PDA

View Full Version : Gitaar rond 2000 euro -> advies



JasperSteenbergen
4 juli 2006, 15:45
Mensen, ik ben me aan het oriënteren voor een goede 'alround gitaar' een gitaar waarvan je met trots zegt: die's van mij. Het moet dus een gitaar zijn met karakter, geschikt voor 'strumming' en 'fingerpicking'. ... en wat is het voordeel van 2e hands en wat is het voordeel van nieuw?

Kortom... waar begint mijn zoektocht naar een goede gitaar van rond de 2000 euro? :)

Oja .. een acoustische natuurlijk.

youngster
4 juli 2006, 15:50
Kijk hier anders ook even tussen, misschien staat er wat zinvolle informatie voor je bij: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=76156

JasperSteenbergen
4 juli 2006, 16:08
Die martin zeker ... haha..

Taildragger
28 juli 2006, 12:09
Tja, dat zou ik zelf gewoon eens uitproberen door op verschillende gitaren te spelen.
Maar met dat budget wist ik het wel...ik zou gaan voor een mooie Martin D-28....maar okee...ik ben dan ook een "Martin-slave"
haha! :satisfie:

kornelius
28 juli 2006, 22:19
Ik heb een tijdje terug allerlei dingen gespeeld in winkels ook in die prijsklasse. Nog niets gekocht, maar ik ben helemaal weg van de square shoulder gibson acoustics. Die beginnen rond de 2 mille. Maar het is in die prijsklasse echt een kwestie van smaak. Ga eens spelen in een winkel die flink wat heeft staan, en dan merk je gauw genoeg wat je mooi vindt.
En ik koop liever tweedehands maar je moet wel een beetje oog voor kwaliteit en gebreken hebben als je bij een particulier koopt, want die geeft geen garantie.

ReinoutV
29 juli 2006, 11:54
Als je een beetje van de Tommy Emmanuel sound houdt, maar geen zin hebt om ruim 3000 euro voor zijn signature neer te leggen, kijk dan ook eens naar de gitaren van ColeClark (http://www.coleclarkguitars.com/). Er hangen er sowieso nog 2 in Guitar Center Wierden, mocht je in de buurt zijn. Succes!

Harald
29 juli 2006, 12:41
Als je een beetje van de Tommy Emmanuel sound houdt, maar geen zin hebt om ruim 3000 euro voor zijn signature neer te leggen,

Valt wel mee, heb zelf pas de 808TE geimporteerd en had hem voor iets minder dan €2000,-- thuis, incl. invoerrechten en Hiscox koffer. Wel ietwat enerverend als je dat nog nooit gedaan hebt, wat voor een sturen ze (zijn tenslotte toch allemaal verschillend, akoestische gitaren), komt hij heel aan etc... maar ben er erg blij mee. Nu ook een paar keer live gebruikt, bevalt tot nu toe uitstekend. Hij zal inmiddels wel iets duurder zijn, aangezien de prijzen vanuit de fabriek omhooggingen vlak nadat ik hem besteld had. Was nog net op tijd, en de koers was blijkbaar erg gunstig. Tegen de 3000 was de winkelprijs hier, maar voorzover ik weet worden ze officieel niet meer in Nederland geimporteerd.

Heb wat Coleclarks vastgehad op de beurs in Raalte, maakten wel een goede indruk. Zou dan zelf wel voor het duurste model hebben gekozen (en die zitten ook tegen de 3000). Sterk het idee dat die ook duidelijk beter klonk dan de Fat Lady 2, maar dat is toch moeilijk te beoordelen in die situatie.

johantipker
29 juli 2006, 12:58
Een kennis van mij heeft een paar jaar terug een Furch gitaar gekocht.
Hij heeft 'm besteld via internet en mailen is 'm zelf in Tsjechie gaan halen bij Furch, voor 1500 dollar..... je betaalt er hier wel vanaf 2000 euro of meer voor....

ik heb op het ding gespeeld... en ik bleef spelen, wou gewoon niet meer stoppen...............

saillant detail: hij ging 'm halen in the middle of nowwhere in Tsechie, de heer Furch was zelf nergens te bekennen, er kon nog geen kop koffie af, betalen en oprotten.........

nog mooier... hij verkocht zijn oude western Washburn gitaar aan mij voor f 600,00... ik heb er een 2e hands Fishman rare earth bij gekocht en sindsdien ben ik vergroeid met de Washburn... eigenlijk mijn main axe...