PDA

View Full Version : Wah



tabmaniac
3 juli 2006, 11:18
Ik ben van plan een wah-pedaal aan te schaffen.
nou heb ik een behringer wah gezien voor 40 euro weten jullie misschien of dat wat is of moet ik dan een duurdere aanschaffen?
alvast bedankt :)

paulusdeBKB
3 juli 2006, 11:23
Wahwah's zijn ernorm smaakafhankelijk. Ook de interactie met je versterker is bij elke Wah weer anders. Dus je krijgt van mij het aloude advies: uitproberen, en volg je eigen smaak.

the feable
3 juli 2006, 12:01
Ik zou het niet doen! De vraag kwam al een keer eerder voorbij in een ander topic!
Ik zou gaan voor een 2e hands dunlop of morley op gitaarmarkt of marktplaats!
Ik zou die plastic wahs zo kapot trappen. Bovendien zijn dat hele goedkope printplaatjes ed. Als er iets kapot is kun je heel de wah weggooien!
Bovendien zijn die dunlop wahs nog te modificeren als je genoeg hebt van het geluid!

almarvk
3 juli 2006, 12:19
Wat The Feable al zegt: blijf van die Behringer af. Soms maken ze leuke spulletjes voor een leuke prijs, maar de pedaaltjes zijn behoorlijk crap aan het worden.

Kijk gewoon rustig rond voor een Dunlop of Morley wah en dan heb je voor een mooie prijs een goede wah. Vind je het geluid nix, dan kan je 'm altijd nog doorverkopen. Die dingen zijn nog wel te verkopen, Behringer daarentegen...

crapton
3 juli 2006, 22:55
Is idd pas een andere wah topic over geweest, ff search doen.

Maar toch snel mijn mening - voor t geld is die Behringer best goed en als je er niet op stampt geloof ik niet dat ie meteen stuk gaat. De wah klinkt zelfs ook best goed. Maarrrrr - geprobeerd!!!! Ennnn hele vette tonesuck - dwz in bypass verdwijnt een deel van je hoge tonen. Dus niet goed, tenzij je er een true bypass van maakt, maar danis het voordeel van de lage kosten weer verloren.

Aanrader Ibanez WD-7. Niet zo bekend, wel goed.