PDA

View Full Version : nieuwe onderdelen = betere en goedkoper gitaar?



hudson
3 juli 2006, 19:29
hey. Ik eb een vriend die een squier heeft en alles (pickups, knobs enz. )heeft vervangen door fender stuff. is die gitaar nu beter dan voorheen, en als ik een fender wil kope, is het dan beter om een squier of zo te kopen en dan alls vervangen, hebbik dan dezelfde kwaliteit als een fender voor minder geld?

JER00N
3 juli 2006, 19:33
Nee want de afwerking en het hout enzo zit ook in de prijs die je voor een Fender betaald.

hudson
3 juli 2006, 22:17
hm idd, sja persoonlijk vind ik dat ie wel vet klinkt maar ja miss inhet vervolg gwoon direct een fender kope(a)

oknarb180
3 juli 2006, 23:25
Hallo,

Een Squiertje klinkt natuurlijk best leuk en het is een goede gitaar die imo zijn geld zeker waard is. Uiteraard is i.c.m. een goede set pickups, setje goede stemsleutels en een kwaliteitsbrug/tremolo zo'n gitaartje prima te upgraden.
Alleen denk ik dat alleen aantrekkelijk als je leuk en goed 2e hands spul op de kop weet te tikken. Nieuwe kwaliteitsspullen zijn ook niet bepaald goedkoop!!!
Misschien kun je dan beter wat meer investeren in bijv een Fender JAP of MEX (persoonlijk zou ik voor de JAP kiezen).

Maar ik denk dat een squier nooit als bijv een Fender USA zal klinken. Ik speel zelf op een fender strat uit de artist series en zelfs die speelt toch weer beter en fijner dan een Standard of een Plus. Kweet nie waarom, maar zo ervaar ik dat. Verder zit er natuurlijk kwaliteitsverschil in de plank, en die is mede bepalend voor het geluid.

Overigens, heb ik vorige week een USA 70-ies RI geprobeerd, maar vond ik toch wel erg goed spelen, en had ook echt een beetje seventies soundje op de lage e snaar, een beetje dat bijtende.

Maar goed, dat is een beetje mijn mening/ervaring

vriendelijke groeten,

Branko

no 1 hops
5 juli 2006, 07:27
je cirkelt in een bepaalde gedachtengang.
als, dan?

maar ik heb net via een handeltje een affinity strat in handen gekregen.
licht in gewicht, hals voelt lekker en elementjes zijn ook niet verkeerd.

maar nu komt het begin van de cirkel, kan deze??, is deze , even goed als een amerikaanse fender?

loop dan een winkel binnen, pak zo'n droom fender en het kan zijn dat je dan denkt/voelt, want gitaar is ook een kwestie van hoe voelt die aan, dit is hem niet.

1 bevalt vorm van de strat, met de daaraan vastzittende pokke pook,( of toch liever een lespaul achtige gitaar ),oke,
2 bevalt het idee van single coils,dus de voordelen en nadelen ervan, oke
3 bevalt de vorm en houtsoort van de neck, oke

en dan komen de verfijningen.(zoals tuners en andere hardware)
maar als er in die bovenste drie al iets niet goed zit, dan er gewoon niet aan beginnen.
losse halsen en rommelen aan pickups are a neverending story/nightmare

niekb
6 juli 2006, 16:34
iedere gitaar speelt en voelt anders aan...heb ook wel eens gibsons lp's en epi's geprobeerd...toch kom ik dan uit op de epi...ok kwaliteit is wellicht wat minder?? en ook daar kan je vraagtekens bij zetten... ook in de goedkopere klasse zitten prima gitaren.. uiteindelijk betaal je bij de gibsons en fenders ook dik voor de naam..

en als er geupgrade moet worden is er idd op de 2e hands markt erg veel te krijgen, een goede afstelling kan ook een hoop doen..

uiteindelijk blijft het ook een persoonlijk iets...voor mij moet ie eerst lekker spelen...ik vind bijvoorbeeld de short scale fenders (mustang) veel fijner spelen dan strats die een langere mensuur hebben.. elementen zijn altijd vervangbaar...heb op mn mustang ook seymour duncans gezet

hudson
7 juli 2006, 11:20
hm idd... gelijk heb je als je zegt dat je moet betalen voor de naam maar ja, we zien wel:p anyway thanks dudes, zoveel weet ik er ook niet van van die upgrade toestanden sedus, ik koop gwoon een gitaartje met een vet geluid, en voorlopig blijft men BC het best:p