PDA

View Full Version : beginners opneem problemen



gitaarhaantje
4 juli 2006, 12:01
Ik heb even een tweetal vraagjes over opnemen...

Ten eerste:

Hoe kan ik in fruity loops een samples importeren.. heb namelijk een bas sample gekregen van meul maar ik weet niet hoe ik die kan importeren.


Daarnaast heb ik in cubase en logic last van latency..
Ik heb in fruity loops een drumpartij geprogrammeerd en die als .wav geexporteerd. Daarna heb ik dit afgespeeld en vervolgens tegelijk een slaggitaar opgenomen door een behringer v-amp. Tijdens het opnemen speel ik wel goed in de maat en tijdens het afspelen klopt er niks van waar kan ik dit probleem verhelpen( Trouwens de geluidskaart is een creative soundblaster live).

Als er iemand tips heeft dan hoor ik het graag want ik zit in tijdnood....!!!!

taylor
4 juli 2006, 12:23
een geluidskaart halen waar asio drivers bij zitten dan is die latency wel weg.

meul
4 juli 2006, 12:29
Ik heb even een tweetal vraagjes over opnemen...

Ten eerste:

Hoe kan ik in fruity loops een samples importeren.. heb namelijk een bas sample gekregen van meul maar ik weet niet hoe ik die kan importeren.






ik antwoord je ff hier dan hebben anderen er misschien ook nog wat aan
als je in fruity een drumkit laad kan je de sample veranderen door op het channel (b.v de snare snare drum) op rechts te klikken, dan krijg je een optie 'load sample' browse naar de sampje die wilt hebben en daar ga je!
je kunt in een drumkit channels toevoegen, pak een willekeurig channel uit je browser (lijst met instrumenten aan de linkerkant) voeg toe en laad daar je bass sample. op deze manier velies je geen instrumenten in je geladen drumkit.

succes,
j

gitaarhaantje
4 juli 2006, 13:17
heel mooi dat werkt idd... nog een klein vraagje. als je em aan klikt dan speelt ie een vaste tijd de sample af kun je ook instellen dat ie niet zo lang doorklinkt want anders dan hoor je als het ware akkoorden....

gitaarhaantje
4 juli 2006, 13:18
een geluidskaart halen waar asio drivers bij zitten dan is die latency wel weg.


ja dat kan natuurlijk ook.... ik kan ook direct een nieuwe computer halen omdat deze niet snel is...:S

maar kan het ook gewoon iets met instellingen te maken hebben.....

guhlenn
4 juli 2006, 13:37
je kan door een signaal uit te sturen en direkt weer op te nemen je latency bepalen en dat dan corrigeren in cubase (door je opgenomen audio een x aantal seconden (=je latency) aan het begin af te knippen...). Misschien heeft ie ook wel een automatische latency correctie... net bekend bij mij

meul
4 juli 2006, 14:47
heel mooi dat werkt idd... nog een klein vraagje. als je em aan klikt dan speelt ie een vaste tijd de sample af kun je ook instellen dat ie niet zo lang doorklinkt want anders dan hoor je als het ware akkoorden....

ja, rechts op het kanaal klikken en dan 'cut itself' selecteren, dan sampled hij opnieuw als het pattern opnieuw begint of in de songmodus een ander pattern inzet

gitaarhaantje
4 juli 2006, 14:57
hmm oke maar heb nu eerst weer een ander probleem als ik op play druk in fruity loops doet ie het niet meer.... hij stopt direct bij het eerste blokje.. en als ik in de lijst links klik om een sample af te spelen werkt ook niet... zit er ergens een mute knop ofzo die ik over het hoofd heb gezien...????

Gr Laurens

meul
4 juli 2006, 15:11
hmm oke maar heb nu eerst weer een ander probleem als ik op play druk in fruity loops doet ie het niet meer.... hij stopt direct bij het eerste blokje.. en als ik in de lijst links klik om een sample af te spelen werkt ook niet... zit er ergens een mute knop ofzo die ik over het hoofd heb gezien...????

Gr Laurens

:-) laurenzzz, probeer ff wat te lezen want ik bezweer je dat je nog heel veel gaat tegenkomen, je moet je er nu eenmaal even in verdiepen, er zit een goede manual bij. klik overal op en niet saven, daar leer je veel van. er zit een soort loop modus in de songmodus. ik meen oranje kleurtje in je tijdbalk, ook staat daar een pijltje die moet je naar het einde van je song schuiven.

STW
5 juli 2006, 02:03
http://www.ml75.nl/?page=2&id=113782

veel tips, een tutorial en veel voorkomende vragen

taylor
5 juli 2006, 10:51
[QUOTE=ik kan ook direct een nieuwe computer halen omdat deze niet snel is...:S

maar kan het ook gewoon iets met instellingen te maken hebben.....[/QUOTE]

een nieuwe computer met de zelfde kaart hou je dat probleem gewoon de latency kun je wel instellen in cubase of dat ook echt helpt zonder een kaart met asio misschien als minimum aan tracks/plugs enz draait?

cubase is toch wel hardware afhankelijk wil het goed draaien dan zou je naar ander software moeten kijken,cooledit draait wel aardig op gewone geluidskaarten.

gitaarhaantje
7 juli 2006, 13:28
ja, rechts op het kanaal klikken en dan 'cut itself' selecteren, dan sampled hij opnieuw als het pattern opnieuw begint of in de songmodus een ander pattern inzet


maar in een pattern zelf is dat niet mogelijk??? hij "galmt" nogal lang door als je maar 1 noot aanklikt...!

meul
7 juli 2006, 15:17
maar in een pattern zelf is dat niet mogelijk??? hij "galmt" nogal lang door als je maar 1 noot aanklikt...!

dat kan je regelen met velocity. je zet een noot neer en op die zelfde plek gooi je de velocity naar 0, dan heb je een stop.

gitaarhaantje
7 juli 2006, 16:17
dat kan je regelen met velocity. je zet een noot neer en op die zelfde plek gooi je de velocity naar 0, dan heb je een stop.

dit snap ik niet... ik heb dit geprobeerd en die sample veranderd dan in een soort zoemende bij :S.. Het geluid klinkt dan hard en weer zacht en dat snel achter elkaar....