PDA

View Full Version : fender highway ombouwen



Samder
3 juli 2006, 18:24
hallo,

jaja ik weet het, er zijn al tientallen topics over dit onderwerp maar toch :)

ik ben van plan om een fender highway gitaar te kopen, en dan de elementen te vervangen door betere, karaktervollere en minder ruisende..

weten jullie misschien welke onderdelen van de fender highway gitaar nog meer minder 'goed' zijn dan de amerikaanse strat? dan kan ik hier een beetje rekening mee houden....

misschien alvast bedankt!

vulvasonic
3 juli 2006, 18:51
hallo,

jaja ik weet het, er zijn al tientallen topics over dit onderwerp maar toch :)

ik ben van plan om een fender highway gitaar te kopen, en dan de elementen te vervangen door betere, karaktervollere en minder ruisende..

weten jullie misschien welke onderdelen van de fender highway gitaar nog meer minder 'goed' zijn dan de amerikaanse strat? dan kan ik hier een beetje rekening mee houden....

misschien alvast bedankt!

Dat ligt er maar helemaal aan waar je genoegen mee neemt en in hoeverre je iets als ergerlijk beschouwd.
De Highway is trouwens Amerikaans. Aan welke Amerikaan refereer je, de American series, de American Vintage RI's misschien?

De Highway serie is een soort kruising tussen die twee series met een aantal goedkopere componenten (niks mis mee trouwens).
De electronica zou ik sowieso vervangen. Gewoon meteen de allerbeste potmeters en schakelaar erin laten zetten door een prof. Om te beluisteren wat je zoekt in een strat en wat voor elementen je daar voor nodig denkt te hebben is een lastige vraag om te beantwoorden, maar op http://www.seymourduncan.com staan vele geluidsfragmenten en beschrijvingen die je daarbij kunnen helpen. Voor de aanschaf van die elementen zou ik je willen verwijzen naar http://www.musik-produktiv.de .
Alle gangbare Seymour Duncan elementen kosten daar slechts 69 euri.

Verder is het vooral bij een strat heel belangrijk om een goed uitgesneden topkam te hebben. Dit is bij de duurdere Amerikaanse broeders niet anders. Maar ook bij die gitaren zou ik de topkam meteen laten bijvijlen (of zelfs vervangen voor een grafieten exemplaar) zodat de stemvastheid beter blijft. Dit eventueel icm Graph Tech zadeltjes en locking tuners.

Als je klaar bent heb je in feite alleen een body en een hals gekocht. De rest is dan vervangen....... :o

Gearjunkie
3 juli 2006, 18:58
besef wel dat het dan al met al nog een hoop geld kost, de vraag is dus of je wel met een Highway moet beginnen. Waarom koop je niet meteen een gitaar die naar jouw zin is?

Nieuwe elementen, potmeters e.d.: 250 euro ben je zomaar kwijt.

vulvasonic
3 juli 2006, 19:06
besef wel dat het dan al met al nog een hoop geld kost, de vraag is dus of je wel met een Highway moet beginnen. Waarom koop je niet meteen een gitaar die naar jouw zin is?

Nieuwe elementen, potmeters e.d.: 250 euro ben je zomaar kwijt.

Mag IK daar een antwoord op geven dan?
PLEAAAAASE?!?!?!?! :D

De Highway ziet er MOOI uit, imo mooier dan veel duurdere broeders. En is de basis is het gewoon een hele goede gitaar voor weinig geld. Je kunt 'm inpluggen en spelen. Maar je hebt natuurlijk WEL de mogelijkheid om de gitaar steeds een stukje verder te upgraden. Uiteindelijk ben je inderdaad net zo duur uit.
Maarrrrrr......., een hoop upgrades zou ik ook overwegen bij de duurdere modellen, dus ook daar zou geld op toegelegd moeten worden.

Ik vind het derhalve geen verkeerde keuze. :)

sickpunk
3 juli 2006, 19:12
ik heb het bij me fender mim jazz bass, het enige wat nog origineel is:
body+nek+stem meganieken, en de stem meganieken worden nog is vervangen...
ik zou mijn bass naast elke amerikaan durven leggen...
tuurlijk bij een amerikaan koop je meer kwaliteit... maar ik koop er losse kwaliteit bij, en ben nog steeds goedkoper uit... zolang je er gewoon kwaliteits onderdelen opzet kan er weinig fout gaan.

BLOK182
3 juli 2006, 19:14
In Duitsland bestel je online een setje Fender customshop pickups voor +/-175. Je kan dit customize-proces ook in stappen doen, de Highway is een hele behoorlijk gitaar van zichzelf. Eerst pickups en electro, en eventueel later nog zaken als zadeltjes / nut.

koennie
3 juli 2006, 20:46
In Duitsland bestel je online een setje Fender customshop pickups voor +/-175. Je kan dit customize-proces ook in stappen doen, de Highway is een hele behoorlijk gitaar van zichzelf. Eerst pickups en electro, en eventueel later nog zaken als zadeltjes / nut.

en zelfs die pickups zijn zo slecht nog niet...

tmcm
3 juli 2006, 20:46
Highways hebben alleen geen geweldige pups, dezelfde als in de 70's mex zitten. Beetje veel tophoog, weinig diep & warm. Rond de 100 euro haal je CS's uit de USA, bij zaken als Angela's en http://pics.ebaystatic.com/aw/pics/nl/s.giftrailingblazemusic op ebay. Klaar.
Je kan nog zelf polijsten met Commadant, gaat ie nog glimmen als een echte amerikaan. Verder zou ik er niks aan upgraden, dan kan je i.d. beter gelijk een standard kopen

vulvasonic
3 juli 2006, 20:51
Je kan nog zelf polijsten met Commadant, gaat ie nog glimmen als een echte amerikaan. Verder zou ik er niks aan upgraden, dan kan je i.d. beter gelijk een standard kopen

Zoveel overeenkomsten hebben die twee niet. Neem alleen al de brug, een vrij essentiëel onderdeel op een strat.
Ik weet trouwens zo niet uit mijn hoofd of de hals-body verbinding hetzelfde is. Ik dacht altijd dat de Highways niet 'tiltable' waren. Maar daar kan ik me zomaar in vergissen.

drap
3 juli 2006, 21:00
Mag IK daar een antwoord op geven dan?
PLEAAAAASE?!?!?!?! :D

De Highway ziet er MOOI uit, imo mooier dan veel duurdere broeders. En is de basis is het gewoon een hele goede gitaar voor weinig geld. Je kunt 'm inpluggen en spelen. Maar je hebt natuurlijk WEL de mogelijkheid om de gitaar steeds een stukje verder te upgraden. Uiteindelijk ben je inderdaad net zo duur uit.
Maarrrrrr......., een hoop upgrades zou ik ook overwegen bij de duurdere modellen, dus ook daar zou geld op toegelegd moeten worden.

Ik vind het derhalve geen verkeerde keuze. :)

Helemaal waar. Op die gronden heb ik ook indertijd een Highway strat aangeschaft. Ongelooflijk veel bang for the buck. Na verloop van tijd heb ik er andere elementen in laten zetten, omdat de standaard elementen nogal eh... standaard waren. Van alles wel wat maar ook niks extra's. Slecht waren ze dus ook niet te noemen, zeker niet als je ziet wat je ervoor neer moet leggen. Ik heb d'r nu Kinman Woodstocks ingepleurt en een mooi setje vergeelde elementkapjes en dergelijke. Die Kinman's zorgen voor een zeer heldere Fender sound met haast de vetheid van een p90. Het geluid wat ik dus nu uit m'n Highway stratje peur wil ik nog wel es horen uit duurdere Strats. In die zin heb je dus ook gelijk met het upgraden van het één en ander van een duurdere strat. En wat ik echt kickeh vind aan die Highway is de lekker gebruikte look + feel. Setje dikkere snaren d'r op (in mijn geval 0.11) is ook een enorme verbetering, maar dit zou ik ook doen bij een dure customshop van welk merk dan ook

BLOK182
3 juli 2006, 21:26
De dunne lak op de Highway vind ik ook erg mooi! En bij Duitse shops kan je die dingen tegenwoordig voor een flutprijs scoren, 550 euro! Al kost een "normale" USA strat ook niet meer zo gek veel bij de Oosterburen.

vulvasonic
3 juli 2006, 21:32
De dunne lak op de Highway vind ik ook erg mooi! En bij Duitse shops kan je die dingen tegenwoordig voor een flutprijs scoren, 550 euro! Al kost een "normale" USA strat ook niet meer zo gek veel bij de Oosterburen.

Nou, dank je wel. Krijg ik hier abrupt een GAS-aanval. Fijn. Ik heb toch al geen cent te makken, dit kan er ook nog wel bij........ :sneaky:

Samder
3 juli 2006, 21:33
Wow..

bedankt mensen, voor al de nuttige reacties!!! en dat meen ik serieus..
maar, hoeveel gaat dat nou ongeveer kosten... het vervangen van alle elektronica, potmeters etc.. of is het niet nodig om ALLE elektronica te vervangen....

vulvasonic
3 juli 2006, 21:49
Wow..

bedankt mensen, voor al de nuttige reacties!!! en dat meen ik serieus..
maar, hoeveel gaat dat nou ongeveer kosten... het vervangen van alle elektronica, potmeters etc.. of is het niet nodig om ALLE elektronica te vervangen....

Niets is ECHT nodig. We hebben het over upgrades, niet over noodzakelijkheden. De gitaar is al goed op zich. Maar natuurlijk kan het ding beter. De elementen zijn verreweg het duurst. Maar die hoef je natuurlijk ook niet allemaal tegelijk te vervangen. Speel er eerst een tijdje op en oordeel dan zelf. Als je merkt dat je voornamelijk over het brugelement speelt, omdat dat nou eenmaal lekker fel klinkt, maar nèt niet zoals je het zou willen, dan zou je een vervanging voor dát element kunnen overwegen. Tegelijkertijd, als je het halselement NOOIT gebruikt......., tsja je kunt er dan een nieuw element in laten zetten in de hoop dat het dan beter wordt (waarschijnlijk wel), maar je kunt je ook gaan afvragen in hoeverre je dat element zal gaan gebruiken en of je 'm überhaupt echt nodig hebt.

De potmeters vervangen en de electronica laten shielden kost zo weinig. En eerlijk gezegd merk je er ook niet veel van, maar het garandeert wel een langere levensduur. Dat shielden kun je wel merken in de vermindering van de hoeveelheid brom.

Bevalt het geluid je prima, maar is het puur de brom dat je irriteert, koop dan één van de vele elementen die Seymour Duncan maakt en klinken als single coils, maar dan zonder die brom (gestapelde humbuckers). Wil je het geluid van een ECHTE humbucker, dan zijn er nog altijd de humbuckers in single coil formaat.

EN zorg voor een goede versterker. Alleen een goede versterker laat de nuances in je spel en de klank van je gitaar beter doorkomen.

Succes! :)

BLOK182
3 juli 2006, 21:52
Kleine correctie: 575 voor een Highway, nog steeds superprijs:p

Electronica is niet zo duur, maar als je toch al druk aan het solderen bent en alles open hebt voor de elementen te installeren, kan je het wel ff meteen doen als je wil, tis voornamelijk anti-ruis. Goeie pots zijn een euro of 6-8 het stuk ofzo? Denk dat je met 35 extra euro's een eind bent! Met qua sound zijn vooral elementen de pré.

drap
3 juli 2006, 21:53
Wow..

bedankt mensen, voor al de nuttige reacties!!! en dat meen ik serieus..
maar, hoeveel gaat dat nou ongeveer kosten... het vervangen van alle elektronica, potmeters etc.. of is het niet nodig om ALLE elektronica te vervangen....

Nee, ik denk dat dat niet nodig is. Misschien dat je zelfs wel tevreden bent met de standaard elementen, wie weet. Een Highway is gewoon een oerdegelijke strat zonder poespas. Ziet er uit als een strat, klinkt als een strat en speelt als een strat. Eis je meer qua geluid, dan kan je er altijd nog andere elementen in doen. Bedenk alleen wel dat met goeie kwaliteits elementen je toch wel al gauw moet denken aan zo'n E200,- en dat is zonder het inbouwen erbij gerekent. De potmeters, ik zou niet weten wat van een meerwaarde een upgrade heeft, als dat al lukt. Zelfs de stemmechanieken zijn erg goed, in tegenstelling tot vele andere budgetgitaren. Kijk, met de tremolopook moet je nooit teveel hannessen op een strat, want dan moet je geheid opnieuw stemmen. Gewoon lekker vastzetten op de body, extra veertje d'r achter, waardoor hooguit een subtiel divebombje mogelijk is. Maargoed, zelfs met enige upgrades kom je nog steeds uit op een bedrag onder de E1000,-. Dan heb ik m'n keus snel gemaakt en koop ik niet één of andere reissue voor het dubbele. Tip, kijk ook es naar de Highway tele's, want die schijnen ook erg goed te zijn. Zlefs de elementen op die dingen

Ibanez RuleZ
3 juli 2006, 22:17
ik heb dr ook een en het is stiekem al bijna een jaar mn main axe... heb een quarterpounder in de brug gezet, maar voor de rest nog niets aangepast. electronica komt nog wel en die nek en brug elementjes gaan nog worden vervangen door txspecials. vind het iig erg prettige gitaartjes

harrald

tmcm
3 juli 2006, 22:27
Zoveel overeenkomsten hebben die twee niet. Neem alleen al de brug, een vrij essentiëel onderdeel op een strat.
Ik weet trouwens zo niet uit mijn hoofd of de hals-body verbinding hetzelfde is. Ik dacht altijd dat de Highways niet 'tiltable' waren. Maar daar kan ik me zomaar in vergissen.

Heb geen flauw idee over de rest van de highway hardware maar ik las vandaag toevallig een topic op het fenderforum over het upgraden van highways ( dat doen dus meer mensen) De body is gewoon akelig goed, licht resonant elzen en een skinthin laag nitro dat je zelf mag polijsten. Dat upgraden kan al snel oplopen bleek als je -behalve pups- trem, pots en tuners erbij doet, zit je zo op 900 euro en dan kan je je afvragen... Neemt niet weg dat die Highway ook een goeie deal is zonder upgrades

Robbert
4 juli 2006, 00:34
Ik ben zelf op de zelfbouw tour gegaan, waarbij de basis een Highway 1 body is.

Er zit inderdaad geen tilt gat in de neckpocket. Is jammer, maar zo te fixen als je dat écht zou willen.
Tevens is de lak best klote. In mijn enthousiamse een Allparts trem erin te zetten tikte ik de body tegen mijn bureau en ja, een minimaal butsje. Iets dat ik wel verwachte van de lak, maar niet zó snel. Is mee te leven.

Voor 180 Euro kun je leuke pups kopen ja. Maar kijk ook eens naar GFS, schijnt erg veel bang-for-buck te zijn. Ik heb zelf Curtis Novak pups laten maken, nog niet kunnen testen, maar hij claimt ze écht met de hand te maken en ze zouden true vintage klinken. Ok, 180 Dollar, 140 Euro. Had ik er wel voor over.

Ik gebruik alleen CTS pots en CRL schakelaars, die zijn duur ja. Maar mijn idee is dat de kwaliteit bijbehorend is (ik kan mij niet voorstellen dat iemand het verschil kan horen tussen een Japanse schakelaar en Amerikaans).
Als je bekend bent met internationale transacties, kijk absoluut eens naar Guitarpartsresource(.com), rete snel, goedkoop en je wordt niet opgelicht met de verzendkosten (wat vaak een melkkoetje is!).

tmcm
4 juli 2006, 00:50
Ik ben zelf op de zelfbouw tour gegaan, waarbij de basis een Highway 1 body is.

Voor 180 Euro kun je leuke pups kopen ja. Maar kijk ook eens naar GFS, schijnt erg veel bang-for-buck te zijn. Ik heb zelf Curtis Novak pups laten maken, nog niet kunnen testen, maar hij claimt ze écht met de hand te maken en ze zouden true vintage klinken. Ok, 180 Dollar, 140 Euro. Had ik er wel voor over.

).

Same same but different here. Highway body en allparts neck, voor de rest alles fender en cts behalve de pups die ik heb laten maken door Mike Gray, Chubtones '69's. Hij maakt ze zelf, je kan voor hij ze wikkelt uitgebreid met hem communiceren over hoe je gitaar klinkt, welke versterkers je gebruikt, of je veel output, mids en bassen wil horen, of het meer '63 of '67 of een '69 sound moet worden, reverse wound, staggerd of reverse staggerd...
en dat alles voor 150 dollar. Ze klinken absoluut fantastisch, ik heb nog een set besteld die nu in een JV zitten.

Ik zou niet direkt besparen op CTS pots, die paar euro.. het gaat gewoon veel langer mee.

De highway body heb ik gelakt met nitro in vanille geel. Sommige verfzaakjes verkopen nog cellulose. Je kiest een kleur uit auto catalogussen en dat wordt dan gemengd. Wel goed ventileren, spul is tamelijk giftig.

turboblues
4 juli 2006, 01:07
De mijne ziet er tegenwoordig zo uit :

http://i6.tinypic.com/16kao9g.jpg

Maar ik zou wel eens een Tele willen hebben..

Rick trodat
4 juli 2006, 01:11
De highway is ook een stuk lichter dan de normale strat. Dat wel.

Een vriend van me heeft nu 4 jr de hihway en de lak is er al helemaal af. Een kleine beschadiging kan je duur komen te staan. K vind t wel mooi trouwens.

Waar de gitaar het vooral op verliest t.o.v. andere strats is dat het element bij de brug veel te schel klingt. Daarnaast missen de andere pickups wat midden en laag. Verder is het een hele goede gitaar.

Samder
4 juli 2006, 09:25
ik speelde laatst op een fender highway in de feedback..
als je bij een andere willeurige (fender) gitaar de elementen op een tussen stand zet, hoor je dat de ruis verminderd.. bij de fender highway was dit niet het geval... waardoor kan dit komen?

tmcm
4 juli 2006, 10:55
dat ze vintage geschakeld zijn, ze werken niet als humbuckers in de tussenstanden. Minder ruis maar meer quack

FruscianteFan
4 juli 2006, 11:02
Als ik dat zo lees, zijn die Highway's best een goed idee. Jammer dat ik de hals van die mex classics vele malen lekkerder vind ;)

marc_o
4 juli 2006, 11:12
Ik zie een Higway ook best zitten, maar dan alleen 2e hands en heel misschien een upgrade ooit, al ben ik daar nooit zo van.

De bedragen die ik hier zie, dus alle nieuwprijzen en dan uitkomen op een 900 tot 1000 euro, dat gaat mij te ver. Voor dat bedrag heb je een mint USA 62 reissue te pakken op de 2e hands markt.....zet 'm daar maar eens naast..dan is de keus snel gemaakt.

FruscianteFan
4 juli 2006, 11:15
Ik zie een Higway ook best zitten, maar dan alleen 2e hands en heel misschien een upgrade ooit, al ben ik daar nooit zo van.

De bedragen die ik hier zie, dus alle nieuwprijzen en dan uitkomen op een 900 tot 1000 euro, dat gaat mij te ver. Voor dat bedrag heb je een mint USA 62 reissue te pakken op de 2e hands markt.....zet 'm daar maar eens naast..dan is de keus snel gemaakt.+ 1.......

sickpunk
4 juli 2006, 11:36
ok stel je koop die 62 RI, is die dan ook net zo goed als die upgegrade highway?
ja het is een hoop geld, maar ik denk dat een highway + alle upgrades uiteindelijk beter is dan een standaard fender van +-1000 euro...

marc_o
4 juli 2006, 12:07
ok stel je koop die 62 RI, is die dan ook net zo goed als die upgegrade highway?
ja het is een hoop geld, maar ik denk dat een highway + alle upgrades uiteindelijk beter is dan een standaard fender van +-1000 euro...


Wellicht, maar een standaard strat is nog geen USA 62 Reissue...da's andere koek.
En beter? Ik weet het niet hoor, heb al een aantal Highways in mijn handen gehad en er is best wat verschil onderling, zoals bij heel veel gitaren het geval is. Er zitten goede en mindere tussen.

sickpunk
4 juli 2006, 12:38
ok maar goed, neem aan dat je me punt wel snapt?
het is bij fender USA ook een beetje de naam hoor, waar je voor betaald

marc_o
4 juli 2006, 12:51
Ik snap jouw punt prima. Ik denk alleen dat je eerst maar eens langdurig met die Highway moet spelen om te zien of het wel helemaal jouw ding is. Een upgrade hier en daar uitgesmeerd over jaren, voel je niet in je budget, maar als je een highway koopt en dirtect al zou beginnen met de hele zooi te vervangen, doe je naar mijn mening de verkeerde aankoop en ja, dan kun je (indien je bij de "normale"Fendersetup wilt blijven) je geld beter besteden aan een betere gitaar.
Wil je er een dikke punkgitaar van maken, met Humbuckers en weet ik het allemaal, dan zou ik direct die Highway pakken, dan hoef je ook geen hout weg te frezen wanneer je die upgrade overweegt.

vulvasonic
4 juli 2006, 12:58
Ik snap jouw punt prima. Ik denk alleen dat je eerst maar eens langdurig met die Highway moet spelen om te zien of het wel helemaal jouw ding is. Een upgrade hier en daar uitgesmeerd over jaren, voel je niet in je budget, maar als je een highway koopt en dirtect al zou beginnen met de hele zooi te vervangen, doe je naar mijn mening de verkeerde aankoop en ja, dan kun je (indien je bij de "normale"Fendersetup wilt blijven) je geld beter besteden aan een betere gitaar.
Wil je er een dikke punkgitaar van maken, met Humbuckers en weet ik het allemaal, dan zou ik direct die Highway pakken, dan hoef je ook geen hout weg te frezen wanneer je die upgrade overweegt.

Man, wat heb je toch weer verschrikkelijk gelijk!
Alleen zie ik die Amerikaanse RI's nooit voor rond de 1000 euri te koop staan. Waar haal je ze toch vandaan?!?!?!

Tegelijkertijd heb ik wel een zwak voor het uiterlijk van die Highway serie. Ik zou er graag een tele bij willen hebben (als back-up voor mijn Fresia-tele), maar dan moet er ook direct een moderne brug op en een little '59 in de brugpositie. Het is allemaal wat hè?
Want ik moet ook nog een goede delay en een goede octaver en en en en ...... :nervous:

tmcm
4 juli 2006, 13:14
wat een gedoe, zo'n highway
Maakt Fender weer eens ouderwets een goedkope USA
bezuinigt waar het kan
ping mechanieken (die gewoon werken), weinig laklagen (is nog beter voor het geluid ook), goedkope alnico's, goedkope trem, een prijs waar je een ri uit mexico voor krijgt (die bezuinigt op hout & hardware) en dan is het nog niet goed haha

iemand die mij kan vertellen waar ik een r.i kan krijgen voor 1000 euro die mag mij PM

Vulvi, ik zag net een sunburst HW tele op marktplaats, wegens overcompleet.
Bied je 400, lijkt me redelijk
Heb je een USA tele voor de prijs die hij 35 jaar geleden kostte
en niet slechter imo

vulvasonic
4 juli 2006, 13:56
Vulvi, ik zag net een sunburst HW tele op marktplaats, wegens overcompleet.
Bied je 400, lijkt me redelijk
Heb je een USA tele voor de prijs die hij 35 jaar geleden kostte
en niet slechter imo

Ik vind die sunburst nou net niet zo mooi.
Ik vind het jammer dat ze die chocolade bruine kleur niet meer hebben (niet voor de tele althans), dat vind ik de mooiste.

marc_o
4 juli 2006, 14:21
Wat nou, niet onder de 1000??? Dat snap ik dus niet.

Ik heb 1 advertentie gezet waarin ik zocht naar een USA RI 62 en binnen letterlijk een kwartier had ik 4 aanbiedingen binnen, waarvan 3 stuks onder de 1000.....ruim onder de 1000 zelfs.

Iedereen wil veel geld voor z'n spullen, en terecht.....maar wanneer jij een advertentie zet, moeten ze met jouw prijs mee, en niet andersom.

vulvasonic
4 juli 2006, 14:31
Wat nou, niet onder de 1000??? Dat snap ik dus niet.

Ik heb 1 advertentie gezet waarin ik zocht naar een USA RI 62 en binnen letterlijk een kwartier had ik 4 aanbiedingen binnen, waarvan 3 stuks onder de 1000.....ruim onder de 1000 zelfs.

Iedereen wil veel geld voor z'n spullen, en terecht.....maar wanneer jij een advertentie zet, moeten ze met jouw prijs mee, en niet andersom.

Ik kon er ooit een kopen voor 800 euri!
Maar dat was inmiddels wel weer een jaar of 6 geleden. Maar jij hebt altijd gelijk, dus nu ook. Ik voel het!

Het is net als met TETTEN wat dat betreft.....

marc_o
4 juli 2006, 14:36
Ik heb voor de mijne 850 betaald, een paar maanden geleden. Absolute mint-condition met originele tweedkoffer en case-candy...hij is uit 1994.

Verder kon ik er nog eentje krijgen voor 700 met een paar krasjes en eentje voor nog minder, maar die was wat gemod, maar absoluut goed.

vulvasonic
4 juli 2006, 14:50
Ik heb voor de mijne 850 betaald, een paar maanden geleden. Absolute mint-condition met originele tweedkoffer en case-candy...hij is uit 1994.

Verder kon ik er nog eentje krijgen voor 700 met een paar krasjes en eentje voor nog minder, maar die was wat gemod, maar absoluut goed.

Jij bent niet goed voor het dichtgooien van mijn GASkraantje. Eerst die Pedaltone (die ik nog steeds moet afbetalen) en nu weer dit!
BRUUT!

En TETTEN.

sickpunk
4 juli 2006, 15:50
ik speel bass ;) en mijn fender is na ruim een jaar upgraden bijna af.... uiteraard moet je eerst dingen pr0oberen voordat je er iets aan gaat doen!

Swa
4 juli 2006, 15:56
ik zit met iets soortgelijks als de topicstarter.. stel ik koop een mex classic 50, en vervang het brugelement voor een little 59 (ik wil een humbucker sound in strat), gaat dat lukken zonder elektronica te vervangen? ik weet zo niet waar dan op te letten... :sssh:
en heb ik dan (voor 550+70=620 euro nieuw) een stratje die te vergelijken is met een USA strat? :roll:

vulvasonic
4 juli 2006, 16:09
ik zit met iets soortgelijks als de topicstarter.. stel ik koop een mex classic 50, en vervang het brugelement voor een little 59 (ik wil een humbucker sound in strat), gaat dat lukken zonder elektronica te vervangen? ik weet zo niet waar dan op te letten... :sssh:
en heb ik dan (voor 550+70=620 euro nieuw) een stratje die te vergelijken is met een USA strat? :roll:

De little '59 zal in ieder geval heerlijk klinken!
Maar in principe hoef je niets te vervangen. Ik weet niet of je het zelf wilt doen, maar anders ben je natuurlijk wel iets duurder uit (kosten voor het inbouwen). Wat je wel hebt is dat de gitaarbouwer in kwestie waarschijnlijk meteen even de boel goed voor je af zal stellen. En bovendien weet hij precies hoe de little '59 in standje 2 single-coil te schakelen is. Zelf heb ik totaal geen kaas gegeten van electronica. Maar je hoeft meen ik niets te vervangen.

marc_o
4 juli 2006, 16:15
Bovendien zonde van je geld. Je wilt voor 620 een Mex upgraden tot iets wat net zo goed is als een USA?

Op marktplaats staat er NU een strat USA voor 600....gooi daar dan een ander elementje in voor 70 euro en dan heb je voor 670 je stratje...het enige is dat je afhankelijk bent van de kleur die te koop wordt aangeboden....maar het gaat vooral om de sound toch?

vulvasonic
4 juli 2006, 16:30
Bovendien zonde van je geld. Je wilt voor 620 een Mex upgraden tot iets wat net zo goed is als een USA?

Op marktplaats staat er NU een strat USA voor 600....gooi daar dan een ander elementje in voor 70 euro en dan heb je voor 670 je stratje...het enige is dat je afhankelijk bent van de kleur die te koop wordt aangeboden....maar het gaat vooral om de sound toch?

Ach hoe kom je dáár nou toch weer bij GEK!
Ik zou nog niet dood gezien willen worden met een rode strat, tenzij ze 'm voor 400 te koop aanboden zodat ik er zelf overheen kan spuiten (jajajajajajaaaaa!!!!!! kop maar in, VIESPEUK!).

marc_o
4 juli 2006, 16:31
Ik wil helemaal nog niet dood gevonden worden...
Bovendien heb je zelf een rode strat gehad....of was dat eigenlijk een verkapte zelfmoordpoging?

vulvasonic
4 juli 2006, 16:40
Ik wil helemaal nog niet dood gevonden worden...
Bovendien heb je zelf een rode strat gehad....of was dat eigenlijk een verkapte zelfmoordpoging?

Die is niet rood!
Dat is een Sienna Sunburst strat!!!!!!!!
EN NU JE MOND SPOELEN!!!!!!!!




rood.......

gek

marc_o
4 juli 2006, 16:42
Die is niet rood!
Dat is een Sienna Sunburst strat!!!!!!!!
EN NU JE MOND SPOELEN!!!!!!!!




rood.......

gek


Da's gewoon GAY-Taal voor rood met een dingetje erin...


:cheerup:

vulvasonic
4 juli 2006, 16:45
nee, jij ruikt lekker....... :sneaky:

B_2_the_a
4 juli 2006, 16:45
graphtech topkam erop

elementen vervangen voor kinmans
en electra vervangen voor usa