PDA

View Full Version : Sh-6



tabmaniac
4 juli 2006, 14:56
hey,

ik vroeg me af of een symour duncan SH-6 brug humbucker mooi zou klinken en combinatie met een epiphone humbucker (hals) of is het beter dat ik dan gewoon een set SH-6jes koop?

Metfuk
4 juli 2006, 18:46
Ik zou geen SH-6 in de hals nemen maar een SH-2 of een '59

tabmaniac
5 juli 2006, 11:07
nee maar ik wil graag een SH-6 omdat ik een beetje sound van soulfly en ektomorf enzo wil hebben en die gasten hebben allemaal SH-6 of EMG 81 en 85 erin.

ssj3goku
5 juli 2006, 17:26
Met alleen een pickup kom je nog niet erg in de buurt he? De versterker, de effecten en je vingers doen het meeste werk. Ik weet niet of je een gevorderde speler bent, of nog maar net begint, maar het is gewoon een tip ;)

robert-gitarist
5 juli 2006, 17:32
Met alleen een pickup kom je nog niet erg in de buurt he? De versterker, de effecten en je vingers doen het meeste werk. Ik weet niet of je een gevorderde speler bent, of nog maar net begint, maar het is gewoon een tip ;)

+10
Toevallig heb ik de jongens gesproken van Soulfly laatst en kan je zeggen dat Marc in z'n Peavey gitaren nu DiMazio's heeft zitten en EMG81's.Max gebruikt alleen een SH-6.

tabmaniac
5 juli 2006, 21:59
ik speel nu 2 jaar en soulfly vind ik niet meer moelijk om te spelen.
ik gebruik nu boss od-2 nou weet ik dat ik er daarmee niet dicht bij in de buurt kom.

iemand nog suggesties voor een stompbox of multieffect pedaal dat een beetje de sound van die heerlijke hardcore heeft?:D

robert-gitarist
5 juli 2006, 22:07
ik speel nu 2 jaar en soulfly vind ik niet meer moelijk om te spelen.
ik gebruik nu boss od-2 nou weet ik dat ik er daarmee niet dicht bij in de buurt kom.

iemand nog suggesties voor een stompbox of multieffect pedaal dat een beetje de sound van die heerlijke hardcore heeft?:D

Kerel,soulfly is super makkelijk om te spelen :D gewoon je gitaar d-tunen en de helft van de sound heb je al :D Alleen bepaalde solo's zijn vrij pittig van ze.
Ik zal je een advies mee geven(ik speel zelf erg veel van soulfly etc..speel erg veel hardcore),koop een goeie versterker..al die lui halen 9 van de 10 keer die dikek sound uit hun amp.Ik zelf kom echt heeel erg dicht in de buurt van het soulfly geluid.Ik gebruik Randall.Erg goeie en goedkope versterkers en die klinken waanzinnig.Z'n vette drive haal je niet zo maar uit een Boss pedaal ofzo.Ik kan het weten,heb multi effecten en distortion pedalen gehad tot zo ver het oog strekt.Marshall amp gehad..het was het allemaal niet.Nu heb ik 2 Randall en wil echt niet anders..
Bespaar je veel gedoe en koop ipv een multi effect een andere amp(bijna net zo duur).Koop een paar leuke modulatie pedalen(chorus ofzo)

tabmaniac
5 juli 2006, 22:16
ok bedankt man!:D
ik zal is kijken, rondzoeken en uitproberen:D

robert-gitarist
5 juli 2006, 22:28
Youre welcome ;)

Het is maar een tip hoor..maar ik spreek uit ervaring..Ik heb echt aantal multi effecten gehad en het was het gewoon niet..ja leuk voor een chorus of een delaytje uit te halen maar gains?Losse distortion pedalen ook,zat gehad,maar was het altijd net niet..niet die mooie volle gain als uit een amp..miste de ballen ook.Kortom niks.Marshall dan maar? neuh ook niet was het ook niet.leuk voor rock etc en old school metal like slayer..ook maar weg gedaan,toen kwam ik Randall tegen en ik had meteen iets van Wow dé gain..ondanks dat ie geen buizen heeft(voorheen had ik een tering hekel aan transistor versterkers) maar wow het was het gewoon de sound..nu half jaartje later heb ik een 2de Randall erbij aan geschaft..bevallen me goed..

Malochia
6 juli 2006, 10:14
nee maar ik wil graag een SH-6 omdat ik een beetje sound van soulfly en ektomorf enzo wil hebben en die gasten hebben allemaal SH-6 of EMG 81 en 85 erin.

Hij heeft het over een SH-6 in de HALS.

tabmaniac
6 juli 2006, 10:46
nee ik bedoel of een SH-6 brughumbucker of een set van EMG's
dus: SH-6 (brug)+Epi(hals) of: EMG-85 (brug) + EMG 81 (hals)

dat bedoelde ik.. en eigenlijk was de vraag of een SH-6 met een epi klinkt..?

ik speel nu op een epiphone SG special :)

Metfuk
6 juli 2006, 20:55
ALS je voor EMG gaat ben je gek als je GEEN EMG 60 in de neck zet!
EMG 81 in de neck is niet echt aangeraden.

robert-gitarist
6 juli 2006, 21:05
Ik heb in me LTD Viper een EMG Zakk Wylde set zitten..dus EMG81 in de brug en EMG85 in de hals..klinkt super..en dat setje is je wel aanteraden :D