PDA

View Full Version : pod versus gt 6? (of 6 losse)



domie
20 november 2002, 20:05
ik ga binnenkort (sinterklaas) een multieffect aanschaffen.
Ik ben alleen nog niet helemaal eruit welke.
Ik ben aan het twijfelen tussen een gt-6 en een pod.
Wat ik er mee wil doen:
- er mee kunnen opnemen, dus mp3'tje van maken enz.
- goede effecten, wah en distortion.
Nu weet ik niet of je met de gt-6 goed handig kan opnemen. Op zich is de gt-6 wel beter qua geluid. en het heeft pedalen.

Aan de andere kant (zucht), is die wel 2 x zo duur. Voor hetzelfde geld zou ik ook 6 boss pedaaltjes op de kop kunnen tikken, en dan heb ik dus 6 losse effecten, maar wel erg goede. Maar kan ik er dan nog meeopnmenen (kan je met een boss-effectje zoals distortion, (heavy) metal enz. opnemen)

Help, ik weet het niet meer hoor...
Graag reactie...

PS [wil er nog niet echt mee gaan optreden op korte termijn]

Kjiratsiekoedel
20 november 2002, 21:34
2e hands

Negative K3 fan
20 november 2002, 22:04
als je alleen een beetje wil opnemen: v amp
als je wil opnemen met redelijke kwaliteit (effecten): pod
als je wilt opnemen met acceptabele kwaliteit en ook nog live wil spelen: gt6

skabouter
20 november 2002, 22:06
ik heb zelf een GT-6, en raad je hem zeker aan. GEWELDIGE distortion, in alle klasse en maten. en nog 38 andere SUPER effecten. prima bak. ik hou zelf alleen van iets MET pedalen, voor optredens enzo. een POD zou ik niet nemen.

en er valt veel te zeggen over het verschil tussen 6 pedalen, of 1 GT-6......
maar in het kort: 6 pedalen klinken beter
GT-6 is veeeel veelzijdiger, en handiger (geen 6 batterijen nodig en 6 snoertjes enzo)

domie
20 november 2002, 23:06
en met gt-6 is goed op te nemen?

En wat als ik nou een gt-5 of gt-3 neem, die zijn toch stuk goedkoper.
Maar geloof dat dat wel al vaak aan de orde is geweest.

skabouter
20 november 2002, 23:51
naar mijn mening zijn de GT-6 en de GT-3 ongeveer evengoed. GT-6 heeft wat meer effecten, opties, enz. maar verder is het meer van hetzelfde. en hijs zo duur omdat ie nieuw is. tegenwoordig kan je overal tweedehands GT-3`s kopen voor zo`n 275 !

ik raad dan de GT-3 aan, niet de GT-5.

en over dat opnemen. ik heb laatst een CD opgenomen met de GT-6. is geen probleem. het is gewoon een handig ding, met heeel veel midi functies (als je dat gebruikt, ik iig niet.) en pedalen (voordeel !) zit zelfs een expressie pedaal in, dus pedal wah en pitch-bend is no problem !

kheb die line pod nog eens bekeken. is wel heeel goedkoop (200) maar zitten maar 16 effecten in. is vrij beperkt ding volgens mij. een geen pedalen.

de GT-6 is op dit moment de uitgebreidste floor-based multi-effecten processor die er is !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skabouter op 2002-11-25 19:14 ]</font>

@iro
21 november 2002, 00:10
ik heb zelf ook een gt-6 en die wordt altijd gebruikt bij de opnames van m'n band, ik vind hem echt geweldig je kunt er echt een song "vol" mee laten klinken. De pod zou ik meer gebruiken als een voor versterker als ik er een zou hebben. (ik heb er al wel eens over gespeelt)

ps: in ons nieuw nummer dat op dit forum onder sounds staat wordt hij ook gebruikt, de gitaren zijn allen met gt-6 gespeelt.

domie
21 november 2002, 15:44
okee, dan denk ik dat ik toch maar voor de gt-6 ga. Of gt-3/gt-5
Een vraagje nog, hoe sluit je dan je gt-X aan op je pc om het optenemen?

FragDaddy
21 november 2002, 16:36
om je over de streep te helpen. het schijnt zo te zijn dat de effecten in de GT-6 exact zo klinken als de losse boss pedaaltjes.

enig nadeel van de GT-6.. hij is zo extreem veelzijdig dat je meer bezig bent met afstellen als met gitaarspelen.

daarbij komt nog dat ie zo uit de doos nogal slecht klinkt en je dus eerst veel moeite moet doen om hem echt goed te krijgen.

maar iedereen is het er wel over eens dat als je hem echt goed afsteld, hij dan echt goed klinkt!

Avatar
21 november 2002, 16:46
GT-6 klinkt duidelijk een stuk minder dan losse pedaaltjes en een goede versterker. Versterkersimulaties van de POD zijn beter dan die van de GT-6. POD heeft alleen beperkte hoeveelheid effecten van matige tot redeleijke kwaliteit. Heb net mn GT-6 weggedaan en ga voor een Line6 POD met losse pedaaltjes voor de effecten -> goede versterkersimulaties en goede effecten.

@iro
21 november 2002, 17:10
voor opnames vind ik de gt-6 echt wel geweldig, maar dat is het dan ook, zelf speel ik gewoon met losse pedaaltjes de laatste tijd...

domie
21 november 2002, 17:21
haha, precies twee tegenstellende berichten net.
Dus een punt is in iedergeval: De gt-6 is veelzijdigst van allen.
EN ik denk dat ik nog niet ga beginnen met 6 losse pedaaltjes, omdat ik echt nog niet weet wat "mijn effect" nou echt is.

sash
21 november 2002, 17:42
Ik zou toch echt voor de GT6 gaan, daar kan je de meeste en beste geluiden uithalen. De kwaliteit van effecten en distortions die erin zitten zijn net zo goed als die van de losse boss pedaaltjes naar mijn mening.

Kitaarhiero
22 november 2002, 10:25
koop 5 losse pedalen en een Tech 21 sansamp voor de versterker simulaties. Alles analoog, je kunt er op stampen en mee opnemen :razz:

sash
22 november 2002, 10:28
Oh ja, Kitaar goed idee! Tech 21 Sansamp is echt een fantastische amp modeller, je kunt er echt alles uithalen van vox, tot marshall, tot fender, tot mesa. Niet vergeten er een adapter met doorlusdingetjes erbij te kopen, alles op 1 adapter

Ic3gl0vE
22 november 2002, 11:19
ik heb het topic niet helemaal gelezen maar ik zou voor een GT3 gaan

domie
22 november 2002, 15:46
ja, ik denk dat gt-3 ook het best is. Want de gt-6 is toch erg duur, (nou ja toch 450 euro) en ik ben ook nog aan het sparen voor nieuwe gitaar.
Dus dan lijkt me de gt-3 toch de beste keus, kan ik goed kijken wat mijn effecten zijn, en er een beetje mee leren omgaan.
Kan ik uiteindelijk voor losse pedaaltjes gaan.

Ic3gl0vE
22 november 2002, 17:50
als je genoeg tijd aan je gt3 besteedt hoef je geen losse pedaaltjes meer

domie
22 november 2002, 21:11
bedoel je de tijd van het instellen?

Bouke
23 november 2002, 00:21
Hey,

voor thuis: de POD, voor 't podium: losse bakkies, mits je geld hebt voor beide. Belangrijkste blijft: welke stijl wil je spelen. Voor metalachtige dingen kun je de pod best live gebruiken, als voorversterker, in de effects-loop of rechtstreeks in de PA, jawel! Speel je wat authentiekere blues oid, dan is het geluid van je buizen-amp dusdanig bepalend dat ik dan voor de echte amp-sound zou gaan. De effecten in de Pod2.0 zijn wat beperkt voor on-stage. Voor thuis werkt de amp-sim van de POD perfect! Ik heb net weer een heerlijk vette blues sim gebouwd. Ik kon gewoon niet stoppen met spelen, zo lekker!

Ik ken de sim's van de GT's niet, maar ik vindt die van de POD best oke!

Conclusie, als je weet wat je wilt, maak je de beste keuzes! (ehhh... slaat idd nergens op, maar ja).

Mijn advies: POD, liefst de nieuwe XT, deze gaat in de effecten weer wat verder en ook betere sim's

Bouke

PS. Ik zal binnenkort wel even wat nieuwe POD-sound uploaden zoals ik ze momenteel gebruik.

Taalvauten edit

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bouke op 2002-11-23 00:25 ]</font>

domie
23 november 2002, 17:08
ja doe dat!

domie
23 november 2002, 17:17
wat denken jullie dat eigenlijk een goede prijs is voor een gt-3 of gt-6, ?

skabouter
23 november 2002, 18:24
275/300 voor de GT-3 tweedehands. nieuw geen idee.
450 voor de GT-6 tweedehands. nieuw bij feedback 559. ik heb hem nieuw gekocht bij feedback, dacht dat hij daar het goedkoopst was. bij dirk witte is hij 575.

ff tussendoor, ik vind de effecten van de GT-6 echt evengoed als losse !!

bovendien heb je dan hetzelfde geluid als losse, maar OOK nog 100000 instellingen meer.
(sub-EQ, Global EQ, gewone EQ. en zoveel meer)

domie
23 november 2002, 21:11
ja, ben nu wel erg aant twijfelen, of ik nou tweedehands gt-3 moet kopen of een tweedehands gt-6...

skabouter
24 november 2002, 01:04
tweedehands GT-3 heb je sneller, GT-6 is vrij nieuw, en wordt niet zo snel weggedaan.

ik denk zelf dat je voor het prijsverschil meer hebt met een GT-3. een GT-6 is 2x zo duur, maar je hebt echt niet 2x zoveel.
de GT-6 heeft maar 2 effecten meer.

wat de GT-6 wel heeft is een tal van verbeteringen ten opzichte van de GT-3. ik zit in een band, heb zelf een GT-6 en de andere gitarist een GT-3. ik kan ze dus aardig vergelijken.

de GT-6 is in alle opzichten handiger en gebruiksvriendelijker.
boss heeft veel aandacht besteed aan de controls, met name die 16 analoge knoppen, maar ook nog veeeeeel meer kleine verbeteringen.
en ik vind (en de rest van band ook) dat mijn GT-6 veel beter klinkt dan de GT-3. veel voller, krachtiger, valt niet zo weg als de GT-3 , meer EQ, vettere distortions.

GT-6 is gewoon beter. maar qua prijs is ie gewoon erg duur.

je zou zo een GT-3 kunnen nemen. maar vaak als je dan weet wat een handige dingetjes de GT-6 heeft, dan denk je: wow, handig, had ik dat ook maar.

je geeft het geld voor de GT-6 maar 1x uit, maar dan heb je ook alles. als je een GT-3 neemt, dan heb je meer kans dat je al snel nog meer wilt. maar dat hangt van jezelf af.......ben je snel tevreden..

met de GT-6 ben je zowieso tevreden.

jeetje, ik zou verkoper moeten worden van die dingen. wat een gelul !

domie
24 november 2002, 13:19
maar ik heb er wel wat aan.
Ik denk dat ik toch nog ff wacht en de gt-6 ga aanschaffen, dan ben ik toch wel een tijdje klaar met effecten?

Ic3gl0vE
24 november 2002, 17:36
ik heb 255 euro voor mijn GT3 betaald, een half jaar geleden. en daar kreeg ik ook nog een goeie kabel van 6 meter bij. ding is echt in nieuwstaat! verkoper had niet eens een gitaar maar gebruikte 'm om zijn sampler beter te laten klinken.

Maar anywayz... die draaiknoppen op de gt6 zijn misschien wel handig maar als je eenmaal je sound hebt gevonden (wat ik dus via MIDI met de pc doe) hoef je er niet meer aan te kloten toch? En het probleem met potmeters is ook dat er stof in kan gaan zitten (ding ligt altijd op de grond..) en dat is niet zo best.
Als je een wild aan het doen bent op het podium heb je ook kans dat je zo'n knop eraf trapt.
conclusie: mij lijkt een gt3 wat steviger.
De gt6 schijnt echter wel een stukje groter te zijn en als je brede voeten hebt is dat wel een voordeel.

en over de EQ. volgens mij heb je op zowel de gt3 als de gt6 een pre-amp EQ, gewone EQ en sub-EQ. dan heb ik op mijn versterker ook nog een actieve EQ dus aan EQ's zul je nooit te weinig hebben. ook op de GT3 niet

maar ja see for yourself, ik denk dat een tweedehands gt6 die 200 euro meer dan de GT3 NIET waard is

skabouter
24 november 2002, 17:59
dat een GT-3 ook drie verschillende EQ`s had wist ik niet.

maar met handige dingen van de GT-6 bedoel ik niet alleen de draaiknoppen. er zijn vele functies, die handig zijn, vooral voor live ed. je exp pedal is bijv OOK een control pedal. je hebt de 2 CTR pedals nu.
voor pedalWAH is dat heel handig, want je hoefd niet eerst bij op je CTR te drukken om de wah aan te zetten, en dan met je voet naar het EXP pedaal. je druk met je EXP de wah aan, en je voet staat dan meteen klaar om het EXP pedaal te gebruiken voor de pedal WAH.

en er is meer. maar die 16 knoppe zijn best handig. op mijn kamer gebruik ik ze eerlijk gezegt nooit, dan ga ik gewoon ouderwets op de GT-3 manier alle menu`s af, want dan heb je net iets meer instellingen en wat verfijnder.

maar voor optredens/opnames zijn die 16 knoppen wel handig, je kan ff snel iets editen, de meest gebruikte parameters zitten erin, en je hebt het in een handomdraai gepiept.

en geloof me, die knoppen trap je er niet zomaar af !!

de gt-6 heeft ook nog een ijzeren strip tussen de patch pedals, en de knopjes, om te voorkomen dat je niet op de instel knopjes trapt als je op de patch wilt trappen.
en dit helpt ook echt, ALS je en x mistrapt !

maar qua geld heb je misschien gelijk. de GT-6 is die 200 euro extra niet helemaal waard.

maar je hebt er wel wat aan !!

domie
24 november 2002, 18:34
okee, omdat ik toch niet heel veel geld heb, denk ik toch voor de gt-3 te gaan (ja ik weet het ben een twijfelaar)
MAAR... iemand had een mailtje gestuurd naar mij, die had ee ngt-5 te koop, en hij zei dat die beter was dan de gt-3 omdat er een ingebouwde adaptor bij zit, en dat de gt-6 de opvolger was van de gt-5.
Probeert die mij nou gewoon wat aan te praten of is dat echt zo?

Trouwens, al die gt-3;s die op het net staan zijn rond de + 300 euro.
Hoe heb je hij hem dan voor 250 gekregen?

skabouter
24 november 2002, 18:42
hai. die jongen weet niet waar hij het over heeft. de GT-6 is de opvolger van de GT-3.
klinkt onlogischm ik weet het, maar de GT-5 is de 1e, toen kwam de GT-3, en de GT-6 is nu de nieuwste.

en wat zegt een ingebouwde adaptor nou. er zit evengoed een snoer aan, hoor. je hebt alleen niet zo`n zwart kistje dan in het midden van je snoer. dus erg veel maakt dat niet uit.

ik zou zelf eerder een GT-3 nemen dan een GT-5. de Gt-3 heeft meer, en is nieuwer !

ik zag trouwens een tweedehands GT-6 voor 420. das dus maar 120 euro duurder dan de meeste GT-3`s.

succes !

Ic3gl0vE
24 november 2002, 19:10
Op 2002-11-24 17:59, schreef skabouter:
maar met handige dingen van de GT-6 bedoel ik niet alleen de draaiknoppen. er zijn vele functies, die handig zijn, vooral voor live ed. je exp pedal is bijv OOK een control pedal. je hebt de 2 CTR pedals nu.
voor pedalWAH is dat heel handig, want je hoefd niet eerst bij op je CTR te drukken om de wah aan te zetten, en dan met je voet naar het EXP pedaal. je druk met je EXP de wah aan, en je voet staat dan meteen klaar om het EXP pedaal te gebruiken voor de pedal WAH.


dat kan de gt3 ook! kan je bijv. net als met een 'echte' wah instellen dat je het pedaal eerst helemaal in moet trappen en dan gaat de wah aan. en je hebt 4 assigns dacht ik dus je kan ook bijv. als je exp. pedaal op de helft staat je distortion aan hebben en als je 'm dan verder intrapt bijv. ook chorus aanzetten blablabla :smile:


hoe ik mijn gt3 voor 255 heb gekregen? vriendelijke verkoper en een beetje prijsonderhandeling (hij vroeg er eerst 270 voor ofzo). Gewoon mazzel dus eigenlijk...

skabouter
24 november 2002, 19:13
ow, sorry dat wist ik niet. dan is mijn kennis over de GT-3 tohc te beperkt. de andere gitarist in mijn band heeft hem, en hij vroeg een x wat het knopje onder het EXP pedal deed. ik zei dat je daarmee ook je EXP pedal als schakelaar kan laten werken. toen keken we onder zijn pedaal, maar daar zat niets, gloof ik. dus ik dacht dat dat niet kon met de Gt-3. sorry, mijn fout.

de GT-6 heeft 8 assings....

skabouter
24 november 2002, 19:27
ff een vraagje tussendoor. ik heb mijn GT-6 nog niet zo lang, en snap nog lang niet alles van dat ding. en ik vind de handleiding heeel slecht ! ik heb zowel de nederlandse als de engels, maar ik snap bepaalde dingen gewoon niet.

kan je me uitleggen wat die assigns nou precies inhouden ?

als ik een effect wil toepassen mbv het CTR pedal wordt er gevraagt welk effect enz, en min en max, maar na een paar menu`s kom ik bij ASSIGNS. het zijn er 8, en je kan ze aan/uit zetten.

wat is hier de bedoeling van ? ??

domie
24 november 2002, 19:57
ok, ga voor de gt-3 of gt-6.
Ik dacht dat die gast al zat te lullen.

skabouter
24 november 2002, 21:10
je zit zowieso goed met 1 van die 2 !

ik raad die meer aan dan wat dan ook (korg, zoom etc.)

succes, en laat het horen als je er 1 hebt, he !!

domie
24 november 2002, 21:42
zal ik doen!
bedankt voor de reacties en info!

Ic3gl0vE
24 november 2002, 23:04
Op 2002-11-24 19:13, schreef skabouter:
ow, sorry dat wist ik niet. dan is mijn kennis over de GT-3 tohc te beperkt. de andere gitarist in mijn band heeft hem, en hij vroeg een x wat het knopje onder het EXP pedal deed. ik zei dat je daarmee ook je EXP pedal als schakelaar kan laten werken. toen keken we onder zijn pedaal, maar daar zat niets, gloof ik. dus ik dacht dat dat niet kon met de Gt-3. sorry, mijn fout.

de GT-6 heeft 8 assings....




er zit ook geen knop maar omdat je met min/max bij de assigns kan gaan kloten kan je je exp zo instellen dat als je 'm op 127 zet (is vol) een effect aanzet en als je 'm daar weghaalt en nog een keer naar 127 gaat, is het effect weer uit.
zo simuleer je dus eigenlijk een knop :smile:

skabouter
24 november 2002, 23:28
ahaaa. maar toch snap ik niets van die assigns..... op de GT-6 wat kan je daar nou mee ? en waar is het voor ?

Predator
25 november 2002, 12:23
Op 2002-11-20 22:04, schreef Negative K3 fan:
als je alleen een beetje wil opnemen: v amp
als je wil opnemen met redelijke kwaliteit (effecten): pod
als je wilt opnemen met acceptabele kwaliteit en ook nog live wil spelen: gt6


Dat heb je HELEMAAL verkeerd dude!
Wil je alleen een beetje opnemen? Dan de PODXT of POD2, die zullen voldoen. Live zijn die namelijk niet te gebruiken maar voor in de studio, daaaaamn!
Wil je dezelfde effecten en setings ook live gebruiken, koop dan de GT6 of V-Amp2 (in combinatie met de FCB1010) want die klinken door een amp gewoon 10 keer beter dan welke POD dan ook. En voor homerecording zijn ze ook goed genoeg hoor!

Dus wil je die kwaliteit ook op het podium, wees slim, koop de GT6 of de V-Amp2 met FCB!!!

En DAMN, waarom heeft dit forum totaal geen opties? Waar zijn de smileys maaaaan! =p

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Predator op 2002-11-25 12:26 ]</font>

domie
25 november 2002, 14:51
ik kan aan een ROLAND gp100 19" met midi floorboard komen.
Is dit ding nou beter daneen gt-6?

lars
25 november 2002, 16:07
neuh

domie
25 november 2002, 16:55
nou mensen, ik kan voor rond de 400 euro aan een gt-6 komen, doen of niet????????????? (den k het wel he)

lars
25 november 2002, 17:13
jah

domie
25 november 2002, 17:42
of ik word hard genaaid of ik heb gewoon mijn engel gevonden.
Na wat onderhandelen wil die hem weg doen voor 325 euro.....

Wat moet ik heirvan denken?

Ic3gl0vE
25 november 2002, 17:51
dat je mazzel hebt en dat ding morgen op gaat halen :smile:

Rwin
25 november 2002, 18:22
POD XT

punt uit!

Rwin

domie
25 november 2002, 18:30
en gt-6 voor 325 euro???

Oke, ik ga hem kopen, en als ik de boot inga, is het jouw schuld IC@#R() (ofzoiets)

domie
25 november 2002, 19:18
trouwens, die man verkoopt hem omdat die niet bij zijn versterker past.
Ik wist niet dat dat een probleem was.
Ik heb gewoon een simpele HUGHES EN KETTNES SILVER EDITION...
Krijg ik toch geen probleem mee, zal toch niet echt een slecht geluid worden dan?

skabouter
25 november 2002, 19:18
damn, you lucky son of a b^#%&amp; ! !

als dat ding in nieuw staat is (zal vast wel, want hij kan nooit oud zijn) heb je echt een heeeeele goede deal te pakken !!

ik wou eerst ook tweedehands GT-6, maar er was een verkoper (particulier), die hem echt niet onder de 450 weg wou doen ! ik had hem toen maar voor 559 nieuw gekocht. maar jij boft !
325 is echt weinig !

de andere gitarist in mijn band heeft een
GT-3, en daar heeft hij tweedehands 375 voor betaald !! maar die is ook heel erg genaaid, was nog in de winkel ook.

spanjaard, dan krijg je dat !

fuck spanjaard !

skabouter
25 november 2002, 19:24
achjoh, een GT-6 past bij iedere versterker. ik heb alleen maar een klein 20watt versterkertje van soundking. en alles klinkt prima !

en je hebt 30 preamps aan boord,output select (8 types) een speaker sim, dus dat komt wel goed hoor !

zorg wel dat je de handleiding erbijkrijgt, want je haalt er niet uit wat erinzit zonder manuel. ik vind het het MET al moeilijk......

domie
25 november 2002, 19:44
oke dan, ik heb er al echt zin in omdat ding te gebruiken. Nog ff een vraagje:
Ik had gehoord dat je de gt-6 ook op de pc kon aansluiten en dan er allemaal dingen mee kon doen (behalve opnemen dan)
Weet jij daar meer van?

Ic3gl0vE
25 november 2002, 21:43
ja je moet een midikabel kopen.. ik heb die van mij al zo'n 4˝ jaar maar TOEN kostte 'ie 50 gulden

Ic3gl0vE
25 november 2002, 21:45
trouwens dat dat ding niet bij die kerel z'n versterker zou passen is bullshit, tenzij er echt een kutspeaker in zit (en dat is niet zo want ik heb wel op de silver edition gespeeld en het clean geluid is wel goed)

Ik heb nog een london city MVG100 staan (verstopt naast de bank, onder 3 gitaarhoezen en een keyboardje) en oké, daar klinkt een GT3 ONMOGELIJK lekker mee maar dat is gewoon dat de versterker niet bij de gt3 past. Maar ach wat wil je voor een versterker van 200 gulden? :smile:

domie
25 november 2002, 22:29
ja het was niet alleen dat maar ook dat die gewoon twee losse effecten wilden.

Die gast komt hem ook nog zelf brengen.
Ik ga er niet van uit, maar hoe moet je controleren of zo'n ding het doen. Gewoon inpluggen en elk knopje ff uitproberen?

skabouter
25 november 2002, 23:45
vraag of hij ff wat demonstreerd ! en neem de tijd, en kijk goed naar de "staat" van dat ding. kijk of de knoppen werken, en vooral het expressie pedaal !

zorg anders ff dat er iemand bij is (vriend ofzoiets) die al een effectenbak heeft. die weet ook wel waar je op moet letten, kan hij ff controleren.

wat een service, dat ie um komt brengen. en voor dat geld....... goeie deal !! :smile:

lars
26 november 2002, 00:14
blah di blah. even een advies, niet vertrouwen!! komop, als je em voor 450 kwijt kunt (en dat gaat, geloof me) dan verkoop je em niet voor 325, en dan kom je em al helemaal niet zelf brengen.

if it sounds to good to be true...

skabouter
26 november 2002, 20:35
zit was in. maar is toch wel het uitproberen waard !

domie
26 november 2002, 22:19
en als die gast zegt dat die hem heel snel weg wil want hij wil andere pedalen?
Het expressiepedaal is gewoon dat grote pedaal?
Kan je die knoppen zien doordat er iets op het display verschijnt of moet je het gewoon horen?

domie
27 november 2002, 17:05
lars:

Ten eerste, komt hij vaak in utrecht, dus zou die hem dan kunnen brengen.
Ten tweede: hij wil hem snel kwijt want hij wil andere effecten.
Dan kan ik het nog wel begrijpen.
En ik kan het toch controleren.
Als alle parameters het goed doen dan kan er toch niks mis mee zijn?

domie
29 november 2002, 15:48
he, skabouter, je had toch met de gt-6 opgenomen?
Hoe deed je dat dan, met een midi-kabel?
Kan je gewoon bij de eerste de beste winkel gewoon een midikabel (Zitten daar geen vershilllen in ofzo) kopen en die van je pc naar je gt-6 pluggen?
Want dan vraag ik die nog voor sinterklaas........
(ik heb mijn gt-6 namelijk nog niet binnen, anders zou ik het zelf misschien wel weten)

Ic3gl0vE
29 november 2002, 17:52
nee dat werkt niet. de MIDI poort op de GT is alleen voor data, oftewel patches van de computer ontvangen en naar de computer sturen (als back-up bijvoorbeeld).

voor opnemen doe je gewoon line out GT naar line in/mic in van je computer
GT6 heeft ook nog een digitale uitgang dacht ik...

domie
29 november 2002, 19:27
aha, dus die midi is alleen voor het uploaden van patch?
wat voor snoer heb je nodig om op te nemen.
Morgen krijg ik het ding trouwens!!!!

Ic3gl0vE
30 november 2002, 22:56
je moet gewoon een snoertje hebben met 2 jackplugs om op te nemen. wel een stereosnoertje dacht ik omdat de line in van je geluidskaart ook waarschijnlijk stereo is.

ben je trouwens tevreden met je GT6?

skabouter
1 december 2002, 02:02
ik heb opgenomen ja, met dat ding. maar in een professionele studio met mijn band, en ik weet niet hoe dat werkt met sporen en alles of wat dan ook. gewoon mijn gitaar in de GT-6, gt-6 in het mengpaneel.
ik spelen, geluidsman opnemen. nix midi.

ik ben super tevreden met mijn GT-6 !

ik kreeg er pas echt wat uit na 2 weken ofzo, maar daarna was het ook feest !!
de mogelijk heden zijn oneindig. ik heb al zoveel wrede geluiden eruit geramt !!

echt TOP ! maar ik heb verder nooit echt andere FX`s gehad, alleen een zoom 4040.
dus ik weet niet zo goed hoe goed is ten opzichte van anderen.

maar feit is: hij is het makkelijkst, en heeft de grootste aan patches, en de beste/mooiste effecten.

de metal zone zit erin. en hij klinkt dan ook echt als DE metalzone. tis gewoon dezelfde. en er zitten nog veeeeel meer echte originele boss, ibanez ed pedaaltjes in.