PDA

View Full Version : Goede replacement bodies en/of gitaarbouwers



onze_jef
4 juli 2006, 12:17
Ik zou de body van men Strat (een Mexicaan met een Floyd Rommel trem) willen verbasteren tot een tele.
Ik zoek dus een firma of gitaarbouwer* die Tele body's aanbiedt waar ik men strat hals op kan monteren, het freeswerk voor de pickups en de Floyd doe ik evt zelf.
Ik weet dat Warmoth zulke dingen heeft en vroeg me af of er nog gelijkaardige firma's bestaan, liefst Europese.



* in geval van zelfstandige bouwers, ik woon in België :D

B_2_the_a
4 juli 2006, 12:21
www.tonefactory.nl
www.voxhumana.nl

fred dons
4 juli 2006, 12:25
tonefactory is geen optie omdat zij op hun telebodies een tele neckpocket hebben en je hebt een strat neckpocket nodig

naast voxhumana in vlaardingen kun je ook denken aan Haar guitars in IJsselstein (www.haarguitars.nl) of Zwier in vlissingen

B_2_the_a
4 juli 2006, 12:29
voxhumana heeft low budget gtr bodies, waar zowel strat als tele necken in passen :P

prijs: vanaf 110 euro

fred dons
4 juli 2006, 12:34
hoe krijgen ze dat voor elkaar? een tele of strat neck pocket zijn 2 verschillende dingen en hoewel je gemakkelijk de nekken kunt verwisselen
hou je wel een behoorlijke ruimte over als je een strat neck op een tele body gooit ?

vosarnout
4 juli 2006, 13:13
Sander de Gier heeft ook diverse body's liggen. Je kunt ze vinden in de webshop op www.degiergitaarbouw.nl

NEckpocket zul je idd wel goed moeten nagaan...

B_2_the_a
4 juli 2006, 13:59
het komt allemaal uit dezelfde fabriek, uit japan ergens

in iedergeval passen die gtr low budget necken er goed in(in principe dezelfde hals alleen andere kop)

fred dons
4 juli 2006, 15:28
@ B_2_the_a
nee hoor dit GTR nekken komen bij Fuji Gen Gakki vandaan (waar ook de fender japan gitaren worden gemaakt) en de hiel is echt anders tussen de tele en de strat (weliswaar miniem maar leg ze maar eens naast elkaar)

ter info deze "goedkope" nekken komen uit dezelfde fabriek waar de All parts nekken vandaan komen en ik kan ze van harte aanbevelen

fred dons
4 juli 2006, 15:31
je kunt het ook op de site van Vox zien (kan helaas niet deeplinken)
de GTR tele heeft een rechte hiel, de strat een ronde hiel

B_2_the_a
4 juli 2006, 16:15
hmmm dan heb ik een kleine vergissing gemaakt

excuses :D

fred dons
4 juli 2006, 16:21
geeft niet, het verschil is klein en ik kwam er ook pas na jaren achter nadat iemand mij er op gewezen had ;)

B_2_the_a
4 juli 2006, 16:25
hehehe :P

tjah de gitaarwereld zit vol wonderen :)

maar heb wle uit ervaring geleerd dat er geen verschil is tussen pb en jb pockets

onze_jef
4 juli 2006, 16:50
bedankt voor de tips.

G.G.
4 juli 2006, 18:55
het freeswerk voor de pickups en de Floyd doe ik evt zelf.


Dan kan je netzogoed een hele body maken als je dat allemaal moet fresen. Heb je alle keus in hout, en het is nieteens zo heel veel meer werk bij een tele (is toch maar een platte plank)

onze_jef
5 juli 2006, 09:13
toch niet... ik heb freesmallen liggen voor de pickups die ik ga recupereren, echter niet voor de neckpocket en een goede neckpocket is essentieel voor een goede toon en sustain.