PDA

View Full Version : richwood RW02



thoombonusheld
20 november 2002, 16:19
Ik kan tweedehands een semi-akkoustische Richwood RW02 kopen voor 175 Euro. Ik heb dr nog niet op gespeeld dus er valt niet al te veel over te zeggen, maar hij is in nieuwstaat. Heeft iemand ervaring met deze gitaar of weet je of dit een redelijke prijs is voor dergelijke kwaliteit.

gertdm
20 november 2002, 22:08
het hangt af van wat je verwacht. Simpel misschien,maar zo is het wel.Richwood is geen top.Het is bruikbaar.als de elektronika in het instrument goed is moet je het doen.
Je kunt immers met je versterking, equilizing etc de zaak nog wel opkrikken tot een aanvaardbaar nivo.
Qua gitaar is het gemmiddeld. De prijs is goed.

Moonchild
21 november 2002, 17:15
Misschien is het aan te raden om een keertje door te sparen om een wat betere gitaar te kopen, daar heb je uiteindelijk veel meer plezier aan.

thoombonusheld
22 november 2002, 10:50
bedankt, voor julie reacties. Als ik nog een tijdje doorspaar, wat raadt je me dan aan om te kopen. ????

gertdm
22 november 2002, 11:06
semi-akoesties zijn er zowiezo 2 mogelijkheden:

je koopt een gitaar met piezo
of zonder en laat hem inbouwen.

voor lowbudget raad ik je Cort aan.Bij Zwier Gitaarbouw in Vlissingen heb ik er een gezien met ingebouwde piezo.

Een stapje hoger: Seagull,Furch,Washburn.

Mijn vorige furch (S21)hangt toevallig ook bij Sjak Zwier en is een klasse-instrument (akoesties) en heeft LR Braggs piezo erin,met equilizer. Ik weet niet wat hij ervoor vraagt.Ik schat 450 euro.Zit nog geen krasje op en dan heb je een goed instrument te pakken.
Wil je hem horen dan moet je even naar mijn site surfen en de sample To Fahey beluisteren.Dat is gespeeld met die furch
http://people.zeelandnet.nl/gertdm/mp3.html



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2002-11-22 11:09 ]</font>

Moonchild
22 november 2002, 19:28
Op 2002-11-22 10:50, schreef thoombonusheld:
bedankt, voor julie reacties. Als ik nog een tijdje doorspaar, wat raadt je me dan aan om te kopen. ????


Ik zou voor de Seagull S6 gaan. Seagull is het dochtermerk van het Canadese Godin, dus je hebt wel een kwaliteit gitaar.
Voor de prijs is het zeker een hele goede gitaar, rond de 360 dacht ik, voor meerprijs kan je er nog elementen bij nemen.