PDA

View Full Version : Werkbank?



Damage Inc.
3 juli 2006, 02:58
Hallo,

weet iemand een goed product of handigheidje voor mij om makkelijk en "veilig" aan m'n gitaar te sleutelen?
Gewoon voor bijv. als ik nieuwe snaren erop moet zetten of wat aan de electronica moet doen of gewoon schoonmaken etc.

Nu leg ik m'n gitaren nog op de vloer op wat handoeken ofzo of anders op m'n bed, maar het is allemaal niet bepaald handig.

Ik zag wel, van Planet Waves denk ik, een soort van driepoot standaardje voor onder de nek te zetten, is dat iets of zou zo iets niet werken?
En ja, ik ben ook wel geïnteresseerd in de iets grotere "werkbanken" die je ook in kunt klappen enzo/ofzo, maar ik kan niet zoveel extra geld (en ruimte) besteden.

GreetingZ
- Damage Inc.

Globetrotter
3 juli 2006, 03:16
http://images.amazon.com/images/P/B0000302VO.01.LZZZZZZZ.jpg
Hier tussen klemmen? Nee, effe serieus; ik weet dat er een soort boog bestaat waarop je de hals van je gitaar kan laten rusten, de meeste halzen zouder erop passen, dus ligt je gitaar wel ietwat stabiel. Aan de klankkastkant leg je der dan misschien toch nog best een handdoekje onder me dunkt!
Cheers,

Bart

Jeanken
3 juli 2006, 11:31
Charlotte van de zelfbouw gitaartjes heeft zoiets in elkaar geknutseld.
Als je wat handig bent en de tijd ervoor over hebt (nja, als je zelf al zegt dat het budget klein is..) kan je misschien ook zoiets in elkaar boksen?
Afterall, dit is 'de werkbank' ;)

Reigor
3 juli 2006, 11:35
Beetje zonde van het geld als je het mij vraagt. Tenzij je het leuk vind om zelf zo'n ding te maken..

bert k
3 juli 2006, 14:34
Je werktafel bekleden met een laag schuimrubber, liefst met akoestisch tietenschuim, dan rollen je schroefjes niet weg.

En wat losse stukken schuim bij de hand houden om onder de hals op te vullen als dat nodig is.

B_2_the_a
3 juli 2006, 15:43
ik heb zelf gamma werkbank(met tietenschuim voor afstel werk enzo)

maar binnenkort ga ik zelf eentje maken(2 delig, met en zonder tietsenschuim :D) met zo'n systeem wat charlotte heeft


ik stel voor: je pakt een tafel, legt er een stuk tietenschuim op en je hebt een werkbankje voor de gelegenheid, als je het veel gaatdoen dan moet je wel andere oplossing gaan zoeken

B_2_the_a
3 juli 2006, 16:29
http://www.fastlane-carsystems.nl/Upload/Pictures/1089555579_CF_1020.jpg

noppenschuim ;)

matto
3 juli 2006, 18:01
??????????????????? Wordt vijftig heh.........

Heh, Jij ook ? ik dach dat je nog volop in de fourties zat?:satisfie: ..........Nou ja voor mijn gevoel is er verder niets veranderd met alweer een kruisje er bij.:rockon:

Wilco
3 juli 2006, 18:26
Nou, ik moet nog dertig worden, maar deze hoorde ik ook voor het eerst (ik hou 'em er wel in...tietenschuim, flauwe humor hoor ;) ).

bert k
3 juli 2006, 18:34
Ghehehe, mijn schuld, vrees ik, en ik ben ook al bijna 50 :)

Dirk_Hendrik
3 juli 2006, 18:44
Heh, Jij ook ? ik dach dat je nog volop in de fourties zat?:satisfie: ..........Nou ja voor mijn gevoel is er verder niets veranderd met alweer een kruisje er bij.:rockon:


jemig!
Blijkt ineens dat ik hier met bejaarden zit te forummmen! :D

chocorookie
3 juli 2006, 21:11
Nog 10 jaartjes en het is dan verplicht solderen achter de geraniums ipv ergens ff tijd vinden:)

Damage Inc.
5 juli 2006, 15:46
Hejjj, door jullie posts heb ik een idee gekregen:
Ik heb een plank op zolder gevonden waar zowat elke gitaar helemaal op kan liggen, en ik heb ook nog van dat tietenschuim (als ik goed begrijp wat het is) maar dan zonder tieten mwuhahaha...

Als ik dan dat schuim op die plank bevestig (alleen ik weet nog niet helemaal hoe, tips graag :) ) en dan die plank als verplaatsbare "werktafel" gebruik.
Omdat... ik niet echt een vaste plaats of extra ruimte heb om echt ergens een tafel te gebruiken of laat staan om voor vast neer te zetten.

Verder zou ik ook nog ondersteuningen kunnen maken voor bepaalde standaard punten op de gitaren.
Maar weten jullie dan ook welke punten het best ondersteund kunnen worden?
Zelf denk ik onder de connectie tussen de neck en de body of ergens onder de neck of anders onder de kop ofzo...
Dus, dan bedoel ik dat ik nog wat extra blokken schuim OP de laag schuim die op de plank vast zit bevestigd.

Dus nog wat tips graag :) !

GreetingZ
- Damage Inc.

O ja, en waar kan ik al die schuim kopen, zowel de noppen als vlakke versie?

bert k
5 juli 2006, 16:26
Schuim kan je gewoon met Bisontix plakken. Ik zou wel wat extra schuimblokken bij de hand houden, om onder de hals op te vullen bijvoorbeeld, maar ik zou ze niet vastlijmen. Gewoon eronder stoppen waar nodig.

Damage Inc.
5 juli 2006, 17:09
Schuim kan je gewoon met Bisontix plakken. Ik zou wel wat extra schuimblokken bij de hand houden, om onder de hals op te vullen bijvoorbeeld, maar ik zou ze niet vastlijmen. Gewoon eronder stoppen waar nodig.

Van de officiele website:

-------------------------
Bison adviseert je:
Bison Kit®
Vloeibare contactlijm.

Bison Tix®
Gelvormige contactlijm.
-------------------------

Dus Bison Kit die vloeibaar is ook goed :P ?

En over de extra blokken, het is zo:
Ik heb 2 "matten" van een paar centimeter dik zacht schuimrubber.
Dus ik heb niet echt losse stukken, en ik weet ook niet precies hoe veel, hoe groot enz. ik het moet uit...
Hejjj, hoe moet ik dat spul in godsnaam... euh, snijden?...

- Damage Inc.

ssj3goku
5 juli 2006, 17:14
Hey Damage, even een tip. Dit verschilt natuurlijk per lak, maar als je noppenschuim gebruikt kan je als je het vaak gebruikt de lak licht bekrassen (als in minikrasjes, die je alleen kan zien als je goed kijkt). Je hebt van die stoffen doekjes die je gitaar niet bekrassen, als je zo'n stoffen doek kan vinden die groot genoeg is heb je een goede ondergrond voor je gitaar.

Succes!

hadv
5 juli 2006, 17:34
ook al 50...

Damage Inc.
4 augustus 2006, 00:50
Hejjj,

ik heb nu dan een plank met een bepaald soort schuim erop bevestigd.
Nu was ik nog van plan andere schuimblokken er bovenop te bevestigen zodat het een soort algemene ondersteuning wordt voor de gitaren die ik heb.

Maar nu vraag ik me af, wat zijn de belangrijkste punten om te ondersteunen als een gitaar op de achterkant maar ook op de voorkant ligt?
Ik weet dat een gitaar zowiezo niet te stemmen en intoneren is als ie plat ligt toch?
Maar toch moet ie beter liggen dan gewoon op een plat vlak...
Dus op welke punten kan ie het best steunen, zoals op het punt waar de schroeven van de connectie tussen de nek en de body zitten, onderaan of bovenaan of in het midden van de nek of zelf de hele nek enz. ?

GreetingZ
- Damage Inc.