PDA

View Full Version : beste stratocaster



robin..
2 juli 2006, 21:34
hallo,

Ik ben van plan een london city spitfire II te kopen, ik heb er veel goeds over gehoord en heb hem zelf al getest en hij speelde/klonk erg goed.

Maar aangezien ik onverwachts geld er bij krijg, zit ik nu te twijfelen of er geen betere stratocater te koop is voor hoogstens 400/450 euro.
alvast bedankt..

Gearjunkie
2 juli 2006, 21:38
Kijk maar eens op marktplaats, daar staat vast wel een mooie Mexicaan op voor dat budget.

robin..
2 juli 2006, 21:51
ik heb juist gehoort dat een london city beter/even goed is als een mex fender, of is dit onzin??

Axelll
2 juli 2006, 21:58
Ik heb een Koreaan, de lite ash stratocaster. Seymour Duncan's elementen, ash body, figured mapple (lichte vlam) en een lichte V shape hals. (allemaal standaard) Ik ben der zeer tevreden mee, voor dit geld (480 euro geloof ik) heb ik niks beters gevonden, inclusief de london city. Maar je moet er echt van houden want hij heeft een lichte geöliede V shape hals. En de london city meer een zwaar gelakte C shape hals. Het is echt waar je persoonlijke voorkeur ligt.

Micro-e
2 juli 2006, 21:58
er zitten betere en mindere LC bij, dus ik zou ze maar eens gaan vergelijken

Axelll
2 juli 2006, 22:00
Oja de mijne is een fender :)

E-J
2 juli 2006, 22:01
200 euro verschil is natuurlijk zeker niet nix...je haalt dan of een Strat kopietje van +- 250 of een 'echte' Fender voor 450...

Ik heb zelf nu een jaar een LC Spitfire II en ik had die met een paar Fenders vergeleken. Ik heb toen 3 LC's in mijn handen gehad, en nog eens 3 Fender MEX en 1 Highway Strat. Gespeeld over een LC Bulldog stack overigens. Mijn conclusie was al snel getrokken, de LC's voelden beter aan dan de Mexicaanse Fender, klonken ook nog wat beter in mijn oren en het was best close na het horen van dat Highway USA ding, dat wel bijna 800 euro kostte...kortom het werd de Nederlandse Strat uit...China!

Nu een jaar verder, ben ik nog steeds dik tevreden (wel de elementen vervangen door actieve EMG SA's, weer terug naar de originele en in de brug er een Dimarzio FS-1 ingezet). Al vind ik de gelakte hals soms erg irritant, het kan na een paar uurtjes spelen flink gaan plakken, net alsof iemand er superlijm erop heeft gesmeerd. Hoe ik dit moet verhelpen, geen idee maar ik wordt er best vaak een beetje pissig over. Volgende gitaar krijgt dus geen gelakte hals :)

Maarre, ik vind (let op: VIND) het verschil tussen een London City Strat en een Fender Mex, die 2 keer zo duur te verwaarlozen, je gaat er in mijn ogen niet op vooruit...ja misschien de naam maar wat boeit dat nou.

Het geluid is erg mooi, niet zo dun als veel andere cheape Stratjes, mooie afwerking, goede materialen en pickups, speelt erg goed, tremelo ontstemt nauwelijks tot niet bij bv duikvluchten...heel tof gitaartje dus :)

Al kijk ik de laatste tijd toch stiekem naar een Fender met een ongelakte hals...

nopster
2 juli 2006, 22:09
Al vind ik de gelakte hals soms erg irritant, het kan na een paar uurtjes spelen flink gaan plakken, net alsof iemand er superlijm erop heeft gesmeerd. Hoe ik dit moet verhelpen, geen idee maar ik wordt er best vaak een beetje pissig over. Volgende gitaar krijgt dus geen gelakte hals :)

Ik had hetzelfde probleem. Ik heb gewoon de hals met wat glaspapier (light) afgeschuurd en het is veel beter nu. Zo doen er dat wel meer... :)

BartL
2 juli 2006, 22:54
Hoe is de hals van die Spitfire MK2 eigenlijk? Niet zo scherp aan de zijkanten als die van de Comet mag ik hopen?

rhcp_schipper
2 juli 2006, 23:36
Hoe is de hals van die Spitfire MK2 eigenlijk? Niet zo scherp aan de zijkanten als die van de Comet mag ik hopen?

Scherp aan de zijkant? Heb ik totaal geen last van bij mijn comet, echt niet.

Nu ik de verhalen hier zo hoor ober de LC spitfire mk 2, denk ik dat dat mijn volgende gitaar word. Lijkt me echt een super mooi ding. Mijn comet bevalt ook super, dus een spitfire lijkt me ook een leuke optie.

robin..
3 juli 2006, 11:40
@ EJ NL, mijn neef heeft de comet en mijn vriend heeft de spitfire, ik vind een gelakte hals juist lekker spelen, ik heb dan wel nog geen uren achter elkaar er op gespeeld maar toch...

noch mijn neef noch mijn vriend heeft er last van gehad, dus over die hals maak ik me niet echt zorgen, dus ik denk dat het die dan maar word, heb ik alvast weer wat geld over voor mijn 3e gitaar :rockon:

BartL
3 juli 2006, 12:13
Scherp aan de zijkant? Heb ik totaal geen last van bij mijn comet, echt niet.

Nu ik de verhalen hier zo hoor ober de LC spitfire mk 2, denk ik dat dat mijn volgende gitaar word. Lijkt me echt een super mooi ding. Mijn comet bevalt ook super, dus een spitfire lijkt me ook een leuke optie.
Ik vond dat de hals van de Comet aan de zijkant van het fretboard TE hoekig was (in de richting van een plank). Bij mijn Fender is het meer rond (knuppel achtig), hetgeen ik veel fijner vind spelen.

Mocht ik ooit een Comet tegenkomen die ook wat ronder aanvoelt, dan koop ik hem meteen :) Die gitaar klinkt op zowel de hald als de brug pickup fabelhaft :D

marcelca
3 juli 2006, 12:47
Mijn ervaringen zijn eigenlijk hetzelfde

dus gewoon positief....


ik ben door alle positieve reviews ook 8 maanden geleden overstag gegaan en heb een london city spitfire II gekocht en hier heb ik nog geen moment spijt van gehad....


Speelt prima, ( mits goed afgesteld natuurlijk ) prima afwerking geen klachten of slordigheden...

Over het geluid : ik kan een een alleen maar vergelijken met een fender usa strat ( deze had een vriend van me ), en hij doet hier zeker niet veel voor onder, tuurlijk hoor je verschil tussen twee strats maar dat de ene nou mooier klinkt als de ander dat blijft smaak.....





Op het ogenblik speel ik er niet superveel op, ik heb namelijk een epiphone LP custom gekocht en ben helemaal verknocht aan het geluid van de humbuckers en het wat warmere geluid....


ik kijk het nog een tijdje aan of ik de strat houd want speel er nu eigenlijk nooit op maar vind het ok zonde om een weg te doen want het is een bijzonder fijne gitaar


succes

.