PDA

View Full Version : Goede instructie dvd



Herman
4 juli 2006, 15:57
Hey allemaal,

Ik zoek dus een goede instructie dvd om leuk wat dingetjes van te leren in de vakantie (aangezien ik dan geen les heb). Ik had een stuk of wat maadn geleden Rock Dicipline van John Petrucci een keer geleend bij de bieb, maar was me toen echt nog te hoog gegrepen, nu wou ik die weer ophalen maar kan de bieb hem misschien niet meer krijgne *nieuw geen optie, 60eurie is me te gek* (hoewel ik nog steeds wel een beetje bang ben, dat dit een moeilijke dvd voor me is) Ik speel nu bijna een jaar, en de vooruitgangen zijn zeker aanwezig. Verder qua theorie zit het ook wel goed (7jaar bariton). Dus kan iemand mij nog een leuke instructie dvd aanraden waar leuke leerzame dingetjes op staan en die niet direct 60euro is?

Bvd :)


*Ps...mocht het hier verkeerd staan, ik wist niet waar het wel moest, dus heb ik hem hier maar heen gezet.. :)

Tho
4 juli 2006, 18:07
Is een boek ook goed? de Troy Stetina series! goeie shit

1959SLP
4 juli 2006, 21:54
Danny Gatton.

Shadowrider38
4 juli 2006, 22:28
Getting started on electric guitar van Fender.

Instructeur is Keith Wyatt. ZEER GOED.

Herman
4 juli 2006, 23:44
En kunnen jullie ook vertellen wat er zoal een beetje op beide dvds besporken word?? :)

*meer tips altijd nog welkom ;)

Rick trodat
5 juli 2006, 11:16
Jimmi Hendrix are you experienced? Instructual DVD, Best Lastig!!
SRV greatest hits vol 1 en 2. Learn to play the songs from...

Maxxas
5 juli 2006, 16:20
Wat wil je leren? Welke stijl etc.?

Herman
5 juli 2006, 19:58
Sorry, was ik vergeten te vertellen ;)
Ik luister/speel naar meerdere varianten rock...
Punkrock,rock,af en toe metal, af en toe ska, begin ook wat meer technische rock te luisteren...enz. Ik hoop dat jullie me nog wat kunnen helpen/aanraden :)

Maxxas
5 juli 2006, 20:37
Sorry, was ik vergeten te vertellen ;)
Ik luister/speel naar meerdere varianten rock...
Punkrock,rock,af en toe metal, af en toe ska, begin ook wat meer technische rock te luisteren...enz. Ik hoop dat jullie me nog wat kunnen helpen/aanraden :)

Hahaha dat zijn heel wat stijlen bijelkaar. Ik ken geen instructie DVD's die dat allemaal hebben.
Voor metal en dan voorn. solo's:
Paul Gilbert- Terrifying Guitar Trip (veel picking)
Richie Kotzen- Rock Chops (veel legato licks/ arpeggios)

Niet echt voor beginners eigenlijk maar mss wel te doen voor jou.
Probeer anders eens op het www een leuke site te ontdekken met wat lessen erop. Zijn er zat!

Herman
5 juli 2006, 20:58
Thnx, dat het mooi wat uitdagends is, vind ik niet erg...de muzikale ondergrond heb ik wel...en wat uitdaging is niet verkeerd...ik weet dat goed leren spelen een "eeuwigheid" duurd...maar alles wat zo snel mogelijk lukt is mooi mee genomen...dus gewoon een kwestie van oefenen