PDA

View Full Version : Dolle resonator



Tupelo
3 juli 2006, 20:35
Ik heb een Regal RD45 Resonator, -nieteens van de belabbertste kwaliteit- Gotoh stem-mechanieken, nooit niets mee aan de hand. Tot nu, nu het zo heet is. Ding is gewoon niet te stemmen, helemaal dol. :confused:

Komt dat wellicht door de hitte. metaal dat anders werkt dan hout o.i.d.?

Tupelo
3 juli 2006, 20:49
Moet ik misschien ff aan toevoegen.. bij mijn andere gitaren moet ik ook wel wat vaker stemmen met dit weer maar die Resonator is echt te gek. :???:

Rw
6 juli 2006, 23:25
als je zelf zegt dat je dit vaker met dit weer moet doen lijkt het antwoord me voor de hand liggen.

het is nu allemaal erg vochtig en het gaat de laaste tijd niet erg stabiel met het weer. allemaal logisch voor dit soort dingetjes.

in een koffer bewaren en niet aan de muur met dit weer kan een oplossing zijn

Oude Drummer
7 juli 2006, 00:11
Ik heb net even mijn resonators geprobeerd; m'n koreaanse imitatie dobro merk Action bijna goed (open E) en toch al maanden niet op gespeeld.
En m'n National Duolian 99% procent zuiver en al een maand niet gestemd.
De eerste hangt aan de muur en de andere staat in het rek bij zijn vriendjes.
Je hebt toch iets raars met die Regal.

Tupelo
7 juli 2006, 00:34
:confused:

Lijkt wel of het hout alleen maar meer werkt terwijl er minder hout gebruikt is.
Ik zou verwachten dat de gitaar juist minder last zou hebben van temperatuur verschillen i.v.m. de kone..

Begrijp het niet goed, eens goed in de gaten houden hoe het is als de hittegolf over is. Verder merk ik helemaal niets raars aan de gitaar.. :???:

Enra
7 juli 2006, 09:29
Hé Tupelo,

Zelfs treinen lopen uit de rails met warm weer. Metaal reageert behoorlijk op temperatuur. Anderzijds heb ik geen noemenswaardige problemen met mijn gitaren en dobro. Ja, en nu komt het...

Onlangs had ik in mijn werkplaats een klant met een vergelijkbaar probleem, bij deze klant zag ik binnen enkele minuten dat er een scheur onder de kop. En dat gaf het probleem met stemmen. Dus! Check de kop van je gitaar. Controleer op lossen lijmverbindingen bij de hiel. Zit de terkstang los? Is er niets aan de hand heb je dat in ieder geval uitgesloten.