PDA

View Full Version : Midi out??



hans hiemstra
2 juli 2006, 17:31
Wie o wie kan mij vertellen wat precies de functie is van de midi out bij de Boss Gt multi-effecten. Je zult gegevens kunnen versturen naar je PC denk ik, maar wat kun je er dan mee en wat voor programma heb je nodig? Een andere vraag : hoe kan ik de output van de versterker naar de PC sturen om bv. iets op te nemen? (heb een Marshall jcm 2000)

mvg,

Hans

paulusdeBKB
3 juli 2006, 00:51
De MIDI out is bedoeld voor het verzenden van MIDI data. Daar komt geen geluid aan te pas, het is een communicatieprotocol a la USB, maar dan ouder.
Met de MIDI out kan je andere MIDI apparaten aansturen, via program changes (presets veranderen) of Control changes (parameters veranderen). Lees een MIDI FAQ als je meer wilt weten.

Als je audio wilt opnemen met je GT-6 dan is de meest eenvoudige oplossing om een kabeltje te kopen van 2xmono jack naar 1 stereo mini-jack. Die plug je dan in de line in ingang op je computer. Opnemen via de line out van de JCM2000 kan ook, maar ik denk dat je met de GT-6 betere resultaten bereikt. Verder mag je nooit de luidspreker van een buizenversterker loskoppelen omdat je stil wilt opnemen. Dan blaas je hem op. Als er geen line out opzit dan kan je eventueel de effect send van de versterker gebruiken, maar nogmaals: waarschijnlijk krijg je met de GT-6 een beter resultaat.

Je hebt nog wel opnamesoftware nodig, maar soms zit er bruikbare software op je geluidenkaart bijgeleverd.

Kijk voor meer info bij recording.