PDA

View Full Version : Ibanez RG-7321 gemod



Fatal Fairytale
3 juli 2006, 02:44
Ik heb dus het weekend uitgetrokken om mijn Ibanez RG-7321 een beetje op te waarderen, is wel een aardige gitaar, maar het mocht allemaal toch wat steviger en feller. Aangezien nieuwe elementen me op het moment even te duur zijn heb ik er dus maar een pre-ampje ingelazert.
Deze pre-amp versterkt naast de output vooral het mid-hoog en wat bas, met als resultaat dat het geheel nu ook op de lage b strak klinkt en daarbij ook nog eens lekker klinkt bij solo's(waarbij het allemaal wat iel klonk).

Klank is er dus ontzettend op vooruit gegaan, en dat allemaal voor €40,-(het laten maken van de pre-amp).
Wie weet een optie voor mensen die niet helemaal tevreden zijn met hun klank?

idno
3 juli 2006, 09:03
we willen foto's, soundsamples en een link naar de fabrikant van de preamp!

verder lijkt t me onwijs cool, kost t veel ruimte binnen de gitaar?

koennie
3 juli 2006, 13:50
Ik heb een EMG afterburner in mijn ibanez gezet. kost 50 euro, maar heb je toch het actieve van emg elementen, maar ook de mooie klank van passieve elementen. het voordeel is dat je de afterburner ook nog eens uit kan zetten. Dit apparaatje geeft je gitaar een lekkere boost, als je m aanzet krijg je meer gain en in clean krijg je een bak meer output.
ook zijn harmonics ineens supersimpel met veel gain. misschien een aanrader voor mensen die wel actief willen, maar geen EMG's willen?

Anders Destium
3 juli 2006, 13:54
Mooi dat het er op vooruit is gegaan!



Als je niet helemaal tevreden bent met de klank moet je de volgende keer geen basswood gitaar meer kopen :hippie:

Fatal Fairytale
3 juli 2006, 14:50
we willen foto's, soundsamples en een link naar de fabrikant van de preamp!

verder lijkt t me onwijs cool, kost t veel ruimte binnen de gitaar?

Foto's komen ergens volgende week, soundsample gaat niet lukken, kan hier niet opnemen.

de preamp is gemaakt door Eric van het Speeltuygh in Zwolle, die ook als gitaarbouwer actief is in Groningen