PDA

View Full Version : Cubase/Tascam FW 1804 vs Mas OSX 10.4



Gee2
2 juli 2006, 10:42
Gitaristen/muzikanten,

Ik sta op het punt een Tascam FW 1804 firewire interface tbv recording met Mac aan te schaffen. Tascam meldt op de eigen site dat installatie van het bijgeleverde Cubase problemen op kan leveren wanneer je dat doet op een Apple/Mac OSX 10.4. De zaak waar ik overweeg de Tascam aan te schaffen is niet bekend met dit probleem, maar maakt ook geen aanstalten om uit te zoeken hoe het zit. Heeft iemand van jullie ervaring met Tascam/Cubase/Mac?

Ik hoor het graag.

mvg,
Gerrit

harrie-beton
3 juli 2006, 00:38
Dit wordt geen apple -windows topic hoop ik. Lijkt me niet nodig.

Een ding die ik geleerd heb, wees nooit te modern als je voor "degelijkheid" gaat.
10.4 is supernieuw en een computer is voor mij een werkpaard, het beste is voorlopig om

[a] gewoon kijken op het werkt
[b] Op de Apple een versie terug die wel goed werkt met jouw gekozen hardware.

bert k
3 juli 2006, 01:23
Hihi, ik wou bijna typen 'Koop een PC', maar dat is flauw...:)


De meeste mensen die met Mac werken hebben ofwel Pro Tools, wat heel duur is, ofwel Logic, wat goedkoper is, en erg op Cubase lijkt. Ik heb de indruk dat Cubase toch meer voor PC bedoeld is. Misschien toch Logic proberen?

mrkoetje
6 juli 2006, 20:45
Ik heb sinds 2 maanden de combinatie Tascam FW1082 met een Imac Core-duo op MacosX10.4.7.
Het kostte mij een avond zoeken op forums om de boel te koppelen, maar nu werkt het prachtig!
Ik ben direct in het diepe gesprongen en ben Logic express 7.2 gaan gebruiken. dit programma kost weinig tijd om door te krijgen, maar dan alleen de basis. alle tips & tricks moet ik nog doorkrijgen maar dat vind ik juist de uitdaging!
msn me gerust als je meer wilt weten: mrkoetje@zonnet.nl (ja ja ik heb ook nog een pc ;-) )

U96
7 juli 2006, 10:42
Hoi,

Ik zou afzien van de aanschaf van de Tascam (even half offtopic, sorry) Ik heb zelf de FW1884 en het is een kl#te apparaat. 3 van de 8 preamps zijn naar de knoppen door een slecht design van de pre-amps. Tascam geeft dat half toe, maar laat veel, heel veel gebruikers barsten en ze stevig dokken voor reparaties.

Ook presteert mijn M-Audio FW410 veel beter in een tragere machine als het gaat om latency etc. Een echte miskoop, zo voelt het. Naast deze narigheid is de FW1884 nog steeds niet native te gebruiken in Cubase en hebben de enorme lading knopjes op de machine voor Cubase gebruikers geen enkel nut.

Groeten,

Jur

(EDIT: dit is puur mijn ervaring, anderen zullen ongetwijfeld wel goeie ervaring hebben, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee, lees ook de Tascamforums eens..)