PDA

View Full Version : wah the fuck



sweet
20 november 2002, 19:21
Ik heb nog nooit problemen gehad met een stoorzender, maar vandaag heb ik een wah-pedaal gekocht en ik kom met geen mogelijkheid boven Rebecca-radio uit. Het wat helemaal vaag is: Als de volumeknop van m'n gitaar onder de 2 staat heb ik niks geen last, maar draai ik hem hoger dan is het opeens 'klik' en hoor ik die zender. Kom ik bij de 9 met de volumeknop, dan klikt hij net zo plotseling weer uit. Heeeeeel vaag, en vervelend.

Btw, ik de Dunlop Classic CryBaby behoorlijk sucken. Ik hoor alleen goed de 'wah' als ik meer snaren aansla maar dat geeft een lelijk geluid. Bovendien moet je keihard stampen om hem aan/uit te zetten. Heeft het te maken met het feit dat ik geen effect-loop heb? Of moet ik gewoon nog de 'feeling' krijgen om het goede geluid eruit te krijgen??

skabouter
20 november 2002, 19:43
advies, zet je volumeknop op 9 ! dat scheen te helpen....

sweet
20 november 2002, 19:55
Haha ik ben niet dom ofzo...
IK WIL GEWOON DIE M.TH.RF.CK.NG KNOP GEBRUIKEN ZONDER DIE TYFUSMUZIEK ERDOOR HEEN!!

Negative K3 fan
20 november 2002, 21:48
Neem dan ook een degelijke wah :smile: probeer hem eens te ruilen voor een andere wah (vox morley oid) en kijk of je er dan nog last van hebt.

skabouter
20 november 2002, 21:59
wel raar trouwens dat je met een wah een radio ontvangt. of is dit een gebruikelijk bijeffect ? nooit van gehoord...

kan dat met een distortion, of een phaser bijv ook ?

Negative K3 fan
20 november 2002, 22:01
ik heb ook eens radio ontvangen met mijn ch-1, als ik mijn volume van de gitaar op nul zette en de versterker hard aan met redelijk wat gain dan kon ik mooie duitse am ontvangen :smile:

skabouter
20 november 2002, 22:11
BETER, dat wil ik ook. kan dat met een GT-6

Phizer
20 november 2002, 23:26
loool waarom zou je dat willen
is alleen maar kut ja
op de muziekschool staat ook nog 1 versterker waar constant radio uit komt...

skabouter
20 november 2002, 23:45
hehe. mijn vriend heeft een bas waarmee dat kan. pikt ie radio op met zijn elementen !

heel gaaf.

Swan
21 november 2002, 00:29
k hoor vaak franse radio door mn versterker is wel cool
juggajuggajugga JAH JAH (slayer riffjes) voulez vous coucher avec moi? juggajuggajuggajuggajuggajuggajuggajuggajuggajugga juggajuggajuggajuggajuggajuggajuggajugga oui oui madama juggajuggajuggajuggajuggajugga

Lacrymosa
21 november 2002, 09:44
Kan je nie gewoon mee gaan jammen met de muziek dan.....ben je overal vanaf

CheerS!!

Rutger
21 november 2002, 09:44
Swan LOL :grin:

Ik denk dat het ligt aan de combinatie van electrische apparaten waardoor je op een af andere manier een bepaalde frequentiegevoeligheid in je circuit krijgt. Ligt er toevallig een radiogolf in dat gebied, dan komt dat in je circuit terecht.

k Heb eens meegespeeld in een orkest waarmee we een keer in een bejaardhuis moesten spelen. Kreeg ik radio rusland oid in m'n versterker, en hard! Dat bleek toen te liggen aan de ring voor gehoorapparaten in de zaal, toen ze die uitzetten was het weg!

Jammer voor de dove oudjes :smile:

Dus misschien dat je een storend electrisch apparaat of netwerk in je kamer hebt? Probeer het gewoon door van alles uit te zetten in je kamer of omgeving. Anders toch maar even terug gaan naar de winkel.

guvnor
21 november 2002, 14:02
Check eens of jouw apparatuur goed geaard is. Dat kan nogal wat schelen.

Wanneer dat nog niet helpt zou je zo ver kunnen gaan dat je de versterker uit elkaar schroeft en de binnenzijde van de kast met alu folie bekleed. Zorg dat de bekleding geen kortsluiting veroorzaakt en verbind de bekleding (of beter gezegd: afscherming) met aarde. Houdt vooral de koelgaten vrij!!! Dit zou voldoende moeten zijn. Dit leidt alle radiogolven naar aarde zodat ze niet meer de gevoelige onderdelen van jouw amp bereiken.

Dit is natuurlijk niet nodig als jouw amp al in een volledig metalen kooi zit...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guvnor op 2002-11-21 14:04 ]</font>

guvnor
21 november 2002, 14:09
Dat met die Wah klinkt trouwens niet goed. Je gebruikt hem trouwens nooit in een effectloop, dus da's het probleem niet. Verder moet ie gewoon behoorlijk Wah'en, zonder veel moeite...

Het aan/uitschakelen is inderdaad een kutklus...Je zou de knop iets kunnen verhogen zodat ie eerder reageert. Heb ik ook gedaan.

sweet
21 november 2002, 18:37
Ok dat probleem dat die wah niet genoeg waht is opgelost. Het bleek dat de batterij al bijna op was :smile:

Maar van die stoorzender ben ik nog steeds niet af.

kokeleko
21 november 2002, 19:38
Ook ik heb er wel eens last van ( met een TOL ie4 ,MPX-G2,9200 ) vooral op highgain standen , met de volume knop dicht. Mijn gitaar met emgs is er dus ook minder gevoelig voor , probeer eens als je de zender hoort de gitaar kabel uit de versterkerinput te halen , en vergelijk het gestoor.

EdJ
21 november 2002, 20:15
Het was iets met een klein condensatortje op
de input.
Kijk even op de faq op aron nelson`s diy
stompbox page.
Succes,Ed

Ic3gl0vE
21 november 2002, 23:34
probe strat-->H&amp;K attax 100 zonder geaard stopcontact = radio :smile:

Electrical Storm
19 december 2002, 20:43
Op 2002-11-21 19:38, schreef kokeleko:
Ook ik heb er wel eens last van ( met een TOL ie4 ,MPX-G2,9200 ) vooral op highgain standen , met de volume knop dicht. Mijn gitaar met emgs is er dus ook minder gevoelig voor , probeer eens als je de zender hoort de gitaar kabel uit de versterkerinput te halen , en vergelijk het gestoor.


HEEEEEEEE!!!!!!!

Phizer hoorde het op de muziekschool, jij dus ook af en toe en ik ook.
Overeenkomst: We wonen in Meppel!! Zou het aan die zendmast van Rebecca radio liggen daar achter het Galmanspad?? :grin:

Phizer
20 december 2002, 11:34
neerhalen die handel!!! :wink:

kokeleko
20 december 2002, 13:39
Schijt zender uit de lucht halen , proost.

basswasp
21 december 2002, 11:51
'k heb 't met m'n ongeaarde basversterker ook gehad... maar toen gebruikte ik een lange slechte kabel, een andere kabel inpluggen verhielp het probleem :smile: