PDA

View Full Version : In de war..



tabmaniac
3 juli 2006, 16:27
Hallo,

ik heb een Pignose G-40V pro tube versterker en ik heb al die tijd gedacht dat ik hem niet door kon linken.. er zitten wel 4 ohm en 8 ohm jacks op maar ik dacht dat het alleen voor de speaker op mijn versterker is. en op de pignose site staat dat ik zelfs door kan linken naar een cabinet..
nu is mijn vraag: kan ik wel doorlinken op een cabinet of niet:S

als het wel zo is ga ik gelijk sparen voor een leuk cabinet!:D
hier de link met specificaties en een verhaal:

http://www.pignoseamps.com/index.php?disp=detail&subcat=tubeamps&id=256

thnx!

ropp
3 juli 2006, 16:44
Ja hoor, je kunt een 4 ohm of een 8 ohm cabinet aansluiten op de aansluiting in kwestie.

1x12
2x12
4x12

het kan allemaal

tabmaniac
6 juli 2006, 18:59
Ik heb geprobeerd in de oefenruimte om door te linken vanuit mijn versterker naar een monitor en mengpaneel, maar ik kan maar 1 output tegelijk gebruiken. kan ik wel doorlinken over de output van het cabinet zelf als ik er 1 heb?

SimonS
6 juli 2006, 19:03
die output van je versterker mag alleen naar een speakercab gaan, níet naar een mengpaneel oid!!

tabmaniac
6 juli 2006, 19:17
we staan anders altijd op het mengpaneel en via het mengpaneel weer naar de boxen..

maar de vraag was kan ik wel doorlinken vanuit een cabinet?

the feable
6 juli 2006, 19:27
Je Send uitgang, preamp out, of ietse dergelijks kun je wel doorlinken naar het mengpaneel ( ik zou het niet doen maar het kan!) De 4 en 8 ohm uitgangen mogen niet naar het mengpaneel!! Hier kun je wel een speakercabinet aan linken~!

paulusdeBKB
7 juli 2006, 07:50
Tabmaniac, dat ze jou durven loslaten in een oefenhok :nervous:

tabmaniac
7 juli 2006, 08:00
haha.. we blazen ook redelijk vaak wat op:D en soms ruiken we een branderig geurtje uit de bassversterker!

maar dat hoort bij het harde leven van de metal! :rockon:

trouwens er zzit toch een out op een cabinet?

paulusdeBKB
7 juli 2006, 08:15
Ehh, ja, maar zoals hierboven duidelijk uitgelegd mag je geen speakerniveau aansluiten op signaalniveau ingangen. Je moet je echt even inlezen dude! Koop eens het 'tipboek versterkers en effecten'.

tabmaniac
7 juli 2006, 09:29
haha.. sorry :???:
niet goed gelezen..

Swan
7 juli 2006, 09:50
haha.. we blazen ook redelijk vaak wat op:D en soms ruiken we een branderig geurtje uit de bassversterker!

maar dat hoort bij het harde leven van de metal! :rockon:


"stoer" :hippie:

tabmaniac
7 juli 2006, 10:01
:D









:sssh:

paulusdeBKB
8 juli 2006, 13:28
NIET STOER! :stop:

Ik speel met mijn bandjes ook in oefenruimtes en ik irriteer me wezenloos aan hoe slecht de apparatuur die daar staat wordt behandeld. En ik weet niet wat ik erger vind: onwetendheid of nonchalance.

Als je iets opblaast omdat je niet beter weet, dan is dat een behoorlijk teken aan de wand dat je multo rapido je kennis moet bijspijkeren. En als je daar dan ook nog een beetje stom bij staat te grinniken dan verdien je m.i. een schop onder je kont!

edit: kut, zie nu pas de aanhalingstekens in de post van Swan maar ik laat het toch maar staan...