PDA

View Full Version : marshall versterker



timbo
3 juli 2006, 17:20
ik wil graag een nieuwe marshall versterker er bij kopen maar welke van deze meot ik kopen?
ik wil het liefst samen met mijn lp erbij zodicht mogelijk bij de sound van slash komen.

http://feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/marshall-mg100top-mg412a_350_fffef1_75.jpg

of

http://feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/marshall-mg100dfx_350_fffef1_75.jpg

of

http://feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/marshall-mg_250dfx_350_fffef1_75.jpg

AART
3 juli 2006, 18:56
geen van die 3.

Met die drie kom je wel bij het geluid van Slash.

niet zijn gitaargeluid, maar het geluid wat je hoort als ie neuriet en tegelijkertijd zijn neus dichtknijpt en ook nog eens hoognodig moet kakken.

AART
3 juli 2006, 18:57
btw, zoek een 2ehandse dsl 201 of 401.

timbo
3 juli 2006, 19:06
ok maar het hoeft ook niet precies het zelfde geluid te zijn.
moet er gewoon in de buurt komen.
en die grappen zijn saai

gradje pbc
3 juli 2006, 19:12
alle drie kut.

voor slash geluiden: silver jubilee (zoek maar eens in dit forum)

2550,2553, 2554 en 2555 zijn de typenummers

caught in the balance
3 juli 2006, 19:17
hallo
het beste wat je kunt kopen om dicht bij zijn sound te komen
is toch wel zijn signature top van marshall of een superlead of jcm 800
allen van marshall
die nieuwe toppen en amps van marshall klinken gewoon niet
tenzij je een reisue koopt
kijk goed om je heen er is genoeg er wordt genoeg aangeboden als je maar geduld hebt
ik denk maar zo je kan beter eff wachten en goed je geld uitgeven dan dat je later weer spijt krijgt dat de amp niet bevalt
en denk erom alle marshall klinken anders dus check ze goed uit voordat je koopt

BLOK182
3 juli 2006, 19:23
Aan je keuzes te zien heb je wel een bepaald budget voorhanden. Ik zou voor dat budget goed gaan snuffelen op de tweedehands markt, en een buizencombo kopen (van bijv. Marshall). Beleef je meer plezier aan en haal je meer tone uit dan uit de MG's, al zijn dat geen slechte amps voor wie spelen kan! Je kan ook eens naar Laney krijgen, ik hoorde laatst een band waar de gitarist over een Gibson LP speelde met een Laney buizencombo (zo'n chromezone) en die haalde er een behoorlijk overtuigende GNR-sound uit! (tip: zoek naar EL-34 buizen in de eindtrap, das Marshallesque!)

E-J
3 juli 2006, 19:25
Staar je niet blind op Marshall amps, de goedkoopies (lees transistors) klinken voor geen meter vergeleken met de ECHTE (buizenversterkers).

Ik geloof dat veel mensen die fout maken, die zien bij een optreden van hun favo band een merk, b.v. Marshall, willen die dan ook gelijk hebben en denken met een goedkoop model van hetzelfde merk hetzelfde geluid te bereiken / benaderen. Later komen ze erachter dat ze met de gebakken peerkes zitten...

Agent_Smith
3 juli 2006, 20:08
en die grappen zijn saai

en gevoel voor humor heb je niet

Outrage
3 juli 2006, 22:36
Een JCM 600 klinkt ook heel goed, en kost niet zoveel. Deze versterkers worden wel niet meer geproduceerd, en dat wordt dus tweedehands.
Ook laney is een heel goede tip. De buizencombo LC30 of LC50 zijn echt goed. Ik heb wel niet zo'n goed idee van de prijzen tweedehands.

Wil je je versterker vooral thuis gebruiken of ook in een band?

crapton
3 juli 2006, 22:48
Neem een POD XTL. Heb je meteen alle soorten Marshall, behalve de kutversies. En ook een hoop andere amps. Versterken bv via een goede stage monitor.

Is ook niet zo zwaar en groot en op je slaapkamer klinkt het ook nog lekker.

Scali
3 juli 2006, 23:04
Die MG250DFX lijkt me wel wat... stereo...
Hoewel ik laatst van iemand hoorde dat ie toch de MG100DFX had genomen omdat die wat minder donker/zwaar van geluid was, en wat levendiger overkwam. Het is maar net wat je mooier vindt.
Head+cab vind ik niet praktisch, en ik vind persoonlijk dat het niet per se beter klinkt dan een goede combo.

Ik heb zelf de Marshall VS230... beetje de voorloper van de MG-serie. Zit dezelfde voorversterker in.
Hier heb ik een opname van een tijdje terug, toen ik nieuwe elementen in m'n Epiphone Les Paul had gezet: http://scali.eu.org/~bohemiq/GibsonPickups2.mp3

Je kunt er een redelijk Gary Moore-achtig geluid uit halen... Iets Slash-achtigs moet ook wel lukken, dat zit er niet zo heel ver vandaan (ik hoor zelfs een gammel stukje Sweet Child 'o Mine aan het eind).
De digitale reverb op de MGs vind ik trouwens beter klinken dan deze verengalm.

timbo
4 juli 2006, 20:34
en gevoel voor humor heb je niet

jij wel dan met deze flauwe dingen? :s

timbo
4 juli 2006, 20:35
mmar welke dingen moet ik nu 2e hands zoeken?

svdijk
4 juli 2006, 21:53
Zoek naar een Marshall silver jubilee (b.v. 2550) of een Marshall Slash signature, die is trouwens bijna hetzelfde als de silver jubilee.
Die versterkers gebruikt Slash zelf ook.
Koop er wel een (Marshall) cabinet bij met Celestion Vintage 30 speakers, die zijn erg belangrijk voor het typische Slash geluid!!

Succes Stefan

brunodb
6 juli 2006, 11:34
iemand die naar de transistorbakjes van marshall aan het kijken is heeft waarschijnlijk geen geld voor een marshall silver jubilee zoals slash. dus dan heeft hij twee keuzes. blijven doorsparen voor the real deal of iets zoeken dat benadert. en dan kan je beter een goedkopere buizencombo kopen van vijftig watt met EL-34 buizen in de eindtrap.

@ topicstarter. geef eens aan wat je budget is zodat mensen je accuraat kunnen helpen

marc_o
6 juli 2006, 11:45
Inderdaad, altijd die zogenaamde ouwe-Marshall-zooi puristen...tuurlijk klinkt dat, maar hou het normaal.

Maar inderdaad, wat is je budget?

svdijk
6 juli 2006, 16:56
altijd die zogenaamde ouwe-Marshall-zooi puristen

Nou nou Mark, mot dat nou zo???

Nocki
6 juli 2006, 17:11
Ik denk dat als je budget gewoon niet meer is dat je best blij kunt worden met die marshall mg100hdfx top. ik heb er zelf een tijdje op gespeeld en het is echt niet verkeerd. beterdan een hoop valvestate's enzo. vooral met een leuke cab is het goed te doen. en je hebt gelijk een leuke effect van chorus en delay erbij voor je solo's wel een leuke cab erbij. geen te kleine maar dan liever een 1960a als je budget het toelaat. ik zou wel een gesloten cab erop gooien.
mijn mening is wel wat gekleurd doordat ik m alleen gehoord heb op mn mesa recto 2x12 closed back cabs.

Nocki

Bluesbreaker
6 juli 2006, 17:19
mmar welke dingen moet ik nu 2e hands zoeken?


Drumstokken

timbo
7 juli 2006, 13:53
Drumstokken

lol :P

maar mijn budget ligt echt hoogstens rond de 800 euro.
ik verdien niet zoveel als 15-jarige :(

Rormo
7 juli 2006, 15:08
als je niet tweede hands wilt: Marshall TSK 401, 799 euro bij Feedback.
Tweede hands kun je wel iets beters krijgen uiteraard, maar dan moet je goed zoeken etc.

Orpheo
7 juli 2006, 15:24
als je niet tweede hands wilt: Marshall TSK 401, 799 euro bij Feedback.
Tweede hands kun je wel iets beters krijgen uiteraard, maar dan moet je goed zoeken etc.

wow, nieuwe marshall? de tsk? :D ken ik nog niet.. ik dacht dat je alleen de tsL had ;)

@ topicstarter: NIET de jcm2000 TSL! eerder de jcm2000 DSL. wereld van verschil. zoek de 401 of 201. ik zit zelf als een malle te azen op de 201...

Bluesbreaker
7 juli 2006, 15:42
Voor 800 euro is echt wel een mooie buizenbak te vinden!

Droffie
7 juli 2006, 16:27
Voor 800 euro is echt wel een mooie buizenbak te vinden!

+1 Voor 800 euro ligt veel binnen je range. Er staat wel geen marshall op maar probeer eens een Koch Twintone combootje.
zo zou een Marshall moeten klinken imo :D

Ik haal met een groot gemak allerlei marshallesque geluiden uit mijn Kochje en nog veeeel meer.

timbo
7 juli 2006, 17:09
meen je dat serieus?
maar vinden jullie ook niet dat een dikke marshall er ook veel stoerder uitziet dan enig andere versterker?

Bluesbreaker
7 juli 2006, 17:12
meen je dat serieus?
maar vinden jullie ook niet dat een dikke marshall er ook veel stoerder uitziet dan enig andere versterker?

Nee, bovendien waarom zou je een nieuwe simpele transistorversterker van marshall kopen terwijl je ook een tweedehands buizenversterker van een ander goed bekend merk kunt krijgen die veel beter klinkt?

Droffie
7 juli 2006, 17:13
meen je dat serieus?
maar vinden jullie ook niet dat een dikke marshall er ook veel stoerder uitziet dan enig andere versterker?


Ik heb mijn portie Marshall stacks wel gehad...Als je wat langer speelt kom je er achter dan andere versterkers veel beter klinken...
Looks zeggen niet veel over tone overigens.

Neals
7 juli 2006, 17:21
Geheel mee eens!

Heb zelf een Valvestate, en moet zeggen dat ik na 3 jaar valvestate ik echt wat anders zoek, iets meer mesa zeg maar!

timbo
8 juli 2006, 14:16
welke versterker raden jullie mij dan aan om 2e hands te gaan zoeken?

Droffie
8 juli 2006, 14:24
welke versterker raden jullie mij dan aan om 2e hands te gaan zoeken?

Koch Twintone of Studiotone
Engl Screamer of Thunder
JCM900 combo (geen dual reverb die zuigen apenballen)
Peavey deltablues
Laney TT50
Enz...Er is zo veel keuze...

Ga gewoon naar een grote zaak en plug je gitaar op zo veel mogelijk amps in als maar mogelijk is.