PDA

View Full Version : Harde Metal.... ;)



Bloodline
4 juli 2006, 15:44
www.mendelb.com/Elements.mp3
of
www.myspace.com/mendelb

het nummer heet Elements.

Wat vinden jullie ervan ?
negatieve commentaar is welkom.
van fouten leer je niet waar :)


groetjes,

Mendel

Don Capo
4 juli 2006, 16:15
Ik waardeer je sounds altijd wel. Deze is ook weer lekker om naar te luisteren.
En nog een keer!!

meul
4 juli 2006, 16:22
hey daar, zitten mooi delen in!, op het eerste oor klnkt het weer impressive, alleen ilijkt er iets niet helemaal tof met de compressie, het zuigt hier zo erg dat het soms net is alsof de gitaar partijen niet helemaal synchroon lopen met de drums. vanaf 4:30 is dit goed te horen. het choked af en toe zwaar dicht. maar wacht eerst maar ff reakties van anderen af, misschien is het gewoon mijn gemierenneuk.

groetjes,
Jan

ff edit : de ongelijkheid zit op veel meer plaatsen ik weet niet wat het is maar er klopt iets niet, check zelf nog eens goed!

Gast
4 juli 2006, 16:38
ff edit : de ongelijkheid zit op veel meer plaatsen ik weet niet wat het is maar er klopt iets niet, check zelf nog eens goed!
Is er veel geplakt? De "1" is namelijk wel steeds op tijd, de rest klinkt alsof het te snel/te gejaagd/te voorin gespeeld is.
Verder vind ik dat je vette dingen maakt Mendel!

X-Rated
4 juli 2006, 17:28
De compositie is gaaf en het beukt weer lekker maar ik moet het wel met de anderen eens zijn dat de drums t.o.v. de gitaren of andersom er net tegenaanhangen. Compressie lijkt me misschien een oorzaak omdat je dat graag en veel gebruikt ;) Het kan ook zijn dat de latency van je geluidskaart net niet optimaal is om die snelle triolen in je riff tegelijk te laten lopen met je gitaren. Heb ik ook last van gehad. Of veel sterker nog, je hebt met de timing van de drums gerommeld om het niet té "computer-strak" te laten klinken. Dat doet bobby, geloof ik, ook.

Bloodline
4 juli 2006, 18:38
Bedankt alvast allemaal voor jullie comments !!!!
jah ik heb meerdere commentaren gekregen over die compressie maar k weet niet wat het psies is ? IK HEB NAUWELIJKS COMPRESSORS GEBRUIKT> MAARJAH DAT VAN DIE LATENCY KLOPT OOK> SOM MOEST IK ZONDER DE DFH RIFFS OPNEEN :(!

Wobbert
4 juli 2006, 18:48
Ja lekker!!!

De drums klinken ok en je gitaar klinkt monsterlijk zwaar op sommige stukken..
Synth mooi geplaatst op de meeste stukken. Van die synth-race melodie zou ik een harmonizer ofzoiets mee laten lopen een kwint lager ofzoiets zodat het wat steviger/dikker wordt.

Gave verschillende stukjes ook. Nu nog een zanger he ;)

Bloodline
4 juli 2006, 18:59
bedankt !! van die harmonie probeerde ik al, lleen hij speet dan aleen de hoogste noten. jammer :( !

meul
4 juli 2006, 21:18
jij neemt toch op in cubase of nuendo? heb je misschien je gitaar tracks per ongeluk verschoven? is mij ook wel eens gebeurd. das altijd helemaal zwijn.

ik lock ook altijd mijn tracks als ik klaar ben

Bloodline
4 juli 2006, 21:45
jah ik nee op in Nuendo. en vertel een eens hoe ik me trcks kan locken ?

meul
4 juli 2006, 21:54
jah ik nee op in Nuendo. en vertel een eens hoe ik me trcks kan locken ?

ik spreek alleen cubase 2.0 maar... aan de linkerkant van je track heb je digi potmeters waar je dingen als volume en je pan kan regelen, daar zit ook ergens een slot symbooltje, als je die klikt is je track beveiligd.

Bloodline
4 juli 2006, 22:53
jah ok !! thx

Lacrimosa
4 juli 2006, 23:22
dude ik zei al, focking lijpe shit!!!!11

Alleen nogmaals, doe wat met die velocity man :$, zo klinkt het alsof Gene Hoglan et heeft ingespeeld :D!!

Bloodline
5 juli 2006, 00:37
Lul :d !!!!

-=JEROEN=-
5 juli 2006, 00:52
die synth mag voor mij wel wat dominanter zijn, meer naar de voorgrond, nadruk ligt te veel op de gitaar nu... ongeveer zoals tussen 3m24 en 3m51 waar de synth veel duidelijker doorkomt

lekkere vette track, ik heb flink staan trashen... ook mn wat lomere doom solo's klonken hier fantasties bij :rockon:

Roy K.
5 juli 2006, 12:27
Hele vette shit Mendel, op mijn pauperboxen hoor ik geen compressiefouten, op sommige stukken is de synchroniteit tussen instrumenten inderdaad weg, maar het is echt een vet nummer dude!! :cooler:



Alleen nogmaals, doe wat met die velocity man :$, zo klinkt het alsof Gene Hoglan et heeft ingespeeld :D!!

Da's toch die voormalige Death-drummer? Vond ik altijd wel een lijpe drummer, wat is er mis met 'm?

Reel Big Fish
5 juli 2006, 13:00
Weer eens cool, je bent wat meer de Doom metal-kant op aan het gaan, is het niet? :)

Enige puntje van kritiek, de eerste keer toen ik die solo hoorde, dacht ik van, hoort dit er wel bij? Maar de tweede keer klonk het toch wel lekker, alleen het begin van die solo (dat snelle stukje) klinkt er imo een beetje vreemd bij.

Mja, wat zit ik te zeiken, rock on! :D

gorgasm
5 juli 2006, 13:37
knappe sound!
heb jij da opgenomen(mss stomme vraag)
khoop met onze full ook zoeits te kunnen krijgen!

Lacrimosa
5 juli 2006, 14:02
Hele vette shit Mendel, op mijn pauperboxen hoor ik geen compressiefouten, op sommige stukken is de synchroniteit tussen instrumenten inderdaad weg, maar het is echt een vet nummer dude!! :cooler:



Da's toch die voormalige Death-drummer? Vond ik altijd wel een lijpe drummer, wat is er mis met 'm?

hahah dat is het em nou juist, hij is netzo strak als dfhs!! :D

Roy K.
5 juli 2006, 14:17
Heheh die gast is echt überstrak inderdaad met z'n lijpe dubbelbass-skills!! 8-)

Kim Wilson
5 juli 2006, 14:40
He Roy, gooi je PM-box es leeg man! :D

ssj3goku
5 juli 2006, 15:18
Klinkt erg vet Mendel! Heb je niet compressie op je pod ofzo? Ik vind namelijk dat je een hele vette sound hebt, maar soms lijkt het idd alsof het allemaal een beetje bezwijkt... Maar wie ben ik om dat te zeggen, ik heb nog niet eens een podxt...

Rock on dude! :D

Sonno
5 juli 2006, 15:34
Hele gave riffs, qua kritiek is in principe alles al gezegd. Ik wil enkel nog 1 ding toevoegen...


WAAR BLIJFT DE ZANG?

:D

Roy K.
5 juli 2006, 19:27
He Roy, gooi je PM-box es leeg man! :D

Done!! :gitarist: .

Bloodline
6 juli 2006, 10:16
@ Roy K.: thx man ! jahdie gast van trapping young lad, hij weegt michien 20 kilo, maar hij drumt echt UBER !!

@ reel big fish: naja zoals lacrimosa weet, ik vindt Doom niks aan :D, voordat ik dit nummer maakte luisterde ik veel black dahlia murder, dus veel melodie. en hoppakee, in 3 uren heb ik dit hele nummer geschreven en opgenomen en gemixed. het kwam gewoon allemaal oppeens vanzelf.

gorgasm: jup ik heb het opgenomen en gemixed.

ss3 goku ( vette serie man, dbz !!) : jah ik heb een dikke gate op die patch van mij. anders fluit dat ding als een gek, ik heb namelijk die treadplate dual en dan nog eens een tube drive erop, danwrdt het geluid ontzettende lekker. kot er soort edge aan ( hoor je ok wel ) maarjah de gain wordt dan erg veel.


Sonno: tjh zang, ik ben al op zoek naar zown vette strot !! mischien die gast vangreline ? ik weet niet.


nogmaals gozers, bedankt voor jullie tips en commentaar !!

jw009
6 juli 2006, 14:17
Er is al een hoop gezegd over de kwaliteit e.d., maar overall klinkt het echt zeer bruut. :rockon:

ssj3goku
7 juli 2006, 00:26
Er is al een hoop gezegd over de kwaliteit e.d., maar overall klinkt het echt zeer bruut. :rockon:

Mendel staat bekend om zijn 'bruteness' :D

Bloodline
7 juli 2006, 13:21
bruut :D !!

bobby
8 juli 2006, 15:41
Bruut.. en niks minder dammit!! ;)