PDA

View Full Version : Huishoudelijk werk.



onZ
20 november 2002, 15:59
Ik heb een natural oil finish Warwick bas. Potje was erbij gekregen. Ik zet em lekker in de was, poets em uit na een paar minuten, maar... hij blijft dof. Toch maar een echte huishoudster nemen of wat doe ik verkeerd?

skabouter
20 november 2002, 19:41
huishoudster nemen, altijd. op de een of andere bizarre manier zijn vrouwen gewoon echt beter in dit soort dingen.

AllodoX
21 november 2002, 07:50
kunnen paar dingen zijn...

- Je bent waarschijnlijk te laat met waxen.. moet je elke maand doen eh...

- is het een satin natural finish ? die horen dof te zijn :wink:

- hoe dik doe je die wax erop ? moet maar klein beetje eh

- goed inwrijven... goed uitwrijven..

- wax on.. wax off, daniel-san :smile:

onZ
21 november 2002, 08:14
Tja natural oil finish dacht ik, maar het vreemde is dat je die kleur die ik heb (honey violin) niet te krijgen zou zijn in natural oil finish. Uit de handleiding begrijp ik dat je de satin finish hoeft te waxen terwijl er wel een pot wax bij zit, dus dan zou die wel weer natural oil finish zijn ?!?
Btw ik heb hem gelijk gewaxed toen ik hem gekocht had, maar hij is in maart '02 gemaakt en heeft dus 6 maanden rondgedwaald zonder gewaxed te worden.

AllodoX
21 november 2002, 14:07
satin finish moet je ook niet waxen.. die wax die erbij zit is voor de hals :wink:

onZ
21 november 2002, 15:20
Maar hoe zie je het verschil dan tussen een natural oil finish en een satin finish? Hij glimt namelijk wel op plekken waar je de body veel raakt beneden bij het slappen en boven waar mijn duim rust bij de pick-up.

Moonchild
21 november 2002, 17:27
misschien moet je haar dan wat meer "betasten" zodat ie overal gaat glimmen

AllodoX
21 november 2002, 21:39
een satin-finish hoort niet te glimmen.. de plekken waar ie wel glimt is zeg maar slijtage.. :smile:

satin finish moet eruit zien alsof ie zeg maar in de mist staat.. beetje vaag :smile:

flearulez
21 november 2002, 21:48
geef mij maar een gelakte bass, het slijt toch wel af