PDA

View Full Version : Overdrive pedaal



Di Stefano
2 juli 2006, 22:52
Om een idee te geven wat voor gitaarklank ik graag heb geef ik een voorbeeld dat iedereen wel zal kennen: The Final Countdown
Ik ben in het bezit van een Marshall JMP en ik wil een pedaal kopen dat me aan deze sound zal helpen.

robert-gitarist
2 juli 2006, 23:08
Final Countdown?Volgens mij is dat een synthesiser(of hoe je het ook schrijft:P)

Edit: Sorry zit inderdaad gitaar in..Maare volgens mij is er zo niet echt een pedaal dat in de richting van dat geluid komt..Volgens mij haald die kerel de gain uit z'n versterker met een chorus achtig iets erbij ofzo..

Di Stefano
3 juli 2006, 00:03
Hij gebruikt een soortgelijke marshall zoals de mijne. En de sound is soortgelijk aan die van Yngwie Malmsteen. Er moet wel degelijk een overdrive-pedaal aan te pas komen.

Outrage
3 juli 2006, 10:40
Hou er wel rekening mee dat die Marshall van de gitarist van Europe gemodifeerd kan zijn. Kijk voor pedaaltjes eens in dit topic: 'En weer een nieuw speeltje ( 1 2 3 )'
Misschien vind je daar wel wat aanraders.

Trouwens op de JMP zit toch al 'n high gain channel?

Wat altijd leuk klinkt voor de stijl die je wil spelen, is wat delay. Niet te veel natuurlijk, maar een klein beetje delay en je hebt al een mooi resultaat.

GuitarMaster
3 juli 2006, 13:19
ik zeg: Tonebone hot british

Speeddemon
3 juli 2006, 15:43
een Strat met singlecoils, een overdrive à la een DOD 250, Boss BD-2, Boss OD-3, en die als boost voor een Marshall(-achtige) amp gebruiken, beetje delay, chorus erbij en je hebt al een aardige John Norum-tone.

Di Stefano
3 juli 2006, 18:34
Ik dacht niet echt meteen aan zo'n duur pedaal. Tot +-120 eur, en liefst minder. Ik heb een DOD Yngwie Malmsteen signature maar die heeft een veel te scherpe klank (gain knop is precies ook een tone knop). Als ik de gain terugschroef klinkt ie goed maar dan valt de sustain weg. Is het mogelijk om er misschien nog een DOD 250 achter te zetten om zo extra sustain te verkrijgen?