PDA

View Full Version : Fender champ 12 red knob



ccc
1 juli 2006, 18:02
Ik heb er zo eentje die me helemaal gek maakt, was vroeger een leuk oefenversterkertje. Tot ik het wou upgraden Torres mod gedaan, na een week de originele speaker kapot (eigen schuld-schroevendraaier erin). Ik bestelde een nieuwe speaker, wou eens experimenteren met een Eminence Red coat the governor, waar ik goeie dingen over hoorde.

Dit werkt dus helemaal niet, te veel mid en slecht geluid.
Wat is er nu een goeie en betaalbare speaker voor dit ampje (18 watt)

Hector_Tsolodimos
1 juli 2006, 18:33
je bent al zo veel geld kwijt om deze kleine versterker iets beter te maken/ te repareren, dat ik bijna zou zeggen: koop een nieuwe amp

jacky
1 juli 2006, 18:59
Celestion er in stoppen G12H30 oid beter voor oversturing alleen wel harder dan de originele speaker

ccc
1 juli 2006, 19:16
Celestion er in stoppen G12H30 oid beter voor oversturing alleen wel harder dan de originele speaker

Niet echt een goedkope oplossing....

jacky
1 juli 2006, 20:58
Zoek je toch even op marktplaats of gitaarnet voor een eurotje of 70 zou toch moeten lukken

Red coat kan je weer verkopen toch ???


Wat is dat voor een mod die je gedaan hebt aan de amp ?

ccc
2 juli 2006, 09:29
Zoek je toch even op marktplaats of gitaarnet voor een eurotje of 70 zou toch moeten lukken

Red coat kan je weer verkopen toch ???


Wat is dat voor een mod die je gedaan hebt aan de amp ?

Deze mods :
http://www.torresengineering.com/newkitforfen.html

Doet wat het zegt... en goedkoop.
Het versterkertje moet dienst doen als oefenversterkertje voor in huis. Ik zoek iets met een lage midweergave.

FruscianteFan
2 juli 2006, 12:51
je bent al zo veel geld kwijt om deze kleine versterker iets beter te maken/ te repareren, dat ik bijna zou zeggen: koop een nieuwe ampWaarom een nieuwe amp als je zelf al een Fender buizenamp hebt, die ook nog eens uit productie is?

jacky
2 juli 2006, 16:29
Trouwens waar ik aan zat te denken vond je de originele speaker goed ?

Hoe groot is dat GAT

Als je het voor zichtig met twee seconden gel probeert te repareren lukt meestal wel eerst de ene kant dan de andere kant even rustig de tijd voor nemen.
Gaat alleen niet als het in de buitenste verende rand is

Succes

Hector_Tsolodimos
2 juli 2006, 20:39
Waarom een nieuwe amp als je zelf al een Fender buizenamp hebt, die ook nog eens uit productie is?
is het een buizen amp dan?
hij lijkt btw heel veel op mijn (buizen) amop, de Fender Super 112, de mijne is alleen een stuk groter geloof ik :P
ik keek even vlug op google, en zag nergens een standby knop staan..

ccc
2 juli 2006, 23:37
is het een buizen amp dan?
hij lijkt btw heel veel op mijn (buizen) amop, de Fender Super 112, de mijne is alleen een stuk groter geloof ik :P
ik keek even vlug op google, en zag nergens een standby knop staan..


het is een instapper buizen ampje uit de jaren 80. 1X6L6.

johantipker
6 juli 2006, 18:30
dat waren indertijd te gekke ampjes voor het geld.... je ziet ze nu nergens meer.... kom ze ook nooit tegen....

ccc
7 juli 2006, 22:45
dat waren indertijd te gekke ampjes voor het geld.... je ziet ze nu nergens meer.... kom ze ook nooit tegen....


Ze gaan nu zo rond de 350 Euro, clean was hij best wel goed, de reverb en de overdrive zijn de zwakke punten. Maar altijd had ik het gevoel dat de speaker beter kon. Heel wat gebruikers upgraden met een celestion alnico blue, maar die dingen zijn zo duur..., ik vroeg me af of er geen goedkoper alternatief was...

jacky
7 juli 2006, 22:50
G12H30 echt probeer maar zelf een chinese klinkt beter dan het ding wat er in zit

dunnoaname
8 juli 2006, 17:36
WOW 350 euro, no way. Ik heb er een gekocht voor 220. (Zie andere topic voor een reviewtje)

ccc
9 juli 2006, 08:28
WOW 350 euro, no way. Ik heb er een gekocht voor 220. (Zie andere topic voor een reviewtje)

http://cgi.benl.ebay.be/Fender-Champ-Vollroehren-Combo_W0QQitemZ200005105667QQihZ010QQcategoryZ2330 0QQssPageNameZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

Je hebt dan geluk gehad, ik kocht de mijne 5 jaar geleden voor 8000 Bf (200 Euro).

Met mods en upgegrade speaker iets meer...