PDA

View Full Version : Simpele western gitaar.



TRC
1 juli 2006, 16:44
Hallo allemaal,

ik speel een klein jaartje (of een heel dik half jaartje... anyway, nog niet zo heel lang dus) gitaar. Heb de eerste paar weken op een wel heel prutserig 3/4e klassiek gitaartje gespeeld, toen een wat betere (kostte rond de 80 €) klassieke gitaar gekregen en nog wat later een ibanez GSA60 elektrische gekocht. Ik heb dus wel een akoustische maar ik houd meer van het western geluid. Aangezien ik op het moment ook een andere versterker wil kopen en sowieso nooit zo veel geld heb zoek ik geen dure gitaar, budget is max 200 € (of heb je daar echt alleen bagger voor?)

Wie heeft er een tip? (2e hands mag ook.)

Hector_Tsolodimos
1 juli 2006, 18:03
je zegt het eigenlijk zelf al..2e.hands mag ook
kijk dan eens op martkplaats ofzo of er iets leuk in de buurt te vinden is
vanaf 100 euro moet je toch wel een leuke western gitaartje hebben

Tho
1 juli 2006, 23:08
Tsja.. vaak zijn sommige gitaren niet voor niets zo goedkoop.. Spaar ff door zou ik zeggen.

Don Capo
3 juli 2006, 08:56
Of kijk even in het koopadvies topic ;)

LaurentB
3 juli 2006, 09:24
Hallo allemaal,

ik speel een klein jaartje (of een heel dik half jaartje... anyway, nog niet zo heel lang dus) gitaar. Heb de eerste paar weken op een wel heel prutserig 3/4e klassiek gitaartje gespeeld, toen een wat betere (kostte rond de 80 €) klassieke gitaar gekregen en nog wat later een ibanez GSA60 elektrische gekocht. Ik heb dus wel een akoustische maar ik houd meer van het western geluid. Aangezien ik op het moment ook een andere versterker wil kopen en sowieso nooit zo veel geld heb zoek ik geen dure gitaar, budget is max 200 € (of heb je daar echt alleen bagger voor?)

Wie heeft er een tip? (2e hands mag ook.)

Voor dat geld zou ik eens tweedehands kijken. Dan val je net in de middenklasse, terwijl je nieuw voor dat geld in de lagere klasse zit.

Wel goed opletten dat zo'n prijs dan klopt, natuurlijk. En gewoon zelf testen.

Een vriend van mij heet eens twee oudere akoestische Yamaha's voor ik meen 250 euro per stuk gekocht, heel behoorlijke gitaren.