PDA

View Full Version : Ook nieuwe versterker erbij



robert-gitarist
2 juli 2006, 17:50
Haha ja het lijkt wel een rage te worden in eens met al die nieuwe versterkers hier :D
Maar goed ik heb een nieuwe versterker erbij gekocht.Naast mijn huidige 2 Randalls(Rg75 combo en RH100 top+marshall kast) leek het me wel leuk om eens iets anders erbij te nemen voor meer rock achtige dingen en beetje punk etc.Nou vielen mijn ogen op een Hughes & KettnerAttax100 top op marktplaats voor 200euro met orginele footswitch en net kabel..200 euro voor een top lijkt me een leuke prijs dus heb die gekocht..Gister is hij op de post gegaan en hoop hem morgen of over morgen binnen te krijgen..Mijn bevindingen plaats ik hier nog wel.Maar goed,de top is 120Watt,heeft clean kanaal en 2 gain kanalen en een FX loop.De kanalen én FX loop kunnen je bedienen met de footswitch.Ben echt zeer benieuwd erna..Wel reeds aantal keren op Hughes & Kettner gespeeld en vond het geen nare versterkers..totaal niet.Maar goed ik wacht met spanning af :D

robert-gitarist
2 juli 2006, 17:53
Ff een fototje:
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/mijnAttax.jpg

Ziet er wel mooi uit vind ik :)

eng elfjuh
2 juli 2006, 18:17
AHA!!!!!!!!!!!!
jij hebt m gekocht!!!!
grmbl
veel plezier ervan!
en als ie je heel erg bevalt.......
wil ik je Randal top wel overnemen ;)

eng elfjuh
2 juli 2006, 18:18
Randall is met twee l'en ik weet
too fuckin' hot!

BLOK182
2 juli 2006, 18:21
Congrats, H&K levert zeker kwaliteit! Voor 200 euro heb je een leuke top lijkt me, en flink wat power en mogelijkheden voorhanden!

robert-gitarist
2 juli 2006, 18:23
Haha zag inderdaad je naam al staan bij biedingen.ik had meteen gemaild..mijn budget lag ook rond de 200 euro dus dacht ha bingo :D
Anyway inderdaad RandalL is met 2 L'en
Mijn Randalls gaan niet weg haha sorry..maar z'n top kost ook niet veel 2de hands.Mijn Randall RH top had ik met heel veel mazzel gekocht van MP voor 100 euro.Koopje dus ;)
Deze H&K is gewoon puur voor erbij om mee te klooien enzo ;) Wil ook eens wat anders dan Randall.Eerder altijd Marshall gehad maar geen van alle bevielen me goed.

robert-gitarist
2 juli 2006, 18:25
Congrats, H&K levert zeker kwaliteit! Voor 200 euro heb je een leuke top lijkt me, en flink wat power en mogelijkheden voorhanden!

bedankt :)
H&K hoor ik weinig slechts over door de regel.En zeker veel power haha!2 theads met elk 120Watt en een combo met 75 wat haha ;) Zeker veel mogelijkheden ook want die Randalls zijn ook super veelzijdig.

Bins
3 juli 2006, 07:12
Leuk bakkie hoor. Ik heb die tour reverb gehad, das hetzelfde ding in een wat nieuwer jasje, en die is me altijd goed bevallen.
Tip: Als je een patchkabeltje in de fx-loop hangt, kan je met de fx-level knop een schakelbare 2e master instellen. Ik kon die 2 knoppen op de fs in1 keer indrukken voor volume boost + reverb, best handig om je solos wat op te leuken.

robert-gitarist
3 juli 2006, 23:15
Hey Bins bedankt!
Bedankt voor de tip haha..daar zou ik nooit op gekomen zijn haha :D
Als het beetje mee zit heb ik morgen de top in huis en ga ik eens ff mee klooien :) Lijkt me echt een leuke top

robert-gitarist
4 juli 2006, 18:05
Zo de top is binnen..Foto's zal ik nog wel maken..
Wow erg vette versterker..de minpuntjes:
Clean is niet lekker intestellen omdat die niet echt een eigen EQ heeft(mid,bass treble etc)maar desondanks is het wel lekkere sound..clean=ook echt clean.Het Crunch kanaal mist wat ballen vind ik..Lead1 is wel aardig maar vind lead 2 echt te gek!Die gebruik ik ook zeker..Gain komt erg in de buurt van mijn ex JCM900..wel lekkere scheur voor rock etc.Vind deze top mooier klinken als de JCM900!Maar veder echt hele mooie versterker..erg mooi afgewerkt etc.120 watt..maar Tube Channel ofzo staat er voor op..heeft ie preamp buisjes dan?Heb de amp niet uitmekaar gehad nog ofzo maar ja weet het zo niet..
Anyway ik ben blij!Maak straks nog paar fotos+totaal plaatje

BLOK182
4 juli 2006, 18:30
Denk dat er wel ergens een buisje inzit a la valvestate, dat was namelijk de concurrent en voor veel fabrikanten hèt concept in die league.

robert-gitarist
4 juli 2006, 18:35
Ja daarom ook..hmm kan ook vrij weinig vinden op internet er over :(
Nja wel of geen buis,geluidje is gewoon lekker :)
Wel handig om te weten of er een buisje in zit de ja of de nee ivm eventueel vervangen er van als het nodig is..En keer experimenteren met andere preamp buisjes :)

thieske
4 juli 2006, 22:04
Ik heb zelf een attax 100 maar dan in combo versie, met dezelfde kanalen.. ik snap niet wat je bedoeld met dat je clean niet in kan stellen.. heeft toch gewoon drie eq knoppen?
Er zit in mijn geval iig een voorbuisje(H&K)12ax7a die heb ik na een tijdje vervangen door een jj ecc83..en dat klonk wel beter.

robert-gitarist
4 juli 2006, 22:07
Ja sorry had niet goed gekeken ff...maar crunch en clean hebben de zelfde EQ.Dat wist ik dus niet..pas net achter gekomen..top los gehaald en inderdaad preamp buisjes..binnekort eens andere buisjes bestellen.toch maar even vervangen.Wie weet hoe lang deze er al neit inzitten ;) Die JJ buisjes,wat kosten die eigelijk?