PDA

View Full Version : Overdrive voor solo boost



Pun
2 juli 2006, 23:54
Ik ben op zoek naar een goede overdrive die een leuke gain en volume boost kan geven voor solo's en dergelijke.

Ik speel wat eigenlijk heel breed alternatieve rock genoemd kan worden, met invloeden van punk, grunge, noise-rock, etc, etc. Eigenlijk best breed, zowel het hardere scheurwerk als het rustigere werk.

Wat voor overdrive's raden jullie aan dat ik hiervoor uitprobeer?

Bij voorbaat dank.

Debaser
3 juli 2006, 00:44
je zal nooit alles uit 1 overdrive pedaal krijgen, misschien de ubermetal van Line 6.

Maar voor noise zou je eens een fuzz ( bijv. big muff ) kunnen gebruiken, dat kan je geluid lekker modderig maken. :)

gebruik anders ff de search op 'boost' ofzo.
dan kom je tig topics tegen met deze vraag.

succes.

-=JEROEN=-
3 juli 2006, 11:04
carl martin hot driven boost mk3

overdrive en boost in één !!!

http://www.carlmartin.com/product_hdb%20mk3.htm

er zijn 3 versies, 1 en 2 vervormen het geluid enigszins (overdrive klinkt iets scheller (1) of vetter (2) dan je clean geluid)

the feable
3 juli 2006, 11:52
Proco Rat II ?

Is alleen niet echt als booster te gebruiken! Ts 9?

Hector_Tsolodimos
3 juli 2006, 23:02
carl martin hot driven boost mk3

overdrive en boost in één !!!

http://www.carlmartin.com/product_hdb%20mk3.htm

er zijn 3 versies, 1 en 2 vervormen het geluid enigszins (overdrive klinkt iets scheller (1) of vetter (2) dan je clean geluid)

ik heb er op gespeeld: prachtig, super, geweldig
ik wil em ook

Davidian
3 juli 2006, 23:30
mxr zakk wylde sig misschien?

new deep
3 juli 2006, 23:44
De fulltone ocd zou ik aanraden gezien je omschrijving

robert-gitarist
3 juli 2006, 23:50
Carl Martin Plexi Boost...
Geweldig overdrive pedaal mét boost erin gebouwd..kun je zelf aan en uit doen..echt heel gaaf pedaal.Heb spijt dat ik die toen niet over had genomen van BartL.Ik vind het echt een gaaf ding..enne genoeg gain heeft ie ook.Zeker iets voor jou vrees ik..MXR Wylde heb ik maar nja erg vet overdrive pedaal maar mis ergens wel beetje ballen..hou namelijk van wat laag in me sound :)

new deep
4 juli 2006, 00:18
De ocd voegt ook mooi laag toe en blijft wel definieerbaar. je kunt er afhankelijk van je amp settings in principe alles prima uit krijgen van blues tot metal sounds.

BartL
4 juli 2006, 01:11
Carl Martin Plexi Boost...
Geweldig overdrive pedaal mét boost erin gebouwd..kun je zelf aan en uit doen..echt heel gaaf pedaal.Heb spijt dat ik die toen niet over had genomen van BartL.Ik vind het echt een gaaf ding..enne genoeg gain heeft ie ook.Zeker iets voor jou vrees ik..MXR Wylde heb ik maar nja erg vet overdrive pedaal maar mis ergens wel beetje ballen..hou namelijk van wat laag in me sound :)
PlexiTONE... ;)

Pun
4 juli 2006, 17:17
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties!

Ik bedacht me net ook dat het misschien handig is als ik mijn huidige set-up ook even doorgeef (voor eventuele andere reacties nog):

Luthier's Stratocaster (custum build, Seymour Duncan JB bij de brug, een of andere Seymour Duncan enkelspoel in de mid positie en een Seymour Duncan Little '59 bij de hals) > Boss CH-1 > EHX Big Muff Pi (USA Reissue) > Marshall Valvestate 8080, in effectloop heb ik staan: Onerr PD-1 (van plan om die te gaan vervangen door een Boss DS-1 of DS-2, aangezien de PD-1 eigenlijk gewoon heel slecht klinkt) > EHX Polychorus.

Mitch
5 juli 2006, 16:06
Als je 't goedkoop wil houden is trouwens de Carbon X van Onerr wél een aanrader, in tegenstelling tot die PD1.

Verder sluit ik me aan bij de Carl Martin HD'nB. Je kunt dan zowel de drive kant als boost gebruiken (wat gekleurd natuurlijk) en de boost zelf (transparant). Zo heb ik 'm zelf ook een tijd gebruikt en da's best flexibel.

Les Paul
5 juli 2006, 16:15
T-Rex Moller. Heeft een prima overdrive en een apart in te stellen boost. Erg mooi is, dat de boost ook te gebruiken is zonder de overdrive. De Moller is misschien wel het mooiste onbekende pedaaltje op dit moment.

Mitch
5 juli 2006, 16:31
Kunnen we die opvatten als HD'nB-killer ?

Punt
6 juli 2006, 19:15
Met die valvestate heb je toch geen OD pedaal nodig?
Als je een volumeboost wil kan je de MXR Microamp overwegen.
Voor de amp geeft die extra gain, in de fx loop wordt het een volume boost.

Pun
6 juli 2006, 23:03
De OD op de Valvestate klinkt inderdaad best goed, het enige probleem dat ik er mee heb is dat hij nogal heel hoog klinkt (zelfs met bas voorbij 10, en treble en mid haast op 0), op het schelle af.

Punt
7 juli 2006, 07:49
De OD op de Valvestate klinkt inderdaad best goed, het enige probleem dat ik er mee heb is dat hij nogal heel hoog klinkt (zelfs met bas voorbij 10, en treble en mid haast op 0), op het schelle af.

Ik heb zo'n ding een tiojd gehad en kan me dat niet herinneren.
Klinkt hij zo met elke gitaar?
Kan ook aan je gitaar liggen.
Draai anders de toon of zelfs volume van je gitaar eens wat terug.