PDA

View Full Version : Probleem (brom) CE-2



BartL
3 juli 2006, 23:54
Probleem met de FL-9 is opgelost...jeeej! :)

Vanmiddag een Boss CE-2 binnen gekregen. Ik wilde hem aansluiten, maar het enige dat eruit kwam was een dikke vette brom! :(

De verkoper een mailtje gestuurd... Hij zei me dat ik alles maar eventjes na moest lopen: "Tsja, hij heeft wel 5 jaar op zolder gelegen natuurlijk" :???:

Ik dat ding open geschroef. Ziet er van binnen nog perfect uit. Alles zit mooi vast etc. en ziet er nog netjes uit. Hierna heb ik hem eens met een batterij geprobeerd. Hier kreeg ik wel wat geluid uit, maar klonk dun en zacht (batterij was bijna leeg) en de brom was weg.

Daarna wilde ik het nog eens met adapter proberen, maar kwam erachter dat de printplaat op een bepaalde plek erg warm werd. Er is echter nog niets gesprongen en er heeft nog niets gerookt :)

Ik heb de adapterjack even nagekeken en deze was van binnen één en al roest. Kan het hieraan liggen? Omdat ik toch e.e.a. moest bestellen bij Banzai, heb ik meteen maar zo een 2,1 mm dc jack erbij gedaan. Zou het aan die verroeste jack kunnen liggen (kortsluiting o.i.d.?)?

BartL
4 juli 2006, 11:08
Zojuist nog met een volle batterij geprobeerd. Komt geen geluid uit.

rhcp_schipper
4 juli 2006, 11:27
Kan het misschien liggen aan die instelpot die op de printplaat zit?

Ik doe ook maar een ingeving.

Dirk_Hendrik
4 juli 2006, 12:54
Nee.
Pertinent niet.

BartL
4 juli 2006, 13:15
...zou er misschien een andere adapter inmoeten? Kan ik me niet voorstellen...maar je weet nooit.

Dirk_Hendrik
4 juli 2006, 14:53
Ja ik heb je mails ook gelezen ;)

Ja geeft een goed puntje van aandacht aan . Je hebt nog het Boss ACA en PSA adapterverhaal. Ik weet niet watvoor adapter je nu gebruikt?

Het ACA-PSA gebeuren staat hier:
http://www.bossarea.com/other.asp (helemaal onderaan)

mayniac
4 juli 2006, 15:04
Ja ik heb je mails ook gelezen ;)

Ja geeft een goed puntje van aandacht aan . Je hebt nog het Boss ACA en PSA adapterverhaal. Ik weet niet watvoor adapter je nu gebruikt?

Hij zegt toch dat ie het met een (volle) batterij ook niet doet??

BartL
4 juli 2006, 17:33
Dat klopt, maar gisteren...

Hierna heb ik hem eens met een batterij geprobeerd. Hier kreeg ik wel wat geluid uit, maar klonk dun en zacht (batterij was bijna leeg) en de brom was weg.


:(

mayniac
4 juli 2006, 17:59
Ja, maar vandaag zei je nog:


Zojuist nog met een volle batterij geprobeerd. Komt geen geluid uit.

Nu snap ik er niks meer van...

BartL
4 juli 2006, 18:05
Klopt...dat is het probleem. Erg vreemd.

Dirk_Hendrik
4 juli 2006, 18:06
Kun je me vertellen op welke van de print plek het ding erg warm wordt?

Als je een (gedeeltelijke) kortluiting hebt kan het zijn dat:
- de spanning van een lege batterij te laag is om die kortluiting echt goed te laten geleiden.
- dat bij een volle batterij dus wel gebeurt
- een adapter al z'n vermogen naar het ding stuurt maar de afvlakelco in de adapter zo snel wordt leegggetrokken dat de afvlakking niet lekker meer is. Gevolg: brom.

BartL
4 juli 2006, 18:14
De printplaat wordt het warmst dichtbij de adapteringang. Ik weet dus niet OF er kortsluiting ontstaat o.i.d. , maar zou dit kunnen komen door een verroeste jack?

BartL
4 juli 2006, 18:17
Nog iets. Als ik de adapter insteek en ik duw het hele zaakje omhoog, gaat de brom weg (maar er komt nog geen geluid uit).

robert-gitarist
4 juli 2006, 18:36
Hmm misschien iets met de aarde dan?
Dat printplaat tegen de behuizing aan kmt ofzo?
Ik roep maar wat haha :P

BartL
17 juli 2006, 20:50
Zou het misschien kunnen zijn dat het pedaal centre positive voeding moet hebben? Ik heb namelijk net de adapter jack vervangen, maar geen beter resultaat.

Dirk_Hendrik
17 juli 2006, 22:21
Zou het misschien kunnen zijn dat het pedaal centre positive voeding moet hebben? Ik heb namelijk net de adapter jack vervangen, maar geen beter resultaat.


Nee. pertinent nee (voor je het gaat uitproberen ;) )
probleem zit hoogstwaarschijnlijk bij de reverse power beschermingsdiode.

BartL
17 juli 2006, 23:57
Barend...you've got mail :)