PDA

View Full Version : Wéér iemand met een nieuwe ac-15!:D



scholier
2 juli 2006, 12:00
Ja ja, ook ik heb nu een Ac-15, na alle goede verhalen te hebben gelezen heb ik hem uitgeprobeerd bij Kees Dee en man, wat een toon. Ik was ook zeer verbaast dat ie het makkelijk in een band haalt. Clean geluid is zeer goed, en met een tubescreamer ervoor is het heilig.
Tom

BLOK182
2 juli 2006, 13:21
Congrats! Wil onderdehand ook wel zo'n bakkie!

Les Paul
2 juli 2006, 16:55
Gefeliciteerd! Heel veel plezier ermee. Het is echt een fantastische amp!

RUIS
2 juli 2006, 17:52
Hey Tom, doe je goed. Low-power amps schoppen kont! En idd, ze gaan hard zat voor een band.

BLOK182
2 juli 2006, 18:14
Low-power amps zijn idd retecool! Vooral als er dan zo'n dikdoenigerige patser in de buurt is met een (klote) amp met hoog wattage, en je em dan er redelijk uittrekt met een relatief kleine amp!

scholier
2 juli 2006, 23:47
ja ik ben er echt super blij mee, klinkt heel cool in combinatie met mijn richwood les paul/tubescreamer/marshall guvnor. Maar soms heb ik het gevoel nog iets te weinig gain te hebben, iemand een tip voor een pedaaltje? Zegmaar het zakk wylde gain, zo veel ongeveer.

Orpheo
3 juli 2006, 00:06
ja ik ben er echt super blij mee, klinkt heel cool in combinatie met mijn richwood les paul/tubescreamer/marshall guvnor. Maar soms heb ik het gevoel nog iets te weinig gain te hebben, iemand een tip voor een pedaaltje? Zegmaar het zakk wylde gain, zo veel ongeveer.




ik denk niet dat zo'n voxje dat echt lekker trekt hoor. maar ik denk dan voor wta jij wilt aan jekyll and hyde, ts9 of proco rat.

Anders Destium
3 juli 2006, 00:34
Gefeliciteerd!

Ik kan je alleen niet helpen qua pedaal. Ik heb vroeger tijden een Metal Zone gehad, maar die zou ik niet aanraden :cheerup:

vulvasonic
3 juli 2006, 01:03
Gefeliciteerd!

Ik kan je alleen niet helpen qua pedaal. Ik heb vroeger tijden een Metal Zone gehad, maar die zou ik niet aanraden :cheerup:

De Metal Zone KAN een perfect apparaatje zijn, zolang je met je poten van de drive afblijft en gebruikt waarvoor ie niet is bedoeld.

Les Paul
3 juli 2006, 08:18
ja ik ben er echt super blij mee, klinkt heel cool in combinatie met mijn richwood les paul/tubescreamer/marshall guvnor. Maar soms heb ik het gevoel nog iets te weinig gain te hebben, iemand een tip voor een pedaaltje? Zegmaar het zakk wylde gain, zo veel ongeveer.

Wat denk je van de Zakk Wylde overdrive van MXR? Is niet al te duur en is een prima pedaaltje.

Squier4ever
3 juli 2006, 11:18
is idd een erg lekkere OD

peter_heijnen
3 juli 2006, 11:58
Gefeliditeerd met je aankoop. Het leger blijft alsmaar groeien.

Wat betreft je gain: een losse distortion erbij zal je problemen makkelijk verhelpen. Ik gebruik zelf de jeckyll&hyde in combinatie met mijn ac15 en ben er zeer tevreden over. Zo heb ik naast mijn ts geluid ook het agressieve werk binnen bereik.

almarvk
3 juli 2006, 12:01
T-Rex Mudhoney is ook niet verkeerd :)

Maaruh; mooi ampie!!

marc_o
3 juli 2006, 14:22
Proficiat, hier ook een bezitter. Ik knal er ook een Jeckyll & Hyde voor. Ik gebruik echter de distortionkant als basis en boost 'm daarna met de OD-kant, dan heb je een vette scheurmachine, met bakken gain.

Kim Wilson
3 juli 2006, 14:24
Is zo'n AC-15 een beetje geschikt voor blues? Ik heb geen bakken gain nodig, slechts een randje. Dat ie lekker vies klinkt. Dus enkel een overdrive-karakter. Lukt dat met een AC-15?

marc_o
3 juli 2006, 14:30
Ik zou het bij je eigen versterker houden, denk dat die dat net zo goed of beter doet...

tmcm
3 juli 2006, 14:37
Is zo'n AC-15 een beetje geschikt voor blues? Ik heb geen bakken gain nodig, slechts een randje. Dat ie lekker vies klinkt. Dus enkel een overdrive-karakter. Lukt dat met een AC-15?

tis een blues amp. Gaat net iets verder dan een deluxe kwa vervorming maar minder dan een open tubescreamer. Mijn Korg AC-15 dan, de chinese ken ik niet.
Maar gewoon een treble booster ervoor. Classic Gallagher.

Kim Wilson
3 juli 2006, 14:58
Ik zou het bij je eigen versterker houden, denk dat die dat net zo goed of beter doet...
Ok, dan weet ik voldoende. Dank je. :)

Scali
3 juli 2006, 15:22
Ik zou een Marshall Jackhammer proberen voor de Zakk Wylde-sound.
Aan de ene kant een handig pedaal omdat ie zowel overdrive als distortion heeft (en boost natuurlijk), dus redelijk wat mogelijkheden.
Aan de andere kant zit er een herkenbaar Marshall-karakter in, wat goed uitkomt, omdat Zakk Wylde Marshalls gebruikt, en jouw Vox dus als een Marshall moet gaan klinken :)
En natuurlijk heeft dat ding gain te over, dus daar zal het niet aan liggen :)

Of een tweedehands Shredmaster (worden niet meer gemaakt, Jackhammer is min of meer de opvolger).

marc_o
3 juli 2006, 15:24
Ik zou een Marshall Jackhammer proberen voor de Zakk Wylde-sound.
Aan de ene kant een handig pedaal omdat ie zowel overdrive als distortion heeft (en boost natuurlijk), dus redelijk wat mogelijkheden.
Aan de andere kant zit er een herkenbaar Marshall-karakter in, wat goed uitkomt, omdat Zakk Wylde Marshalls gebruikt, en jouw Vox dus als een Marshall moet gaan klinken :)
En natuurlijk heeft dat ding gain te over, dus daar zal het niet aan liggen :)

Of een tweedehands Shredmaster (worden niet meer gemaakt, Jackhammer is min of meer de opvolger).


Klinkt inderdaad verrassend goed op een AC-15....daarmee had ik 'm in de winkel al gegeseld...