PDA

View Full Version : Gitaar geimporteerd, maar hoe zit dat nou met de belasting?



bobby
3 juli 2006, 15:03
Ik snap dat er belasting overheen komt, maar betaal je die nou aan de deur? via een accept giro? of eerst betalen, en dan komt de gitaar pas?

Hij is vanaf 30 juni al in nederland gearriveerd, via USPS, en was 28 juni opgestuurd.. binnen 2 dagen in nederland al! heel snel..

Maar ik vraag me dus af hoe de belasting betaald moet worden...

Bedankt! het is trouwens een schecter hellraiser 7 string! woot!

fred dons
3 juli 2006, 15:04
ze komen je aan de deur om de invoerrechten vragen bij aflevering

Blen-D*?
3 juli 2006, 15:07
dit schreeuwt om foto's ;)

bobby
3 juli 2006, 15:28
hehe... heb zelf geen camera, maar ik zal mn broer eens vragen om eens langs te komen en wat pics te maken van de gitaar...

Dus Fred, als ik het goed begrijp moet ik dus uitrekenen wat de invoerkosten zijn en dat preciese bedrag betalen aan de deur?

Speeddemon
3 juli 2006, 16:04
Reken op 22% van je totaalprijs (prijs gitaar + verzenden).
Kan er een paar euro's naast zitten ivm inklaringskosten van 15 euro (standaardtarief).

Die douane bastards rekenen dus ook doodleuk 19% BTW over de VERZENDKOSTEN (ja, mijn stokpaardje ja :angry: ) die jij aan de Amerikaan hebt betaald, zodat hij de USPS kan betalen. Dus om iemand anders iets te kunnen laten verzenden, mag onze staat daaraan meeverdienen. Leuk hè? :stop:

[enter Zjanke met een genuanceerde uitleg... :satisfie: :hippie: ]

Maxxas
3 juli 2006, 16:56
Dit is ook wel anders (goedkoper) te regelen alleen moet je dan een beetje slimmer te werk gaan.

Ganjaman
3 juli 2006, 17:00
komt ie van buiten de EU?

Speeddemon
3 juli 2006, 17:32
Dit is ook wel anders (goedkoper) te regelen alleen moet je dan een beetje slimmer te werk gaan.
yep, maar gotta keep that shit low-profile, aight?
Overigens, heb ik voor die Burny alles 'legit' gedaan. :)

bobby
3 juli 2006, 20:59
haha... ook nog eens 19% van de verzendkosten? is dat standaard?

bastaards! :(

Ganjaman.. komt uit de states ja... trouwens, nog enige invloed op iets dat hij tweedehands is?

bobby
4 juli 2006, 21:33
Nou, het werkt dus als volgt.. voor de mensen die dit ook mischien eens van plan zijn...

Je krijgt dus een brief vanuit amsterdam, waar de gitaar ligt.. staat in dat je moet omschrijven wat je ontvangt in de koffer, je adres, en de prijs met en zonder verzendkosten...

Nou weet ik niet of ik had kunnen liegen en er een laag bedrag had kunnen neerzetten, maar ik heb het maar eerlijk gehouden, want de belasting, daar kloot je niet mee! ;)

daar gaat dan denk ik antwoord op komen via een accept giro, zodra ik heb betaald, gaat de gitaar deze kant op (denk ik).

In totaal best wel een gedoe om de gitaar hier te krijgen, maar goed.. zo zit dat dus.

Ganjaman
4 juli 2006, 21:35
Nou, het werkt dus als volgt.. voor de mensen die dit ook mischien eens van plan zijn...

Je krijgt dus een brief vanuit amsterdam, waar de gitaar ligt.. staat in dat je moet omschrijven wat je ontvangt in de koffer, je adres, en de prijs met en zonder verzendkosten...

Nou weet ik niet of ik had kunnen liegen en er een laag bedrag had kunnen neerzetten, maar ik heb het maar eerlijk gehouden, want de belasting, daar kloot je niet mee! ;)

daar gaat dan denk ik antwoord op komen via een accept giro, zodra ik heb betaald, gaat de gitaar deze kant op (denk ik).

In totaal best wel een gedoe om de gitaar hier te krijgen, maar goed.. zo zit dat dus.
zo ging het bij mij niet toen ik een gitaar uit japan haalde, ik moest gewoon de belasting bij de postbode betalen

ssj3goku
5 juli 2006, 17:33
Hey Bobby, 006 zei tegen mij dat ie het aan jou had verkocht. Ik weet niet wat je er voor hebt betaald, maar je kon uit duitsland vooe 799 euro een nieuwe halen (de zwarte versie dus). Naja veel plezier ermee!

Maiden Michiel
5 juli 2006, 18:59
Foto's?

(10)