PDA

View Full Version : multi effect



frenchie
3 juli 2006, 23:40
Weet iemand misschien een goed multi effect van goede kwaliteit (Korg of zo) wat het originele geluid van de gitaar niet teveel verandert. Ik bedoel daarmee te zeggen dat je Fender niet opeens als een derderangs gitaar gaat klinken. Ik wil best losse pedaaltjes kopen (schijnt beter te klinken) maar dat is wel een heel gedoe met snoeren etc.

robert-gitarist
3 juli 2006, 23:47
Gedoe met snoer...daarvoor hebben we pedaalbakken uitgevonden :hippie:
Scheelt een hoop gedoe en gesleep.
Om op je vraag te komen: Ja ken er zat..maar als je iets beter beschrijft naar waar je op zoek bent..Meeste multi effecten vind ik rond uit klote omdat het altijd net niet is zoals losse pedalen..Wat zoek je,vette gains?wil je hem enkel gebruiken voor modulatie?wil je....?
Ik zou zelf eens een POD XT Live proberen en een Boss GT-8..die 2 vind ik wel okee..

Erikt
3 juli 2006, 23:50
ik zou als ik jouw was eens gaan kijken tussen de selectie die ZOOM aanbied :cooler:

guvnor
4 juli 2006, 09:20
en vergeet ook niet de Digitech GNX3000 te proberen...

FruscianteFan
4 juli 2006, 11:05
Ik zeg Boss ME-50. Weinig verlies van tone in elk geval, maar in feite gebruik ik dat ding nu bijna alleen maar als een stuk of wat losse pedaaltjes.

hgrondel
4 juli 2006, 11:56
die overdrives/distortions van de me-50 vind ik enorm tegenvallen t.o.v. het clean van mijn fenderstrat-gitaar en voxac30-versterker daarom wil ik nu ook losse pedalen, weet zelf alleen nog niet precies welke

ik denk dat je uiteindelijk toch bij losse pedalen komt, kan je beter gelijk daarvoor gaan sparen

frenchie
4 juli 2006, 12:19
Even specificeren. Ik heb een Hughes en Kettner Triplex versterker (niet echt geweldig) en daar zitten een paar ingebouwde effecten(chorus en delay) bij wat wel geinig is maar je kan ze niet allebei tegelijk gebruiken. Verder vindt ik de overdrive niet echt goed. Ik ben op zoek naar multi effect(of gecombineerde losse pedaaltjes die ik kan combineren) waarbij ik wel het originele Fender geluid houdt. Effecten die ik zoek zijn: chorus, delay, overdrive en Wahwah.

FruscianteFan
4 juli 2006, 13:14
overdrive: Behringer BO100. Niet duurzaam gebouwd maar het geluid is erg goed.
chorus: EHX Small Clone
wahwah: Crybaby

Als je dan delay uit de versterker haalt, ben je voor zo'n 200 euro klaar.

edit: Ik schreef Small Stone maar dat is een phaser, Small Clone is de chorus

frenchie
5 juli 2006, 09:29
Mijn dank is weer groot. Weet iemand toevallig een betere versterker voor thuis dan die Hughes en Kettner triplex die ik heb. Een buizenversterker zullen de buren niet leuk vinden.

Punt
6 juli 2006, 19:19
Mijn dank is weer groot. Weet iemand toevallig een betere versterker voor thuis dan die Hughes en Kettner triplex die ik heb. Een buizenversterker zullen de buren niet leuk vinden.

Ik gebruik thuis een Koch Studiotone, is 20 Watt buizen.
Heb je wel de lekkere buizenfeel zonder dat het loeihard moet.

paulusdeBKB
7 juli 2006, 08:05
Die Hughes en Kettner is voor thuis toch niet misselijk, dacht ik zo? Anders ff Vox Valvestate checken ofzo.

Erikt
7 juli 2006, 09:48
koop anders gewoon IPV een aantal effecten, een Line 6 Flextone 3

Prima versterker en zitten alle effecten al in! :rockon:

frenchie
7 juli 2006, 10:20
Mijn Hughes en Kettner is niet slecht maar toch vind ik het geluid niet optimaal. De versterker is wel erg veelzijdig met twee overdrive modes en een paar (niet te combineren) effecten maar ik heb liever een versterker met een zuiverder geluid. Verder valt er niets op aan te merken want er komt een angstaanjagende bak herrie uit zo'n ding dus met dat zit wel goed.

Erikt
7 juli 2006, 11:19
koop anders gewoon IPV een aantal effecten, een Line 6 Flextone 3

Prima versterker en zitten alle effecten al in! :rockon:

:cheerup:


...............