PDA

View Full Version : TUNER`!



remco18
20 november 2002, 18:02
http://www.feedback.nl/pix/boss-tu2tuner.jpg

"Dit is de ideale tuner voor op het podium! Voorzien van een in- en output, bypass en een van afstand duidelijk af te lezen display. De output is uitgeschakeld op het moment van stemmen. Geschikt voor gitaar en (5-snarige) bas."

heeft iemand ervaring met dit ding? en weet iemand waar ik m goedkoper kan krijgen dan €105,- ?????

skanky
20 november 2002, 19:09
Je kan ook eens kijken naar de Danelectro Dan-o-tuner, die heeft dezelfde functies en ziet er ook nog mooier uit :grin:.
Die is bij musik produktiv 74 euro

skabouter
20 november 2002, 22:07
dan lijkt de keuze me snel gemaakt !

Rutger
21 november 2002, 09:57
Ik gebruik dat ding.

k Heb hem gekocht omdat ie on stage erg praktisch is: net als een effectpedaaltje gewoon intrappen, stemmen en spelen (handig tussen de nummers door), en door de ledjes goed afleesbaar op een donker podium. Door z'n compacte vorm pas ie mooi tussen m'n andere pedaaltjes.

Je kunt er zowel stil mee stemmen als hem gewoon signaal laten doorgeven. t Is maar of je er anderen mee wilt lastigvallen. :smile: Verder is ie chromatisch dus ook voor andere instrumenten te gebruiken (je kunt hem makkelijk een halve/hele toon lager zetten, voor de rockers onder ons).

Eigenlijk is ie het geld alleen waard als je hem on stage moet gebruiken, want hij is wel prijzig voor een stemapparaat. Als je toch alleen thuis en overdag speelt kun je beter een andere nemen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2002-11-21 10:00 ]</font>

Harry
21 november 2002, 10:26
Op 2002-11-21 09:57, schreef Rutger:
Ik gebruik dat ding.

k Heb hem gekocht omdat ie on stage erg praktisch is: net als een effectpedaaltje gewoon intrappen, stemmen en spelen (handig tussen de nummers door), en door de ledjes goed afleesbaar op een donker podium. Door z'n compacte vorm pas ie mooi tussen m'n andere pedaaltjes.

Je kunt er zowel stil mee stemmen als hem gewoon signaal laten doorgeven. t Is maar of je er anderen mee wilt lastigvallen. &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> Verder is ie chromatisch dus ook voor andere instrumenten te gebruiken (je kunt hem makkelijk een halve/hele toon lager zetten, voor de rockers onder ons).

Eigenlijk is ie het geld alleen waard als je hem on stage moet gebruiken, want hij is wel prijzig voor een stemapparaat. Als je toch alleen thuis en overdag speelt kun je beter een andere nemen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2002-11-21 10:00 ]</font>


heb jij het over de Boss of de Danelectro?

Rutger
21 november 2002, 10:27
de Bossssssss

PeArLjAm
21 november 2002, 13:06
Die boss is opzich wel een goede tuner enzo maar zet hem niet in je effectenchain want dit ding zuigt echt toon weg..

Bouke
21 november 2002, 16:39
Hey,

dat van die tone wegzuigen heb ik geen last van!

Bouke

Rutger
21 november 2002, 16:40
neu,

de mijne zuigt ook niet :grin:

skabouter
23 november 2002, 18:30
mijne ook niet (voor degene die weet wat ik bedoel)

skanky
23 november 2002, 18:50
Doe het andersom, neem een vriendin die je gitaar kan stemmen :wink:

Ic3gl0vE
24 november 2002, 17:38
en wat nou als die ook niet zuigt?

skanky
24 november 2002, 18:12
Dan ga je naar de buurvrouw :grin:

StoneCourt
25 november 2002, 13:01
Op 2002-11-21 13:06, schreef PeArLjAm:
Die boss is opzich wel een goede tuner enzo maar zet hem niet in je effectenchain want dit ding zuigt echt toon weg..


Volgens mij moet je een tuner nooit in je signaalpad zetten. Geeft meestal ellende

Bouke
25 november 2002, 13:28
Hey,

ellende? Snap nie! Geen last van. Meer voordelen: makkelijk stemmen tussendoor, een mute voor gitaar wisselen, etc. Ik heb ook geen tonezuigproblemen (ehh....) nee.

Bouke

Nocki
25 november 2002, 23:32
wauw...
Ik heb zelf een Korg DTR-1 en die zuigt al mn geluid weg als ik m in mn signal line gooi.
en jullie hebben het over grond tuners die je vanaf heel het podium kan zien en die geen geluid weg zuigen en nog niks kosten ook..

had ik dat geweten. dan had ik m nooit gekocht...

nocki

PeArLjAm
26 november 2002, 14:53
Ik vind die boss wel toon wegzuigen maar misschien lag het aan het examplaar, al denk ik dat niet. K had hem toen in de effectenlijn maar je kunt hem beter uit de effectenlijn halen en bijvoorbeeld in je effectloop stoppen als je die niet gebruikt.

sash
27 november 2002, 15:09
Ik wilde die TU-2 ook gaan kopen, maar aangezien ie niet truebypass is, gaat ie waarschijnlijk erg veel van m'n geluid wegtrekken, dus die komt er niet in. In plaats van dat ding heb ik maar een Univibe gekocht.

skanky
27 november 2002, 15:55
ach, bijna geen verschil hè sash? :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skanky op 2002-11-27 15:55 ]</font>

Phizer
1 december 2002, 12:42
lol :grin: