PDA

View Full Version : welke 2x12 cab bij AB opstelling?



Toaster
1 juli 2006, 23:16
Hoi,

Ik heb een deel van mijn AB opstelling compleet:

Fender Dual Showman reverb silverface 100watt
Marshall 100 watt superlead MK II '77 (met ingebouwde mastervolume)

Bij de showman heb ik 2 buizen getrokken zodat deze 50 watt wordt en op een 8 ohm cabinet kan worden aangesloten.

Beide versterkers gaan over één speaker cab met behulp van een Radial Headbone.
Ik speel nu over een Koch 2x12 met jensen speakers. Maar daar klinkt de Marshall niet lekker over.

Heeft er iemand suggesties voor deze opstelling? Ik zat zelf te denken om eens een 2x12 Bogner te testen.

Groeten Niels

Chris Winsemius
1 juli 2006, 23:43
Hey Niels!

Te scherp met die Jensens?
"Bogner/ENGL-style" kast met 2 x Celestion G12H30 (2 x 16 ohm parallel).
Qua vermogen zit je dan goed als beide amps op 50 Watt draaien (en/of de mv op je Marshall onder de 4 staat), prettig laag en plezieriger hoog.
Zeer betaalbare/hoger vermogen optie is 2 x celestion Hot100, 200 watt RMS.

Toaster
2 juli 2006, 00:44
Nou ik vind gewoon het scheur geluid wat minder klinken uit die jensens. Niet zo goed in het hoog eigenlijk. Mijn hoge e snaar klinkt niet zo best en het moet wat ruimetelijker klinken.

Ik zal eens met die marshall op stap gaan.

Ik heb er bij de koch combinatie trouwens het EH buisje erin gedaan. Nog geen tijd gehad om de JJ erin te stoppen.

Chris Winsemius
3 juli 2006, 17:39
De JJ zal ietsje warmer zijn. Hoogstwaarschijnlijk zullen de 7025HGs het meeste definitie/etc. geven icm met puike speakers
Die Jensens zijn niet echt mijn favoriet (even diplomatiek vermeld :)).
Voor beide amps zouden oude Celestions of 'n aantal nieuwe Celestions "een betere" optie zijn.
Die oude M20s hier zijn zeer creamy en smooth.... nieuwe Heritage H30s komen dicht in de buurt met nog wat extra laag.

jacky
3 juli 2006, 20:04
Is inderdaad niet echt lekker smooth die jensens beetje knallerig

Ik vind 2 x12 celestions combi van classic lead en vintage 30 erg lekker en als je een beetje mazzel hebt verkoop je de jensens en koop je de twee celestions 2 e hands ben je makkelijk en goedkoop klaar