen een muur van instrumenten om hem heen, ook niet echt mooi. Ook is de stem van Bruce is een aantal nummers dubbel (zoals in bijvoorbeeld Gates of Tomorrow). Dit is bij één nummer wel leuk, maar beetje irritant na 3.

Al met al, een 9/10 album voorlopig, waarbij de mankementjes voor mij niet bij de nummers zelf liggen, maar meer bij de post-production.

De grap is dat het album dus niet is gemastered, vandaar dat het 'anders' klinkt ;)

JeffreyButer
30 november 2006, 12:49
Het niet masteren van de cd heeft ook gezorgt voor een "live" sound.