PDA

View Full Version : linkshandige strat-tremelo



B_2_the_a
1 juli 2006, 14:54
ey mensen

ben al tijdje opzoek naar linkshandige strat tremelo(liefst vintage)

heeft iemand een idee? goedkoopste tot nu toe was 40 euro terwijl de "normale" versie maar 16 was!

nielsduursma
1 juli 2006, 16:50
je kan je afvragen of die "normale" versie wel van goede kwaliteit is, voor 16 euro zou ik niet veel verwachten.

G.G.
1 juli 2006, 17:20
Ik ga er binnenkort ook eentje (linkshandig) bestellen voor mijn SRV projectje)

Kijk een sbij www.tonefactory.nl voor de Diego Deluxe. Heb alleen maar positieve zaken over dit merk gelezen. En ze zien er ook nog eens super strak uit. En precies in je prijsklasse van €40.

B_2_the_a
1 juli 2006, 20:42
ik heb ook al naar die van tone factory zitten kijken

best intressant :D




die van 16 euro is prima hoor, gewoon vintage brug a la fender mim

B_2_the_a
1 juli 2006, 20:42
wel toeval

die voor mi jis voor srv achtig stratje(specs van een srv niet de looks :P)

G.G.
2 juli 2006, 10:18
wel toeval

die voor mi jis voor srv achtig stratje(specs van een srv niet de looks :P)

Da's inderdaad toeval, ik ben ook met iets dergelijks bezig. Ook niet een exacte copie, maar een eigen interpretatie.

B_2_the_a
2 juli 2006, 11:57
wat voor pickups ga je gebruiken?

zit beetje tussen seymour duncan(gewoon vintage enkelspoels met reversed polarity int midden) of fender(texas special)

B_2_the_a
2 juli 2006, 12:50
nog een vraag: speelt het wel een beetje? zie die arm dan niet in de weg :s want ik zie op videotjes dat stevie zelf er beetje omheen vliegt

G.G.
2 juli 2006, 14:58
wat voor pickups ga je gebruiken?

zit beetje tussen seymour duncan(gewoon vintage enkelspoels met reversed polarity int midden) of fender(texas special)

Weet ik nog niet echt. Stevie had een elzen body, ik mahonie om het teveel aan esdoorn te compenseren van de doorlopende hals. Fretbooard van Stevie wa Pau Ferro ofzoiets, ik heb ebben (allebij knetterhard)

Het exacte geluid benaderen gaat dus niet lukken in mijn geval.

Ik ga denk ik beginnen met GFS elementen (Lil killer humbucker in singelformaat) op de brug en een texas elementje in het midden en misschien ook op de hals, of ik gebruik de Dimarzio PAF op de hals die ik hier nog heb rondslingeren.

Maar als het niet bevalt neem ik gewoon weer wat anders en prop ik die elementen wel weer een keertje in een andere strat.


nog een vraag: speelt het wel een beetje? zie die arm dan niet in de weg :s want ik zie op videotjes dat stevie zelf er beetje omheen vliegt

Tremelo arm zit altijd wel in de weg, zal gewoon ff wennen zijn. Alle linkshandige gitaristen die op een rechtshandige strat spelen / hebben gespeeld (o.a. Hendrix en Otis) konden er toch ook wel mee overweg.

B_2_the_a
2 juli 2006, 15:09
ik heb even zitten kijken

volgens mij valt dat best mee dat het in de weg zit

maar ik weet niet hoe die tremelo van tonefactory zit met hoogte van de arm?

B_2_the_a
2 juli 2006, 15:12
weet jij ook of je gaten moet omboren? of kan je gewoon orginele gaten behouden?

Gearjunkie
2 juli 2006, 15:27
Gaten zullen wellicht goed zitten, maar je moet wel een stukje onder het hendeltje uitfrezen en aan de andere kant een blokje erin lijmen om het te dichten. Anders houd je een gat over aan de onderzijde van het ding.

zie hier wat ik bedoel:
http://www.spacecoast-cdr.com/Stevie_Ray_Vaughan/59_Stratocaster/srv-59fs-front.jpg


tussen de output en de tremolo zie je een opgevuld stuk.

B_2_the_a
2 juli 2006, 15:33
hmm

de linkshandige tremelo doe ik wel x als ik zelf een body bouw(misschien wat voor m'n full maple strat) want tis beetje tis beetje zonde van de body die ik nu heb en die andere strat van me heeft toch nog niks aan frezingen

http://static.marktplaza.nl/images/1/32/1999532.jpg
dit is de body die ik ga gebruiken :D

G.G.
2 juli 2006, 15:54
Ha, die body heb ik ook overwogen te kopen, was maar een tientje of twee.

B_2_the_a
2 juli 2006, 16:04
klopt

ik heb um wel van iemand anders overkocht(van gitaren.net) die hij vroeg er eerst 35 euro voor maar toen ik zei dat ik um ergens anders goedkoper zag had ie zoiets van: nou okey

G.G.
2 juli 2006, 16:18
klopt

ik heb um wel van iemand anders overkocht(van gitaren.net) die hij vroeg er eerst 35 euro voor maar toen ik zei dat ik um ergens anders goedkoper zag had ie zoiets van: nou okey

Zeker iemand die op koopjes jaagt en ze gelijk weer doorverkoopt?

jan jansen
2 juli 2006, 19:04
hmm

de linkshandige tremelo doe ik wel x als ik zelf een body bouw(misschien wat voor m'n full maple strat) want tis beetje tis beetje zonde van de body die ik nu heb en die andere strat van me heeft toch nog niks aan frezingen

http://static.marktplaza.nl/images/1/32/1999532.jpg
dit is de body die ik ga gebruiken :D


Dat is toch een body van spaanplaat ofzo?Zag hem lang op marktplaats staan,

jan

B_2_the_a
2 juli 2006, 19:29
tis massief hout..
ik heb dit met 'm afgesproken: hij garandeerde dat het massief hout(basswood achtig) was en dat m'n neck(fender maten) erin past, als dat niet zo is dan krijgt ie um terug


hij had 'm ingeruild ofzo

G.G.
5 juli 2006, 12:15
nog een vraag: speelt het wel een beetje? zie die arm dan niet in de weg :s want ik zie op videotjes dat stevie zelf er beetje omheen vliegt

Heb net de video van Live at the El Mocambo opnieuw bekeken, maar ik zie SRV nergens moeilijk doen vanwege de positie van de pook.

fred dons
5 juli 2006, 12:20
ik heb het zelf ook geprobeerd maar ik vond het voor mijzelf niet zo handig, ik denk dat dat ook aan de tremelo techniek ligt, ik ben meer het floyd rose dive bomb type en dan bied een linkshandige geen trem geen voordelen, maar als je regelmatig accoorden met je tremelogebruik bewerkt dan kan het je spel vergemakkelijken (je plectrum blijft boven de snaren hangen terwijl je je tremelo gebruikt)

B_2_the_a
5 juli 2006, 14:57
tjah dat is wel fijn :P

iemand linkshandige goude tremelo liggen? te ruilen voor een rechtshandige :P


die body is niet doorgegaan, de neckpocket is 5.8 mm en m'n neckie maar 5.55
ga bij tone factory de korina body bestellen :P