PDA

View Full Version : sampler?



The Chief
3 juli 2006, 12:44
ik ben op zoek naar een apparaat waarmee ik 8 à 10 stukjes geluid (soundscapes, samples...)kan opnemen (op voorhand), en tijdens het optreden afspelen op't podium, bv tussen de nummers in, als opvulling.
MIDI moet niet maar zou wel handig kunnen zijn, het moet niet modern zijn, gewoon enkele toetsen om de juiste sample te starten, maar wel gebruiksvriendelijker als een mp3-speler... en liefst dead cheap :)
iemand enige ideeën/ervaringen?
thanx!

nielsduursma
3 juli 2006, 12:55
ik zou zeggen, een oude pc met een midi controller. en ik zie het ook wel is in multieffecten zitten. (die hele grote van digitech bijv.)

ponq
3 juli 2006, 13:04
Als je met 'die hele grote van digitecht' de GNX4 noemt, dan kan helaas niet wat TS wil. De GNX4 kan mp3-spelen, echter deze kunnen niet getriggered worden via MIDI, in feite dus dezelfde functionaliteit als n mp3-speler.

The Chief
3 juli 2006, 13:20
ideaal zou zijn...
10 direct-access knoppen, met 10 bijhorende samples, en niet groter dan een multifx unit, zeker geen 19", compact dus...

paulusdeBKB
3 juli 2006, 13:34
Dan moet je een echte 19" sampler kopen, met een FC200 erbij ofzo. Emulator voorbeeld: http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/samplers/19157190/emu_esi_32_sampler.html kost 200 e, Roland FC200 kun je voor 100+ euro ook wel vinden denk ik.

The Chief
3 juli 2006, 13:37
neen, Paulus.. da's echt al overkill... toch bedankt!

Random_hero
3 juli 2006, 16:18
neem eens een kijkje op synthforum.nl die kunnen je vast wel helpen daar

Jeanken
3 juli 2006, 16:24
Digitech JamMan?

nielsduursma
3 juli 2006, 16:33
Digitech JamMan?

hij zegt dat hij een sampler van 200 euro al overkill vindt.

paulusdeBKB
3 juli 2006, 18:15
Tja, veel goedkoper zal niet gaan denk ik. En met een computer moet je niet gaan kloten. Dat gaat live niet werken.

schizo910
3 juli 2006, 18:19
En met een computer moet je niet gaan kloten. Dat gaat live niet werken.


En waarom niet? Ik ken genoeg bands die een laptop mee slepen en sequencers mee laten lopen o.i.d.

fullorder
4 juli 2006, 10:11
En waarom niet? Ik ken genoeg bands die een laptop mee slepen en sequencers mee laten lopen o.i.d.

kan prima inderdaad. zou zelf wel een apple gebruiken, met een xp-bakkie zou ik veel te bang zijn voor een crash tijdens het optreden.

maar financieel-technisch geen optie voor The Chief...

nielsduursma
4 juli 2006, 10:22
maar financieel-technisch geen optie voor The Chief...

waarom niet? iedereen heeft tegenwordig thuis wel 1 of meer oudere pc's staan toch??

ChiefRebelAngel
4 juli 2006, 12:37
is echt ni compact genoeg vrees ik idd...
een roland sp-404 en consoorten lijkt nog't meest op wat ik bedoel, maar 200€ is echt de limiet voor mij...

http://www.roland.co.uk/prodimages/sp404.jpg

Josdevos
4 juli 2006, 12:41
Als je die 200 euro nog kan stretchen...

http://cgi.ebay.de/TOP-DEAL-ROLAND-SP-404-with-garantuee_W0QQitemZ190004562815QQihZ009QQcategoryZ 4785QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

paulusdeBKB
4 juli 2006, 22:42
En waarom niet? Ik ken genoeg bands die een laptop mee slepen en sequencers mee laten lopen o.i.d.

Hij moet dan een computer kopen, of een oude upgraden met oa een geluidenkaart en meer geheugen + MIDI interface + footswitch. Alleen een beetje fatsoenlijke 2ehands laptop kost al meer dan 200 euro, en apple's zijn vaak nog duurder. Kan dus financieel bij lange na niet uit. Een Desktop meenemen is al helemaal een gruwel, want daar moet je nog een los beeldscherm bij hebben.

Jeanken
5 juli 2006, 11:37
De JamMan kost een goeie 260-270EUR nieuw, moet toch goed te doen zijn tweedehands eentje beneden de 200EUR te scoren?
Je zal wel wat geduld moeten hebben of naar het buitenland kijken..

schizo910
5 juli 2006, 13:39
Hij moet dan een computer kopen, of een oude upgraden met oa een geluidenkaart en meer geheugen + MIDI interface + footswitch. Alleen een beetje fatsoenlijke 2ehands laptop kost al meer dan 200 euro, en apple's zijn vaak nog duurder. Kan dus financieel bij lange na niet uit. Een Desktop meenemen is al helemaal een gruwel, want daar moet je nog een los beeldscherm bij hebben.

Dat is geen antwoord op jouw stelling dat je met een computer niet moet gaan lopen kloten omdat dat live niet gaat werken :satisfie:

paulusdeBKB
5 juli 2006, 15:02
Je hebt gelijk. Het KAN prima werken, live met een computer. Wat ik eigenlijk had moeten zeggen is: het is moeilijk om het handig en bedrijfszeker te krijgen, en voor 200 euro is het mijns inziens niet eens de moeite waard om het te proberen.

schizo910
5 juli 2006, 15:27
Je hebt gelijk. Het KAN prima werken, live met een computer. Wat ik eigenlijk had moeten zeggen is: het is moeilijk om het handig en bedrijfszeker te krijgen, en voor 200 euro is het mijns inziens niet eens de moeite waard om het te proberen.


Voor 200 euro gaat dat i.d.d niet lukken.

Ik gebruik overigens voor zulke grappen de RC-20 van Boss.

fullorder
5 juli 2006, 15:40
waarom niet? iedereen heeft tegenwordig thuis wel 1 of meer oudere pc's staan toch??

Als je een pc als sequencer wilt gebruiken kun je prima oude shit gebruiken. Het liefst zelfs een oude Atari, prima midi-sequencers!

Maar volgens mij begon dit topic over het afspelen van samples. Dat kun je met een laptop doen, maar natuurlijk ook met een sampler (zoals The Chief al zegt ;) ).
Nieuwe samplers liggen niet binnen de 200 euro, alhoewel boss/ronald inderdaad redelijk goedkope opties heeft. Wel binnen budget is misschien een oude Akai of Emu sampler te vinden. kwestie van aansturen met midi-pedaal.
Of inderdaad de loopstations van Boss, maar die zijn natuurlijk ook boven het budget van The Chief.

Swan
6 juli 2006, 14:50
ik gebruik gewoon m'n mp3speler ervoor in de stand ''single track"; op de goeie volgorde zetten en t is n kwestie van op play drukken...