PDA

View Full Version : Mexican Fender Stratocaster?



green_day
20 november 2002, 19:15
yoo gitaristen.. ik denk dat ik een gitaar aan ga schaffen.. en hij mag niet te duur zijn. En nu stuit ik ook een toffe Mexican strat, geen squier, egte fender.. Zijn die dingen een beetje goed?

skanky
20 november 2002, 19:26
Het zijn hele goede gitaren voor een redelijke prijs. Ik heb mijn mexstrat nu een jaar of 7 en vind'm nog steeds geweldig spelen. Je moet wel extra veren bij de tremolo zetten anders is het geen pretje om met de tremolo te spelen.

green_day
20 november 2002, 19:28
primaaa :smile:.. op naar de winkel

sash
20 november 2002, 19:47
Ik heb zelf ook een mex. strat en dat is zelfs m'n #1 podiumgitaar, goed genoeg dus :smile:

sweet
20 november 2002, 20:06
Ik heb een Mexican strat. Ik vind hem wel goed, maar ik heb weleens gehoord dat de kwaliteit van de Mexicaanse Fenders af en toe ver te zoeken is in vergelijking met de Amerikaanse stratocasters. Vertrouw dus niet blind op het feit dat je een Fender koopt en speel er eerst eens op voordat je hem aanschaft!

green_day
20 november 2002, 20:09
mwoa.. de amerikaanse fenders zijn ook veeel duurder heh..

vulvasonic
20 november 2002, 22:12
Ga anders eens op zoek naar 2e hands Japanse strats. Die zijn naar mijn idee iets beter dan die Mexicaanse.

blimb
20 november 2002, 23:53
k heb ook een mex start .. en is een erg fijne gitaartje .. behalve de stemmechanieken .. die zijn echt zo rot als ik weet niet wat .. zitten muurvast enzo .. beet iri .. maar verder istie wel fijn .. ..is mijn als ik "zit" gitaar

@iro
21 november 2002, 00:07
ik heb een mex tele en dat is ook m'n nr1, ik heb er wel een hotrail in gevlamt omdat ik die originele picups niet zo geweldig vond maar ieder z'n stijl hé.

@iro
21 november 2002, 00:12
@ blimb: draai die schroefjes die in de mechanieken zitten eens wat losser, je zal zien je prob is weg :smile:

Dude
21 november 2002, 00:49
prima gitaar, mijn eerste electrische gitaar, begint nu wat te kutten, kraakjes enzo trem niet netjes meer, gewoon een prima gitaar die echt niet alleen voor beginners is

RadiuS
21 november 2002, 11:26
K heb ook een fender standard strat mexico, hele fijne gitaar!! K heb wel een paar aanpassingen gemaakt, dr zitten nu .010 snaren op i.p.v. de standaar .009 maar dat is een kwestie van smaak denk ik. Verder is de tremolo naar achteren geschroefd en zit er een extra veer bij (betere stemming) en ik heb de brugzadeltjes vervangen door graph techs, de dunne snaren braken heel vaak bij mij door kleine krasjes in de zadeltjes dat vond ik irritant.

sash
21 november 2002, 23:20
Op 2002-11-20 22:12, schreef vulvasonic:
Ga anders eens op zoek naar 2e hands Japanse strats. Die zijn naar mijn idee iets beter dan die Mexicaanse.


Die zijn idd veel beter, in sommige gevallen zelfs beter dan de USA's. Fender USA heeft Fender Japan gesloten omdat die kwalitatief betere en goedkopere gitaren bouwden.

vulvasonic
21 november 2002, 23:46
Bij de weg, tegenwoordig komt nog steeds een deel uit Japan. En ook dat zijn kwalitatief zeer goede gitaren. Maar ze zijn niet meer zo goedkoop, helaas.

sash
21 november 2002, 23:58
Op 2002-11-21 23:46, schreef vulvasonic:
Maar ze zijn niet meer zo goedkoop, helaas.


Ja, dát hebben ze wel herzien... :sad: