PDA

View Full Version : kurt cobains pedal?



hudson
3 juli 2006, 22:26
welke pedals gebruikte kurt cobain veelal?

mustang16
3 juli 2006, 22:28
http://www.kurtsequipment.com/

Hier staan zijn effecten op

Debaser
3 juli 2006, 23:13
Hij staat bekend om de BOSS DS-1 en de EHX Small Clone.

die site is trouwens dope .. kwas er ooit langs gefietst .. maar nu weer ff lekker gekeken. :)

hudson
3 juli 2006, 23:22
ok thanks, hm ik heb DS-2 is dat veel verschil?

robert-gitarist
3 juli 2006, 23:44
Volgens mij heeft Kurt toen ook een DS-2 gehad..zoals ik het verhaal gehoord heb :stop: maar goed een DS-2 is in feite een DS-1 alleen dan met turbo..dus meer gain..

Pat85
4 juli 2006, 10:02
een ds-2 is niet een ds-1 met alleen maar een turbo.hij klinkt toch echt wel iets anders. (ik vond de DS-1 beter persoonlijk).

maar de pedalen van meneer cobain (zo even uit het hoofd)

Boss DS-1 of DS-2
EXH Small CLone (bijv. come as you are intro)
EXH Poly CHorus (vanaf In Utero vooral)

TEch 21 SansAmp (ofzoiets?)

FruscianteFan
4 juli 2006, 11:03
Ja. Maar wat is het nut van een Polychorus als je al een Small Clone hebt?

Fuhgawz
4 juli 2006, 13:43
Ja. Maar wat is het nut van een Polychorus als je al een Small Clone hebt?
Is echt een heel andere sound hoor. Small Clone is vooral een vette chorus, terwijl de Poly Chorus meer een flanger/freak pedaal is.
Wat betreft die DS-2: volgens mij was Cobain na Nevermind overgestapt van de DS-1 naar de DS-2, maar lees die site eens goed door dan weet je het zeker.

Jerre
4 juli 2006, 14:14
Kurt is de DS-2 gaan gebruiken vanaf de Nevermind tour.
Deze heeft een paar voordelen tegenover de DS-1, nl:
- Geen volume verlies: den 1 klinkt op max volume niet even hard als je cleane sound, den 2 wel.
- Betere toon regeling: den 2 klinkt voller dan den 1 omdat hij meer bass heeft. Den 2 klinkt ook niet zo buzzy als den 1. De toon is gebalanceerder.

De Turbo mode gebruikte hij niet. Deze mode is gewoon een enorme mid-boost die niet goed klinkt. Mode 1 en de DS-1 zijn vergelijkbaar omdat het gewoon standaard distortions zijn, maar ze klinken toch redelijk verschillend. Ik heb ze beide dus ik ken ze ongeveer wel.

Als iemand dat wil post ik straks misschien wat samples want de samples op de boss site slagen echt nergens op. Maar dan moet je er wel rekening mee houden dat ik mijn DS-2 ge-mod heb en dat hij nu een pak beter klinkt dan de standaard DS-2.

FruscianteFan
4 juli 2006, 14:41
Wellicht is het dan het verschill tussen mod en niet-mod en niet het verschil tussen DS1 en DS2 dat zo groot is?

Ik ben wel benieuwd. Heb zelf alleen de DS1

rocker_71
4 juli 2006, 14:49
Inderdaad een gave site.

Op zich wel opmerkelijk dat Cobain zo'n vette volle sound had met Fenders(*). Maar hij gebruikte wel weer humbuckers erop toch?!?!?!

(*)= niets ten nadele van Fender hoor, ben zelf aan het sparen voor een goede Strat.

Pun
4 juli 2006, 16:18
Ja, vooral humbuckers.