PDA

View Full Version : Mesa rectifier prijzen!



EpiCenturiesAWAy
2 juli 2006, 17:56
Hallo!
Nu ben ik op de markt aan het rondkijken voor een mesa rectifier!
Kheb gisteren de single rectifier getest en dat was me nogal iets ;)
Maar wat zou ik nu moeten geven voor de verschillende types ?
Single ? Dual ? Triple ? En trem-o-verb en rect-o-verb ?
Is er eigenlijk ook verschil tussen de klank van de trem-o-ver en rect-o-verb met de gewone rectifiers ? (zonder die extra opties ;) )

Dankje!

imlikeajungle
2 juli 2006, 18:09
Single's gaan tussen de 1100 en de 1300, de verbs 1200-1350.
Verschil: single minder schakelopties, 50W

AART
2 juli 2006, 18:09
veel gebruikers zeggen dat de rectoverb en tremoverb(laatste is opvolger van de rectoverb of omgekeerd) slapper klinken dan de 'echte' recto's, dat ze wat ballen missen.

Ik weet daar verder weinig van.

Behalve dat normale recto's erg bruut zijn(vooral de oomph).

Prijzen:

single: 1100-1200
dual: 1200-1400
triple: 1600-1800

dat zou ik eer maximaal voor geven,. rekeninghoudend met nieuwprijs en zeldzaamheid(vooral bij de triple).

Je moet vrijwel zeker aan de ts 9 btw, de recto's hebben namelijk als groot nadeel dat het laag onstrak is(uberhaupt zijn ze niet erg strak vergeleken met andere mesa's).

imlikeajungle
2 juli 2006, 18:15
Onzin, juiste cab, goeie techniek & goeie lampen en er is niks onstraks.

Ibanez RuleZ
2 juli 2006, 18:53
ik denk juist dat ze zelfs iets strakker zijn met IDD het goede cabinet...

harrald

AART
2 juli 2006, 19:07
ik denk juist dat ze zelfs iets strakker zijn met IDD het goede cabinet...

harrald


No way, dat laag is erg onstrak bij recto's.
Zet er een caliber of Mark naast(liefst een IIB of IVA)
en de recto is losser.

Ik zeg niet dat ze slecht zijn ofzo, ik vind ze zelfs erg ok, zou er graag een willen, maar ze zijn gewoon iets minder strak, een ts 9 echt wel een must.

EpiCenturiesAWAy
2 juli 2006, 19:41
Over deze discussie over de onstrakheid en strakheid:
Ik heb gisteren de versterkers naast elkaart gehoord :
Mark IV A en Singli recto
De recto was onstrakker maar daardoor klonk het net veel beter en BRUTER! vond ik :) Maar het mocht best IETS strakker ja :)

chocorookie
2 juli 2006, 19:58
Is een Blue Angel iets..........................?

2x 6V6 en 4 x el84 .........................

EpiCenturiesAWAy
2 juli 2006, 20:01
Ik denk het niet, zo'n blue angel was toch iets voor blues ? Of toch zeker softere muziek ?

chocorookie
2 juli 2006, 22:14
Tís een dual Rectf. ik dacht dat je daar naar op zoek was, niet wetende dat je een high gain mesa wil.................

gradje pbc
2 juli 2006, 23:09
een rectifier klinkt strak .punt.

je moet aan zo'n ding ff draaien. Als je zo'n gitarist bent die de gain
meteen op 10 pleurt zal het zeker niks worden.
minder gain=meer dynamiek= strak :)

voor een single 1100-1200
voor een dual moet je zo'n 1400-1500 euri tellen
voor een triple 1900-2000

single klinkt ook goed (iets minder 'groots' geluid) maar wel
praktisch (kan verder open geschroefd worden).

AART
2 juli 2006, 23:15
een rectifier klinkt strak .punt.

Ligt eraan waar je hem mee vergelijkt he, ik vond de 5150, de Mark IV en de VHT Ultralead allemaal een stuk strakker.

Alhoewel ik de 5150 qua sound wel minder vind(mist eigen karakter).



je moet aan zo'n ding ff draaien. Als je zo'n gitarist bent die de gain
meteen op 10 pleurt zal het zeker niks worden.
minder gain=meer dynamiek= strak :)

Ik ben zeker niet een persoon die de gain op 10 draait.
(bij mijn 5150 stond gain op 5/6, op de Mk 4 op 8).

Niet dat ik wil zeggen dat recto's slecht zijn, ik vind het erg leuke amps :) .

Ik wil alleen zeggen dat je soms een ts 9 nodig hebt om hem strak te houden.

Naja, ligt er ook aan wat jij strak genoeg vind.

chocorookie
2 juli 2006, 23:20
+1.

Ik heb een Blue Angel top + 4 x 10 maar ik pijns d'r niet over om het ding op 10 te zetten.
Heeft destijds 3600 florijntjes gekost maar niet om er op te raggen en te krijsen.
(moet er wel eens het stof d'r vanaf blazen, heb 'm al geen jaar meer gebruikt)

gradje pbc
2 juli 2006, 23:20
strak genoeg is voor mij op dit moment een soldano avenger.
ik sluit echter niet uit dat er een diezel einstein komt..


Heb 8 jaar een dual recto gehad (wist niet beter).
daarna een diezel vh4 met gratis hernia waarna ik via een
VHT gp3 met 2902 overgestapt ben naar soldano.
voor erbij heb ik een marshall silver jubilee 50 watter..

gérard

casper innosence
2 juli 2006, 23:23
jow gradje, die silver jubilee moet ik nog steeds n keer horen.

chocorookie
2 juli 2006, 23:24
BTW, qua toonregeling is het dus echt draaien tussen TMB om je juiste toon te vinden.

Oftewel, een goed gesprek aangaan met de amp(lekker een halve dag met de amp klooien en dan steeds roepende hey!!!!!! dit zit er ook in)

Leuk leuk!

Veekeren
3 juli 2006, 14:44
Ben zelf toevalligerwijs bezig met een Tremoverb Rectifier. Zijn die niet weer iets duurder omdat ze niet meer gemaakt worden of maakt dat niet uit? Zo nee, maximum prijs 1400?

gradje pbc
3 juli 2006, 19:09
trem-o-verb uitvoeringen zijn duurder (meer knupkes wa)

mpe
9 juli 2006, 20:58
Die prijs die genoemd wordt van 1400 à 1500 euro's voor een Dual Rectifier, dat is toch niet de prijs voor een head, wel?

gradje pbc
9 juli 2006, 21:38
Die prijs die genoemd wordt van 1400 à 1500 euro's voor een Dual Rectifier, dat is toch niet de prijs voor een head, wel?

yep........

mpe
9 juli 2006, 22:35
Dan ben ik toch wel heel benieuwd naar welke winkel de Dual Rectifier Head voor die prijs aanbiedt. Ik ben ze alleen nog maar tegen gekomen voor om-en-om de Euro 2.400,=.

Orpheo
9 juli 2006, 22:41
Dan ben ik toch wel heel benieuwd naar welke winkel de Dual Rectifier Head voor die prijs aanbiedt. Ik ben ze alleen nog maar tegen gekomen voor om-en-om de Euro 2.400,=.

tweedehands dude. is al gezegd ;)

EpiCenturiesAWAy
9 juli 2006, 22:51
Mja, nu moet ik ook wel zeggen, 2dehands zie ik er veel te veel voor 1700+
Is dit niet iets te veel ?

Orpheo
9 juli 2006, 22:54
Mja, nu moet ik ook wel zeggen, 2dehands zie ik er veel te veel voor 1700+
Is dit niet iets te veel ?

beetje wel...


ik lift even mee met dit topic: een recto met el34's, zou ie dan meer naar 'marshall' (britsound) neigen? just curious....

gradje pbc
9 juli 2006, 22:57
beetje wel...


ik lift even mee met dit topic: een recto met el34's, zou ie dan meer naar 'marshall' (britsound) neigen? just curious....

dan zou je een stiletto krijgen?

Orpheo
9 juli 2006, 22:59
dan zou je een stiletto krijgen?
hmm is de stiletto dan exact de recto maar dan met el34? dat wist ik dan niet...

casper innosence
9 juli 2006, 23:03
of het een recto op el34 is betwijfel ik. maar de stilleto is toch wel een beetje bedoelt voor een wat meer (britse) rock sound?

Orpheo
9 juli 2006, 23:04
of het een recto op el34 is betwijfel ik. maar de stilleto is toch wel een beetje bedoelt voor een wat meer (britse) rock sound?

een recto is normaal op 6l6, maar ik vroeg me af hoe 'ie zou klinken met el34. de stiletto is imo veel te schel, en brult niet lekker. ik moet denk ik maar weer eens de recto flink uittesten...hopelijk heeft feedback 'm weer/nog.

EpiCenturiesAWAy
9 juli 2006, 23:18
Nog een vraagje:
Ist het het waard om voor een dual te sparen ? Of kan je evengoed een single kopen ?
Ik weet dat dit objectief benaderd moet worden maarre..
Ik ben nog maar 17 en m'n budget is niet zo hoog..
Dus wat denken jullie ? is een single goed genoeg ?

Orpheo
9 juli 2006, 23:20
Nog een vraagje:
Ist het het waard om voor een dual te sparen ? Of kan je evengoed een single kopen ?
Ik weet dat dit objectief benaderd moet worden maarre..
Ik ben nog maar 17 en m'n budget is niet zo hoog..
Dus wat denken jullie ? is een single goed genoeg ?

ik zou zeker voor de dual gaan. deze heeft meer toneshaping mogelijkheden, en een kanaal extra, EN een eigen solovolume. wat je natuurlijk ook nog eens kan proberen is de framus dragon en/of cobra. wellicht is t dat ook voor je, en zal je zeker een hoop poen schelen.

BLOK182
9 juli 2006, 23:23
Is een beetje subjectief: de rectosound van veel cd's haal je met de gelijkrichters op silicon (wat de single dus ook gewoon heeft), en de single heeft ook gewoon een extra solovolume...als je dus de pure "rectosound" zoekt kan je ook af met een single, scheelt een paar honderd euro, en 50 watt kan je wat harder laten werken dan 100 watt, ik zou voor de single gaan!

Orpheo
9 juli 2006, 23:28
Is een beetje subjectief: de rectosound van veel cd's haal je met de gelijkrichters op silicon (wat de single dus ook gewoon heeft), en de single heeft ook gewoon een extra solovolume...als je dus de pure "rectosound" zoekt kan je ook af met een single, scheelt een paar honderd euro, en 50 watt kan je wat harder laten werken dan 100 watt, ik zou voor de single gaan!

je hebt helemaal gelijk wat dat solovolume betreft. my bad. dat van die gelijkrichter klopt ook, maar harder laten werken, een 50 watter. tja.. tja... ben daar nogal sceptisch over. meer wattage levert een betere bassrepsonse op, dus in dit geval heeft wattage meer effect op tone dan volume. of overdrive/gain in t algemeen.

EpiCenturiesAWAy
9 juli 2006, 23:33
Mja, ik heb gespeeld op een single en die klonk zeer goed!
Maar live heb ik gisteren weer, eergisteren een Dual gehoord en die klonken ook geweldig. Maar dat van die silicon en rectifier switch lijkt me toch niets voor mij, rectifier kant was meer voor rock enzo ? Dat speel ik toch niet :)
Dus eigenlijk kan ik evengoed naar een single op zoek..

Orpheo
9 juli 2006, 23:41
Mja, ik heb gespeeld op een single en die klonk zeer goed!
Maar live heb ik gisteren weer, eergisteren een Dual gehoord en die klonken ook geweldig. Maar dat van die silicon en rectifier switch lijkt me toch niets voor mij, rectifier kant was meer voor rock enzo ? Dat speel ik toch niet :)
Dus eigenlijk kan ik evengoed naar een single op zoek..

een rectifier (niet de amp, maar het ding zelf) heb je sowieso nodig dude. dat maakt van de wisselspanning gelijkspanning. en blijkbaar is het een verschil in sound, silicon(diodes) of vacuum tube (buizen).

EpiCenturiesAWAy
9 juli 2006, 23:52
Jaja, ik bedoelde die vacuum tubes kant :)

Orpheo
10 juli 2006, 00:13
Jaja, ik bedoelde die vacuum tubes kant :)

ooh okay, ik snap 'm!