PDA

View Full Version : GE-7 Silent mod



BartL
3 juli 2006, 12:39
Is het lastig de GE-7 van Boss stiller te krijgen? Welke compenenten moeten worden vervangen?

the feable
3 juli 2006, 12:44
zoekfunctie:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=74751&highlight=ruis

BartL
3 juli 2006, 15:59
Excuseer, maar als ik voor een "Silent Mod" aan het zoeken ben is "ruis" niet het eerste zoekwoord dat in me opkomt.

Toch bedankt! :)

Dirk_Hendrik
3 juli 2006, 16:09
Excuseer, maar als ik voor een "Silent Mod" aan het zoeken ben is "ruis" niet het eerste zoekwoord dat in me opkomt.

Toch bedankt! :)


Voor mij wel. Waar ben je dan naar op zoek wat je van die silent mod verwacht?

BartL
3 juli 2006, 18:03
Okee okee, dat 'ie de ruis wegneemt...jullie hebben gelijk :)

Ik heb de opamps besteld. Ben benieuwd wanneer ze binnenkomen (Banzai.de).

Edit: Hoe is de mod jouw bevallen feable?

the feable
3 juli 2006, 18:37
Ik heb de mod nog niet uitgevoerd. Had uiteindelijk geen plek meer op mijn pedalboard en het clean staat me zo ook wel aan. Ofwel teveel gedoe allemaal :P Maar als ik weer eens geld heb ( want dat was ook het probleem) ga ik hem wel modden want het zijn toch wel gave pedaaltjes!

Als je er meer over wilt weten moet je het Speedy maar vragen die weet er volgens mij alles van ;)
Ik ben overigens wel benieuwd of het veel uitmaakt

BartL
3 juli 2006, 22:41
Ooow...Joerie, hoi :)

Nou, ik heb vanmiddag een bestelling gedaan bij banzai...die dingen kosten echt geen kont.

BartL
3 juli 2006, 22:46
Alle 4 de JRC 022D op-amps vervangen door TL072's.
Ik zie overigens maar 3 JRC 022D...scheel?

the feable
3 juli 2006, 23:10
Hoi Bart!
Owk, nouja wat het probleem is! Of ik moet een soldeerbout kopen of ik moet het laten doen!
Ben sowieso nog niet zo'n soldeerheld. Beetje kabels solderen no problem, maar van de kleine componenten lijkt me toch nog beetje lastig!

( Blij dat je je H&K weer terug hebt, of heb je em inmiddels al weer weggedaan? ;) )

Speeddemon
3 juli 2006, 23:15
Ik zie overigens maar 3 JRC 022D...scheel?
Er zitten er 3 naast elkaar, en ergens nog 1 andere, maar die kan idd ook een licht ander type zijn.

BartL
3 juli 2006, 23:47
Hoi Bart!
Owk, nouja wat het probleem is! Of ik moet een soldeerbout kopen of ik moet het laten doen!
Ben sowieso nog niet zo'n soldeerheld. Beetje kabels solderen no problem, maar van de kleine componenten lijkt me toch nog beetje lastig!

Das een kwestie van oefenen natuurlijk. Kabels en pickups zijn ook geen probleem meer voor mij. De GE-7 modden is mijn nieuwe uitdaging :) Ben benieuwd of het lukt :D


( Blij dat je je H&K weer terug hebt, of heb je em inmiddels al weer weggedaan? ;) )
Wat denk je zelf? :cheerup: Ging niet echt goed samen met mijn amp. Ik heb toch het gevoel dat de nieuwere versie beter klinkt, moet ik nog eens proberen.