PDA

View Full Version : Resonerende B snaar



Hoagiex
4 juli 2006, 15:09
Kan iemand mij misschien tips geven over het verhelpen van een resonerende snaar?

Mijn B snaar geeft een zoemende na-trilling. De snaar lijkt de fretten niet te raken maar ik kan het niet met zekerheid zeggen. De brug is een floyd rose en op de topkam zit een locking system.

iemand ideeen hoe het zou kunnen komen en hoe het te verhelpen?

Emocide
4 juli 2006, 15:46
nouja met laag gestemde gitaren hou je het altijd wel een beetje maar probeer eerst eens je brug ff omhoog te schroeven een eindje, hielp bij mij behoorlijk wat

Hoagiex
4 juli 2006, 16:07
Ik denk niet dat dat het is ..... want als ik de brug via de tremelo iets omhoog haal en dan aansla, dan is het geluid er ook.

Emocide
4 juli 2006, 16:08
check is ff of je hals recht staat ;) ? als het niet iets met je brug is is het 90% van de tijd dat OF.... met B stemming zou ik er rond de 0.56 snaren opdoen

FruscianteFan
4 juli 2006, 16:16
Ik lees nergens dat de gitaar in B gestemd is?

tabmaniac
4 juli 2006, 16:20
haha volgens mij bedoelt hij ook gewoon de B snaar.
misschien moet je de topkam ook ff checken of de snaar wel goed op zn plaats is of dat er een stukje afgebroken is. en anders gewoon wat aan de brug schroeven.

vasnd
4 juli 2006, 17:08
kijk of die locking dinge bovenaan goed zitten ( haal ze er af en zet ze er weer op, die blijven soms nog wel eens klemmen ), de elementen kunnen ook te hoog staan, of de brug te laag


en als dat allemaal niet werkt moet je er gewoon eens een nieuwe snaar op zetten, misschien zit ie gewoon ergens heel fout maar kan je het niet zien

Hoagiex
5 juli 2006, 08:58
Topkam lijkt in orde, klemmetje op en af halen maakt niet uit en de snaar is al vervangen ....

Het gekke is dat de hele body resoneert op de B. Zelfs de holte waar de floyd rose is bevestigd werkt als een klankkast voor de toon.

G.G.
5 juli 2006, 09:14
Ik denk niet dat dat het is ..... want als ik de brug via de tremelo iets omhoog haal en dan aansla, dan is het geluid er ook.

Als je de brug omhoog haalt door de pook, dan gaat de spanning van de snaren af en gaan ze sowieso meer ratelen. Dat werkt dus niet.

fred dons
5 juli 2006, 09:55
probeer wat piepschuim achter de veren van de trem te zetten (of for the time being wat sokken) het kan zijn dat die snaar net met de veren mee resoneert

Hoagiex
5 juli 2006, 10:09
Dat klinkt meer als wat er aan de hand zou kunnen zijn ... ik zal het vanavind even proberen .... bedankt alvast.

"nothings says rock 'n roll like some shoving some laundry in your axe" :P

fred dons
5 juli 2006, 10:14
heb ik eindelijk een nieuwe functie gevonden voor het paar sokken dat ik jarenlang als opvulling in mijn leren broek heb gebruikt ((o;

Hoagiex
5 juli 2006, 11:00
Meer info dan nodig was ..... :stop:

Hoagiex
6 juli 2006, 09:44
Hmm ... de sok had geen invloed .... ik denk dat ik er toch maar eens mee naar een winkel ofzo moet gaan ... misschien zien zij het wel.