PDA

View Full Version : Bijgeluiden



N00By
4 juli 2006, 10:05
Hallo ik heb een probleempje,
Mijn set (weet niet of het aan de versterker ligt of aan gitaar) maakt bijgeluiden (soord 'plop' geluid) als ik aansla. Het is sinds een paar dagen zo, mis ligt het aan de buizen ofzo... Owja dit is mijn gear:

Ibanez RG350EX
Vox AD30VT

al vast bedankt

SimonS
4 juli 2006, 10:05
plop geluid alléén bij aanslaan? is je versterker aangesloten op geaard stopcontact?

N00By
4 juli 2006, 10:11
neej, zal ff proberen of dat het probleem verhelpt:P

Scali
4 juli 2006, 10:45
Het zal niet aan de 'buizen' liggen, want er zit maar 1 buisje in (het is geen buizenversterker maar een modeler)... en die zit ook nog eens helemaal aan het eind, en kun je uit de signaalketen draaien... verder is het een 12AX7-buis, die wel een stootje kan hebben.
Lees even de handleiding door over het stukje Valve Reactor, en draai dan de buis op 0. Verandert de plop dan niet, dan ligt het waarschijnlijk niet aan het buisje.
Ik denk dat het probleem ergens anders zit iig. Elementen te dicht op de snaren misschien?

N00By
4 juli 2006, 11:01
Scali bedankt:P heb onder de snaren een potlood gedaan zodat de snaren verder van de elementen af komen en het werkte, maar jah ik wil niet met een potlood spelen:P hoe kan ik de snaren verder van mijn elementen af krijgen?

BLOK182
4 juli 2006, 11:06
Elementen omlaag draaien, of je gitaar ff goed laten afstellen zodat de actie wat hoger wordt:-) De plop kan idd het geluid van de snaren op de coils zijn. Tik maar eens met een schroevendraaier op de schroefjes op je elementen, of met iets anders van metaal, dan heb je ook een plop!

N00By
4 juli 2006, 11:11
Idd dan hoor je het ook.
Bedankt allemaal :P

SimonS
4 juli 2006, 11:21
daar had iknog niet aan gedacht. even af (laten) stellen dus!